Regija
NAŠLI POSAO POMAŽUĆI DJECI

6O suradnika u nastavi pomoć su đacima, nastavnicima i roditeljima
Objavljeno 24. travnja, 2015.
Jedan od rijetkih muških asistenata je mladi Belišćanin Igor Paloh

VALPOVO/BELIŠĆE – U cilju unapređivanja socijalnog uključivanja djece s poteškoćama u redoviti sustav obrazovanja, osiguravanja 60 pomoćnika u nastavi za 61 učenika s teškoćom, uspostavljanja mehanizma međusektorske suradnje ključnih dionika na razini županije u provedbi socijalne inkluzije djece i mladih te smanjenja broja nezaposlenih, Osječko-baranjska županija je, sukladno uvjetima Otvorenog poziva za dostavu projektnih prijedloga, prijavila projekt Učimo zajedno – osiguravanje pomoćnika u nastavi djeci s teškoćama u osnovnim školama.

Isti projekt Županija je prijavila s partnerima Udrugom djece i mladih s poteškoćama Zvono Belišće, Udrugom osoba s invaliditetom Našice, Udrugom za pomoć osobama s mentalnom retardacijom Đakovo, Učiteljskim fakultetom Osijek i Regionalnom razvojnom agencija Slavonije i Baranje, jer je na području županije u 51 osnovnoj školi, čiji je Županija osnivač, evidentirano čak 638 djece s teškoćama kojima je potreban pomoćnik u nastavi. Sada su zahvaljujući uključivanju u ovaj projekt bar dijelom zadovoljene potrebe i njime su ravnomjerno obuhvaćeni korisnici sa svih područja: osječkog okružja, područja Donjeg Miholjca i okolice, Đakovštine, Valpovštine, Našica i okolice i područja Baranje - njih ukupno 61, za koje su osigurani pomoćnici tijekom školske godine 2014./2015.

Na području Valpovštine, gdje je angažirano 25 pomoćnika u nastavi, ne skrivaju zadovoljstvo ovakvom vrstom pomoći za djecu s različitim oblicima teškoća poput autizma, poremećaja koncentracije, ADHD-a, Downovog sindroma, čime im se omogućuje da nastavu pohađaju zajedno sa svojim vršnjacima, a da pritom svi budu na dobitku. To nam potvrđuju i nastavnice Vanja Bošnjak i Jadranka Ivić iz OŠ Matije Petra Katančića u Valpovu, koje nastavu održavaju upravo uz pomoć suradnika. Kažu da je rad uz njih izvanredno iskustvo, da se uvelike osjećaju pozitivne promjene te da im ostaje više vremena za rad i angažman s djecom s poteškoćama, ali i cijelim razredom.

Za to su uvelike zahvalne i jednom od rijetkih muških suradnika u nastavi, 22-godišnjem Igoru Palohu iz Belišća, koji od listopada prošle godine radi s jednim dječakom u drugom razredu osnovne škole. Po zanimanju komercijalist, Igor je odlučio završiti program edukacije pomoćnika u nastavi s djecom s poteškoćama.

- Osoba koja se nalazi u ulozi pomoćnika u nastavi treba biti prije svega fleksibilna, strpljiva, tolerantna i samoinicijativna, a ja konkretno u razredu direktnim radom pomažem učeniku s poteškoćama u uključivanju u razrednu zajednicu, svladavanju socijalno-psiholoških prepreka te usvajanju nastavnih sadržaja. Uključujem se i u rad škole, prema potrebi surađujem s ostalim učiteljima unutar kolektiva u svrhu poboljšanja uvjeta školovanja svih učenika te stvaranja pozitivnog ozračja prihvaćanja učenika s teškoćama u razvoju - priča nam Igor.

U razgovoru s drugim suradnicima u nastavi doznao je da većina učenika s kojima rade ima nekoliko zajedničkih problema koje treba prevladati: nedostatak pozornosti, pogreške zbog nemara, često ne prate upute i ne dovršavaju školske uratke, izbjegavaju zadatke koji zahtijevaju mentalni napor, često gube pribor za školu i ometaju ih vanjski podražaji, a nerijetko su prisutne i poteškoće u području zapažanja, pamćenja, pozornosti, razumijevanja govora i izražavanja riječima, što sve utječe na proces učenja. Ipak, svi suradnici u nastavi, kaže Igor, pripremljeni su na realnost da ne treba očekivati čuda, da učenika treba razumjeti, kroz individualan pristup dobro ga upoznati te integrirati u sredinu, ali i biti svjestan da se sve može realizirati isključivo uz pomoć i uključivanje učitelja, roditelja, defektologinja, ravnatelja, te drugih učitelja i udruga.

Lidija ANIČIĆ
Počinje snimanje dokumentarca

- Stavila bih prije svega naglasak na odličnu suradnju državne uprave s organizacijama civilnog društva i partnerstvo sa Županijom. Udruge zapošljavaju pomoćnike i prate ih na terenu, a Županija nam pruža logističku podršku i provodi aktivnosti za vidljivost projekta. Koliko je koristan i važan ovaj projekt, u kojemu je zaposleno više od 60 mladih ljudi koji su, osim zaposlenja, dobili osnovna znanja i iskustvo za novo zanimanje na tržištu rada, a za 60 djece na području cijele Županije olakšana je integracija u razrede i svladavanje obrazovnog programa, najbolje svjedoči podatak da se ovoga tjedna upravo na našem području počinje snimati dokumentarac o ovom programu - kaže nam Mira Anić, predsjednica Udruge za djecu i mlade s poteškoćama u razvoju Zvono iz Belišća.

U Valpovštini

u osnovnim školama radi 25 asistenata

Možda ste propustili...

SELO PRED IZUMIRANJEM S 23 STANOVNIKA

Asfalt u Kladavac stigao prekasno - ljudi su otišli

VUKOVARSKO-SRIJEMSKA RIZNICA: ŽUPANIJA OBNAVLJA ŠKOLE I PRATI TRENDOVE

Područne škole važne za život sela, VSŽ ih podupire

Najčitanije iz rubrike