Objavljeno 19. svibnja, 2015.
Suzuki Vitara poznato je ime među vozačima. Od davne 1988. godine, otkada se taj automobil proizvodi, prošlo je nekoliko generacija i izvedenica, a mi smo sjeli za upravljač vjerojatno najvažnije generacije tog modela.
Dosadašnje Vitare bile su punokrvni terenci sposobni za gotovo svaki izlet izvan asfalta, no sada je Suzuki priču želio promijeniti. Umjesto terenca četvrta generacija tog modela nudi danas znatno traženiji SUV. Je li to pomalo opasno, s obzirom na to da Suzuki već nudi crossover SX4, koji smo imali prilike i testirati - najbolje će pokazati vrijeme. No jedno je sigurno, Vitara će svakako biti tražen model.
Ozbiljan i točka
Krenimo od vanjštine. Nova Vitara, sigurno ćete se složiti s nama, djeluje ozbiljno. Zaista i u otkačenoj tirkiznoj boji automobil ulijeva povjerenje da je spreman za svaki naš put, bez obzira na to je li asfaltiran. Dodatnu atraktivnost podižu serijska dnevna svjetla u LED tehnici te aluminijski naplatci od 17 inča. Filozofija ozbiljnosti vidljiva je u svakom smislu, bez obzira na to je li riječ o boku, stražnjoj ili prednjoj strani. Nama se osobno takav izgled dopada. I dok će neki reći da je Suzuki inspiraciju potražio kod luksuznih proizvođača, mi ćemo se samo držati toga da je izgled dopadljiv i nekako “muškast”.
Osim farova valja istaknuti i brojne plastične elemente koji ili podižu atraktivnost, ili poput onih oko blatobrana imaju zadatak Vitaru sačuvati od eventualnih oštećenja pri vožnji makadamom ili kakvom neasfaltnom cestom. Iako je u biti kompaktan, automobil naoko djeluje znatno veći no što to zapravo jest. Kompaktnost se najviše očituje u obujmu prtljažnika, koji možemo istaknuti kao jednu od ozbiljnih mana. Naime, on u naravi ima samo 375 litara, što je manje i od manjeg SX4 modela! Na sreću, preklopiva stražnja klupa povećat će taj obujam na 1220 litara, no ako je prtljažnik nešto važno pri kupnji automobila, na to valja pripaziti. Da nije sve crno, za pohvalu je pristupačnost stvarima u prtljažniku, do kojih ćemo doći bez saginjanja, zahvaljujući dvostrukom dnu.
Nadređen položaj
Kako je voziti se u novoj Vitari? Jednostavno rečeno – nadređeno. Zbog visokog položaja za upravljačem imamo osjećaj nadređenog vozača na cesti. Atmosferski benzinski motor obujma 1,6 litara oduševio nas je svojom uglađenošću i nadasve tihim radom. Performanse baš nisu na strani Vitare. Iako raspolaže s respektabilnih 120 KS, Vitara baš i neće biti najpogodnija za jurcanja, no to se nekako i ne traži od vozila ovakvog tipa. Prosječna potrošnja od 6,8 litara, koju smo imali tijekom vožnje, čini nam se sasvim prihvatljivom. Za što bolje rezultate u potrošnji tu je i start-stop sustav, koji će automatski isključiti motor pri dužem zadržavanju.
Veliku pohvalo zaslužuje i izolacija od buke, Vitara je jedan od najtiših vozila u kojima smo se vozili. Iako je naša testna Vitara imala pogon na prednje kotače, bez problema pokazala nam je da makadam i blagi tereni nisu nikakav problem. Primijetili smo pak da razina buke u vozilu sa silaskom s asfaltiranih cesta drastično raste, što nam pak aludira da je Vitara ipak sada SUV, a ne klasični terenac.
Marin Režić
Cijene
Testni model prodaje se po cijeni nešto višoj od 129.000 kuna, a startni modeli imaju cijenu već od 111.000 kuna. Ako se nas pita – pošteno. Zaista za tu cijenu nema se puno toga prigovoriti. Dobit ćete povoljan i spretan SUV, atraktivna izgleda i ugodan za vožnju. Ako se poželite uvjeriti u naše tvrdnje, u salonima automobila Automobili Škojo možete i sami isprobati novi Suzuki Vitaru.
Puno plastike
Unutrašnjost možemo opisati kao bogato opremljenu i robusnu. I dok su nas se dojmili kožni upravljač s kontrolama i središnji multimedijski sustav, odbojna nam je bila prevelika uporaba čvrste plastike. Opet, s druge strane, to znači robusno i jednostavno održavanje, no, ipak, da je nešto više detalja mekih pod prstima, ne bi škodilo. Multimedijski sustav, koji na spomenutom Vitara 1.6 Premiumu dolazi serijski, zaista oduševljava. Izvrstan zvuk, mogućnost povezivanja s pametnim telefonom, kamera za vožnju unatrag – zaista, Vitara je ovdje više no opravdala ulaganje.