Objavljeno 20. svibnja, 2015.
Razmišlja se o nabavi niskopodnih tramvaja jer se oni proizvode u Hrvatskoj
Nedavni posjet Siniše Hajdaša Dončića, ministra pomorstva, prometa i infrastrukture u Vladi RH, otkrio je zanimljiv prometni podatak za Osijek. Nastavit će se, naime, ulaganje u mrežu tramvajskih pruga. Osijek ih trenutačno ima 29 kilometara.
- No, ovaj ćemo put napraviti odmak, iz postojećeg linearnog prešli bismo u mrežni model. Odnosno, povezali bismo postojeće nepovezane trase - otkrio je za naš list Denis Ambruš, osječki dogradonačelnik.
To znači da će se povezati “stara” linija Višnjevac - Zeleno polje s onom “mlađom” na Divaltovoj ulici.
- Odnosno, kao poveznicu iskoristili bismo Trpimirovu ulicu, koja kao četverotračna prometnica može podnijeti ovaj zahvat, objašnjava dogradonačelnik. Time bi stanovnici južnog dijela grada dobili najbržu poveznicu javnim prijevozom prema središtu grada. Do sada su ih sve linije, i one autobusne i tramvajske, upravo zbog linearnosti, vozile naokolo...
- Sljedeće proširenje o kojemu se razmišlja je, naravno, nastavak pruge prema Josipovcu. Vezano uz to, ideja je osigurati i dovoljno parkirališnih mjesta na terminalima za presjedanje, pa bi tako jedno od tih većih parkirališta moglo biti kog Lidla, u Strossmayerovoj ulici - kaže dogradonačelnik.
Dakle, intencija je one koji automobilom dolaze u Osijek iz drugih mjesta prebaciti na tramvaj. Time se dijelom gradsko središte rasterećuje od prometa, ali i smanjuje onečišćenje ispušnim plinovima.
Ideja se sviđa ministru Hajdašu Dončiću, i bit će dijelom prometnog Masterplana za Osijek. To je krovni dokument kojim će se Osijek natjecati za europska fondovska sredstva za razdoblje 2014. - 2020. godine, plus još tri godine za realizaciju, dakle sve do 2023. godine. Taj se novac planira iskoristi i za nabavu novih tramvaja, a u Osijeku razmišljaju o niskopodnim, dakle onim u ravni s cestom.
- Razlog za to je i taj što se takvi tramvaji proizvode u Hrvatskoj - kaže Ambruš.
Dakle, sada bi trebalo biti jasno da će budućnost javnog prijevoza biti posvećena tramvaju koji je ionako jedan od simbola grada na Dravi.
Dario KUŠTRO
TRAMVAJ PRVO DO TENJE, ONDA DO CENTRALNOG GROBLJA?
Čini se kako će prigradsko Tenje biti sljedeća lokacija prema kojoj će se pružiti tračnice javnog prijevoza.
“Naime, kriterij za odabir je gustoća stanovnika, a Tenja ga sa svojih 7000 zadovoljava”, kaže Ambruš. Tako će možda priželjkivanija linija - ona prema Centralnom groblju na Vinkovačkoj - ostati u drugom planu.
29
kilometara tramvajskih pruga trenutačno ima Osijek