Autoglas
VOZILI SMO: NOVI RENAULT ESPACE

Reinkarnacija legendarnog Avantimea
Objavljeno 26. svibnja, 2015.

Biti avangardan Renaultu nikada nije bilo problem. Potvrdio je to brojnim modelima, od legendarne “četvorke”, preko Kangooa, Twinga. Avantime je prije gotovo petnaest godina bio toliko ispred svog vremena da toga mnogi tek danas postaju svjesni. Pogledamo li novi Espace, slobodno možemo reći da je reinkaranacija Avantimea.

Veličina novog Espacea (duljina: 4,86 m/širina: 1,89 m/visina: 1,68 m) već na prvi pogled daje naslutiti njegov velikodušan karakter.

Atletski izgled

Niska linija krova pridonosi Espaceovom atletskom izgledu i u kontrastu je s razmakom vozila od tla koji je malo povećan na 16 cm (4 cm više od prethodnika). Međuosovinski razmak od 2,88 metara (16 mm više od aktualnog Grand Espacea) ističe dinamičan stav, a istodobno pridonosi prostoru u unutrašnjosti. Panoramski vjetrobran Lumière – trodijelni vjetrobran na koji se preko prednjih sjedala nastavlja nepomičan stakleni krov – ističe se iznimno velikom površinom od 2,8 četvorna metra. U dodatnoj opremi Espacea nalazi se i električno pokretan panoramski krov. Noću Espace nudi šareno, žarko i prilagodljivo ambijentalno osvjetljenje.

Renaultov novi crossover temeljito je izmijenio modularnost unutrašnjosti. Pojedinačna sjedala u dva stražnja reda mogu se preklopiti kako bi nastala posve ravna podnica. Vozač ima potpunu kontrolu i u ovom slučaju: zahvaljujući sustavu One-Touch, sjedala se mogu preklopiti prema potrebi.

Umreženi sustav Renault R-Link također je izmijenjen te ga sada krase osvježen izgled i nove, praktične funkcije. U središtu dizajna vozila i doživljaja za vozača i putnike nalazi se R-Link 2, kontrolni centar novog Espacea koji funkcionira poput običnog tableta.

4Control

Na cesti se novi Renault Espace ističe prilagodivom udobnošću putovanja i ozračjem. Sustav Multi-Sense usklađuje rad ugrađenih tehnologija i prilagođava ponašanje vozila željama vozača i putnika.

Novi Espace odlikuje se jedinstvenim voznim obilježjima zahvaljujući šasiji 4Control (upravljanje četirima kotačima) i elektroničkim nadzorom rada amortizera, upravljača, motora i mjenjača EDC te instrumentne ploče, zvuka motora i ambijentalnog osvjetljenja. Poboljšanim aerodinamičkim svojstvima, smanjenjem ukupne mase od 250 kg i paletom motora smanjena obujma najnovije generacije uparenih s automatskim mjenjačem EDC, Renault preuzima vodstvo u spajanju užitka u vožnji s učinkovitošću.

Spajanjem sustava 4Control s elektroničkim nadzorom rada amortizera Renault je učinkovito uskladio rad dviju sastavnica koje imaju važnu ulogu u voznim svojstvima automobila: upravljača i ovjesa. Radeći u paru sa sustavom 4Control, elektronički nadzor rada amortizera jamči vrhunsko držanje ceste i udobnost pri naglim ili velikim promjenama smjera. Sustav 4Control u novom je Espaceu stalno uključen. Na brzinama manjim od 50 km/h u načinu rada Comfort (60 km/h u načinu rada Neutral, 70 km/h u načinu rada Sport), stražnji se kotači zakreću u suprotnom smjeru od prednjih, do kuta od 3,5 stupnjeva. To nudi dojam da je međuosovinski razmak kraći i pogoduje upravljivosti. Na većim brzinama stražnji se kotači zakreću u istom smjeru kao i prednji.

Motori

Novi Renault Espace pokretan je trima motorima vrhunske tehnologije. Energy dCi 160 EDC Twin Turbo sa 160 KS i 380 Nm okretnog momenta od 1750 o/min koristi Renaultovu tehnologiju dvostrukog turbopunjača. Motor je sparen sa šesterostupanjskim automatskim mjenjačem EDC. Energy dCi 130 sa 130 KS i 320 Nm okretnog momenta od 1750 o/min iznimno je hvaljen zbog velikodušnih performansi i učinkovitosti, a sparen je sa šesterobrzinskim ručnim mjenjačem. S potrošnjom goriva koja iznosi samo 4,4 l/100 km i emisijama CO2 od samo 116 g/km omiljen je izbor među vozačima koji prevaljuju mnogo kilometara i paze na potrošnju.

Benzinski motor Energy TCe 200 EDC s 200 KS i 260 Nm okretnog momenta od 2500 o/min razvijen na temelju Renault Sportova turbomotora s izravnim ubrizgavanjem novi Renault Espace prožima sportskim duhom. Atletska svojstva potvrđuje ubrzanjem od 0 do 100 od samo 8,6 s, no performanse i užitak ne idu na štetu potrošnje koja iznosi samo 6,2 l/100 km.

Raspon cijena kreće se od 279.900 (Life 1.6dCi130) do 369.900 kuna (Intiale Paris (1.6dCi160 EDC).

Iz Savudrije: Mirko VUKOTIĆ
Pet NCAP zvjezdica

Novi Renault Espace ostvario je pet zvjezdica na ispitivanju Euro NCAP-a, neovisnog tijela za ocjenu pasivne sigurnosti. Rezultat je ostvaren unatoč strožim kriterijima uvedenim u siječnju ove godine i novi je dokaz Renaultove stručnosti u području pasivne sigurnosti. Novi Renault Espace ostvario je ukupan rezultat od 81 posto i šesnaesti je Renaultov model koji je zaslužio pet zvjezdica na ispitivanju Euro NCAP-a.

Nadahnut zrakoplovstvom

Dizajn novog Espacea i udobnost koju nudi u vožnji nadahnuti su svijetom zrakoplovstva i visoke tehnologije. C-nosač dizajniran je poput repa zrakoplova, središnja konzola kao da lebdi između vozača i suvozača, a privlačna ručica mjenjača nalik je ručicama kakve nalazimo u kokpitu zrakoplova. Dizajn armaturne ploče nadahnut je krilima zrakoplova. Svjetlosne vodiče oko središnje konzole i B-nosača u unutrašnjosti, head-up zaslon i ekran sustava R-Link 2 lako biste mogli pronaći i u kokpitu zrakoplova. Istodobno putnici mogu uživati u jedinstvenom osjećaju poput putovanja u privatnom mlažnjaku. Naposljetku, glavna načela kojima smo se vodili u dizajnu novog Espacea ista su ona koja se primjenjuju u svijetu zrakoplovstva: pomno osmišljena aerodinamička svojstva, mala masa, kvaliteta, pouzdanost, ergonomija i udobnost.

Možda ste propustili...