Osijek
BICIKLISTIČKA INFRASTRUKTURA MANJKAVA, NO ZATO JE KAŽNJAVANJE REVNO

Biciklistima ispisano 1066 kazni u prva tri mjeseca 2015.
Objavljeno 18. travnja, 2015.
Budući da mali broj građana vozi bicikl u zimskim mjesecima, broj je kazni uistinu znatan

Sve više se po gradu govori o svojevrsnoj policijskoj represiji i brojnim akcijama usmjerenim na bicikliste. Biciklisti pak nezadovoljno upiru prstom na manjkavu infrastrukturu i brojne probleme koji su u Osijeku svakodnevica zaljubljenika u ovo ekološko prijevozno sredstvo.

Tako je “omiljeno” mjesto za kažnjavanje biciklista postao nogostup uz Eurodom koji je nekada i bio biciklistička staza, ali to više nije. Iz Grada su prije nekoliko godina rekli kako se staza uz Eurodom neće samo obrisati nego će se urediti alternativni pravac kako dionica Vukovarskom ne bi bila prekinuta, ali to se nikada nije dogodilo. Nelogičnosti u Osijeku, koji se često promovira kao grad po mjeri biciklista, ne manjka, ali policija svoj posao, žale se biciklisti, odrađuje izrazito revno. Tako je ove godine ispisano čak 1066 kazni biciklistima, i to samo u biciklistički slabo aktivna prva tri mjeseca. Ipak, ne može se govoriti o trendu porasta broja ispisanih kazni za bicikliste u usporedbi s prošlom godinom jer je u istom razdoblju 2014. godine ispisano gotovo jednako mnogo kazni, njih 1.028. Ipak, prije nekoliko godina u ovom razdoblju, kažu biciklisti, bilo bi tek nekoliko kazni, a sada ih je više od tisuću.

- Najčešći prekršaji vozača bicikla su vožnja po nogostupu, vožnja po obilježenim pješačkim prijelazima, upravljanje biciklom uz prisutnost alkohola u krvi i upravljanje tehnički neispravnim biciklom. Predviđene novčane kazne za vozače bicikla su od 300 kuna za vožnju po nogostupu, nenošenje reflektirajućeg prsluka po noći i u uvjetima smanjene vidljivosti do 5000 kuna za vožnju u suprotnom smjeru od dopuštenog i prolazak kroz raskrižje na znak crvenog svjetla na semaforu. U Osijeku, međutim, nema izraženih lokacija na kojima biciklisti učestalo čine prometne prekršaje - kažu u Odjelu za izvještajnu analitiku i odnose s javnošću PU osječko-baranjske.

Na pitanje kako policija sudjeluje u stvaranju kvalitetnije biciklističke infrastrukture, iz PU osječko-baranjske odgovaraju kako se obavlja nadzor stanja prometnica te prilikom uočavanja oštećenja biciklističkih staza ili prometnih znakova o tome izvješćuju nadležne službe koje skrbe o cestama. Isto tako, policija daje prijedloge vezane uz poboljšanje sigurnosti svih sudionika u prometu.

- Vozači bicikla su sudionici u prometu i u obvezi su poštovati prometne propise. Oni su jedna od najranjivijih skupina sudionika u prometu. Kako bi eventualno spriječila nastanak prometne nesreće, policija prvenstveno preventivno pa i represivno postupa prema vozačima bicikla, a i prema drugim sudionicima u prometu koji svojim ponašanjem ugrožavaju vozače bicikla - kažu u PU.

Ivan SEKOL

IVAN PODRAZA

predsjednik Udruge BikeMyDay

Dok “schumacheri” voze po cestama, kažnjavaju bicikliste

Ivan Podraza, predsjednik Udruge BikeMyDay, kaže kako bi, uz represiju prema biciklistima, napokon volio doživjeti ispisivanje kazni vozačima koji se dijelom ili cijelim vozilom parkiraju na biciklističkim stazama.

- Općenito, smatram da je prema biciklistima kao prema fizički manje zaštićenoj skupini ovakva represija neopravdana te me začuđuje velik broj kazni ispisanih početkom godine, kada je, u pravilu, biciklista manje. Daleko bi, za sve sudionike u prometu, bilo korisnije kada bi se pojačana prevencija i represija provele na osječkim “autocestama” - Vukovarskoj i Strossmayerovoj, gdje razni “schumacheri” već godinama divljaju. Isto tako, potrebno je izgradnjom biciklističke infrastrukture i kvalitetnijom prometnom regulacijom potaknuti građane da više bicikliraju, čime bi se također smanjio broj prekršaja koje dijelom počine zbog bojazni za vlastitu sigurnost - vozeći, primjerice, nogostupom, smatra Podraza te dodaje kako obje navedene mjere nadležni već godinama zanemaruju.

NAJČEŠĆI “GRIJESI” BICIKLISTA

Vožnja cestom u ulicama u kojima postoji biciklistička staza, vožnja jednosmjernom ulicom u krivom smjeru te vožnja nogostupom ubrajaju se u najčešće prekršaje biciklista, ali nepotpuna opremljenost i tehnička neispravnost bicikla također nisu rijetkost. Također, vožnja biciklom preko pješačkog prijelaza nije rijedak prizor, a nema sumnje kako bi uz bolju infrastrukturu i prometnu kulturu svih sudionika u prometu i prekršaja bilo znatno manje.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike