Novosti
NAJVEĆE GRADILIŠTE U SLAVONIJI

Konačno se nazire pravi izgled novoga mosta, bit će jedan od najljepših u zemlji
Objavljeno 10. travnja, 2015.
U idućih pet mjeseci bit će postavljene sve zatege

S visine od 90 metara iznad površine Drave pruža se u ovom trenutku najdojmljiviji pogled na Slavoniju i na najveće gradilište na ovim prostorima - most preko Drave kao dio trase cestovnog međunarodnog koridora 5C.

Nakon što smo prošlog ljeta svjedočili “naguravanju” čelične konstrukcije mosta i spajanja dviju obala, na ovom je gradilištu počelo novo poglavlje. Počelo je postavljanje zatega - užadi koje će nositi most. Uz domaćinstvo Roberta Španovića, glavnog inženjera gradilišta, djelatnika Hrvatskih autocesta koje je financijer ovog velikog projekta, ponovno smo posjetili ovo veliko gradilište.

- Počela je fina montaža - kaže naš domaćin.

Naime, oba armiranobetonska pilona oblika A i visine 75 metara, jedan na dravskoj, a drugi na baranjskoj obali, završeni su. Čelična konstrukcija premostila je Dravu i na nju je izlivena betonska ploča. Počela je završna faza - postavljenje tzv. zatega. Njih će na mostu bit 40 pari, po 20 pari za svaku stranu mosta, odnosno po deset pari sa svake strane pilona.

- Zatega se sastoji od zaštitne cijevi i unutar nje je užad od visokovrijednog čelika. Zatege su različite duljine, od 116 metara, kolika je najduža, do najkraće od 49 metara. Ovisno o dužini zatege varira i broj pari užadi unutar nje, tako ova najduža (i već postavljena) ima 91 par - objašnjava nam naš domaćin.

Zatege se spajaju na vrhu pilona, kada most bude pred samim završetkom uslijedit će i njihovo finalno zatezanje, kojim će u potpunosti na sebe preuzeti nosivu ulogu. Zatege će mostu dati konačni izgleda, bit će to jedan od najatraktivnijih mostova u Hrvatskoj.

Na gradilištu je ovog trenutka stotinjak radnika, najviše ih je iz zagrebačkog Vijadukta. Upravo su oni angažirani na postavljanju zatega. Za svaku je potrebno nekoliko dana. Odnosno u idućih pet mjeseci za očekivati je kako će biti postavljene sve zatege. Bit će to tada posljednja prilika za pogled s vrha mosta...

Dario KUŠTRO
SIGURNA RUKA MAJSTORA MIRKA

Glasova ekipa dobila je još jednu priliku na ovom gradilištu “put nebeskih visini” krenuti u “korpi” autodizalice. Njome je upravljao majstor Mirko. Kaže, 17 godina je kako se druži s ovom autodizalicom i s njom je obišao mnoga gradilišta. Ovo osječko bi moglo biti jedno od posljednjih, jer skupilo se podosta radnog i životnog iskustva...

VIJADUKT, MOST, VIJADUKT

Ovaj će most sa svojih 2,5 kilometara biti i najduži most u Hrvatskoj. Čine ga tri dijela - po dva usporedna pristupna vijadukta, sa slavonske i baranjske strane, koji su dugi nešto više od kilometra. Oni će biti spojeni sa središnjim ovješenim mostom raspona 420 metara. Ovaj viseći dio sastoji se od spregnute čelične konstrukcije, armiranobetonskih pilona i zatega. Prvi par zatega je postavljen.

Na gradilištu

radnici Vijadukta sada postavljaju nosive zatege

Robert Španović

glavni inženjer gradilišta

Oba armiranobetonska pilona oblika A i visine 75 metara, jedan na dravskoj, a drugi na baranjskoj obali, završeni su