Objavljeno 22. svibnja, 2015.
Svaki građanin Osijeka od danas može postati komunalni redar s pomoću pametnog telefona pogonjenog Androidom ili iOS-om i besplatne aplikacije CityHub koja je, nakon nekoliko mjeseci testiranja, sada dostupna svima.
Riječ je o aplikaciji koja predstavlja svojevrsnu poveznicu između građana i službe komunalnog redarstva, a sustav omogućuje brzo i lako prijavljivanje raznih nepravilnosti i problema na javnim površinama, komunalnoj opremi, parkiralištima, prometnicama, javnoj rasvjeti...
Aplikacija odmah koristi GPS i snima točnu lokaciju na kojoj je problem detektiran, korisnik odabire o kakvom se problemu radi te prilaže i fotografiju, a ti podatci postaju vidljivi dežurnom operateru u gradskoj upravi. Službenik odlučuje radi li se o problemu u nadležnosti Grada ili neke gradske tvrtke te alarmira nadležne službe da što prije reagiraju. Također, podatke o prijavi na svoj pametni telefon dobiva i komunalni redar u čijem rajonu je problem detektiran te odlazi uvjeriti se u problem.
- Cilj je brže i preciznije detektirati komunalne, ali i druge probleme, a odlučili smo se ne kupovati aplikaciju, nego partnerski ići u razvoj rješenja. Grad je u projekt uložio 60.000 kuna, a aplikaciju je razvila tvrtka Betaware s kojim imamo partnerski odnos u projektu u omjeru 80:20. Vjerujemo kako će ovo rješenje preuzimati i drugi gradovi, a Osijek će svoju investiciju opravdati kroz prihode od implementiranja rješenja u drugim gradovima. Te prihode namjeravamo iskoristiti za daljnje poticanje informatičkih tvrtki u Osijeku - rekao je zamjenik gradonačelnika Vladimir Ham.
Krunoslav Ris, vlasnik tvrtke Betaware, istaknuo je kako se radi o modularnoj platformi, a aplikacija je već prevedena na engleski i njemački jezik, a uskoro će dobiti i mađarsku verziju. Uz četiri grada u Hrvatskoj, CityHub prepoznat je u Njemačkoj te u prijateljskom Pečuhu, a u Gradu i Betawareu uvjereni su da će gradova koji će preuzeti CityHub biti i mnogo više.
- Nama ovo puno znači i kada planiramo investicije jer očekujemo kvalitetne i konkretne informacije o stanju na terenu. Osnažujemo komunikaciju, građani koji pošalju prijavu mogu očekivati i povratnu informaciju i pozivam građane da aplikaciju što više koriste, ali da ipak budu odgovorni jer bi nas zatrpavanje dojavama moglo usporiti u reakciji - rekao je Ham.
Ivan SEKOL
Edukacija djelatnika
Pročelnica Upravnog odjela za urbanizam i graditeljstvo, komunalno-stambeno gospodarstvo, promet i zaštitu okoliša te mjesnu samoupravu Ljiljana Belajdžić rekla je kako implementacija CityHuba znači i dodatnu edukaciju djelatnika koji će se fokusirati na one probleme koji se pokažu kao najčešći. Također, građanima će se i ovim putem pojasniti kako nisu svi problemi u nadležnosti Grada, kao što su grafiti na privatnim pročeljima ili neuređene privatne zelene površine. Voditelj službe komunalnog redarstva Ivica Šiškić rekao je kako će CityHub znatno olakšati ono što se do sada radilo “pješice” pisanjem na papire.
- Redara imamo malo, rajoni su veliki, a ovako ćemo ih moći poslati upravo na ono mjesto za koje stižu prigovori - rekao je Šiškić.