Kultura
KORIZMENI KONCERT STUDENATA GLAZBE UMJETNIČKE AKADEMIJE

“Stabat Mater” pokazala da se radi o izvrsnoj pjevačkoj klasi prof. Jerkovića
Objavljeno 30. ožujka, 2015.

U organizciji Odsjeka za glazbenu umjetnost Umjetničke akademije u Osijeku, uoči Uskrsa (najznačajnijeg katoličkog blagdana), u Osijeku je u kapucinskoj crkvi održan koncert na kojemu je izvedeno djelo Giovanija Battista Pergolesija – “Stabat Mater”.

Ovo se djelo ubraja u glazbeno-tehnički i stilski izuzetno složena djela (na granici kantabilnog kasnobaroknog stila i ranog pretklasičnog). “Stabat Mater” je posebno Pergolesijevo ostvarenje 'na rubu Mozarta' (sofisticiranog umjetničkog glazbenog izraza, namijenjeno upravo ovom korizmenom vremenu - kada se teško može odrediti prikladnija glazba).

Projekt je ostvaren pod umjetničkim vodstvom izv. prof. mr. art. Berislava Jerkovića (umjetničkog voditelja i nositelja svih vokalnih projekata na UAOS-u), a u izvedbi su sudjelovali vokalni akademski pjevački duo: studentice Gabrijela Škrabal (sopranistica, 4. godina) i Mirna Vidović (alt, 3. godina), uz orguljašku obradu i pratnju Ante Blaževića, umjetničkog suradnika.

Analitički gledano, ova se izvedba Pergolesijeve skladbe sastojala iz uglazbljenih 12 versa. Sopranske solističke role bile su zastupljene u dva versa (Cujus animum... i Vidit dulcem... - razvijenih lukova, odlične dikcije, legato fraziranja); a solističke altovske dionice u tri versa. Kao posebno uspješne izdvajam Quae moerebat..., Eja mater..., Fac ut portem Christi... (altistica M. Vidović ugodnom je tamnom altovskom bojom, razrađenog koloraturnog fraziranja, dijaloških pomalo monteverdijevskih efekata...) itd. Posebno su uspješno bili interpretirani dueti u versima Stabat mater dolorosa (kantabilnost sopranske dionice G. Škrabal i altovske M. Vidovići te orgulja); odnosno Sancta mater (polifonizirana podjela versa između soprana i alta itd.); odnosno Inflammaus... (altovska dionica bila je posebno razrađena i melizmatički razvijena u zadnjem dijelu versa) itd.

Pretpostavlja se kako je Stabat Mater (u c-molu) bilo Pergolesijevo posljednje djelo. Majstorova melodijska linija u cijelosti je bila više operno sentimentalna (ornamentalnih vokalnih linija). Ovo bi djelo trebalo zadržati na korizmenom koncertnom programu UAOS-a, ali u pojačanoj verziji - sa zborom i baroknim orkestrom (kvaliteta pjevačica na to ukazuje).

Ukratko rečeno, bio je to uspješno izveden Korizmeni koncert. Poznato je kako su prvi i posljednji dio Pergolesijeve “Stabat Mater” korišteni kao soundtrack u filmu “Amadeus” (što su također mladenački atributi ovog korizmenog koncerta).

Radi se o vrsnoj pjevačkoj klasi prof. Jerkovića, koju uz Antu Blaževića, čine sopranistica Gabrijela Škrabal i altistica Mirna Vidović. Prof. Jerković ima izuzetan smisao za dramaturško razvijanje komornoga stila pjevanja. Gabrijela Škrabal nastupila je na Međunarodnom pjevačkom natjecanju “Lav Mirski” i osvojila dvije 2. nagrade, a trenutačno priprema ulogu Fiordiligi u operi “Cosi fan tutte” W. A. Mozarta...

Mirna Vidović 2013. osvaja prvu nagradu na natjecanju “Lav Mirski”; 2013. pjeva ulogu Zite u Puccinijevoj operi “Gianni Schicchi”; 2014. pjeva princa Orlovskog u opereti Šišmiš... Trenutačno priprema ulogu Dorabelle u “Cosi fan tutte”.Branka BAN

Možda ste propustili...

IRIS TOMIĆ, ASISTENTICA NA AUKOS-U, UDRUGA “MALO DRAMA, MALO ART”

Mi malo dramimo, ali i malo artamo - nismo ograničeni

2. MEĐUNARODNO NATJECANJE “DAMIR SEKOŠAN”

Gosti iz Italije, Srbije i Hrvatske odabrali najbolje glazbene talente

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

U NASTAVKU USPJEŠNOG ART TJEDNA

Izložba u povodu 25 godina postojanja vinkovačkog HDLU-a

2

U MRAMORNOJ DVORANI GRADSKOG MUZEJA VUKOVAR

Koncertni ciklus Eltz: Duo Eolian

3

2. MEĐUNARODNO NATJECANJE “DAMIR SEKOŠAN”

Gosti iz Italije, Srbije i Hrvatske odabrali najbolje glazbene talente