Nasamareni građani potpisuju “popuste za struju” i tako prelaze drugom dobavljaču!
Objavljeno 28. ožujka, 2015.
Potrošačima se nameću ugovori koji im nisu na pravi način prezentirani
VALPOVO/BELIŠĆE – Između 15 i 20 poziva dnevno, tvrde u HEP-ovu pogonu u Valpovu, primaju posljednjih tjedana od građana, koji se uglavnom žale da ih posjećuju i uznemiravaju akviziteri koji im pod različitim izlikama nude na potpis dokumentaciju s pomoću koje će navodno ostvariti popuste i druge pogodnosti na obračun potrošnje električne energije. Nakon objašnjenja kako te osobe nemaju nikakve veze s HEP-om, ni s njegovim ponudama, građani vrlo brzo postaju svjesni da su nasamareni i da su svojim potpisom nasjeli na priče prodajnih predstavnika RWE Energije i postali njezin kupac struje. Potvrda iz Pogonskog ureda HEP-a zapravo je nova kockica u mozaiku priče o prijevarama koje se posljednjih tjedana događaju u Valpovštine, a čije su žrtve najčešće građani starije životne dobi.
- U kuću mi je iznenada došao mladić koji se predstavio kao zaposlenik HEP-a te mi kao redovitom platiši ponudio mogućnost da ostvarim bonus i struju dobijem po deset posto nižoj cijeni ako potpišem dokument koji mi je dao. To mi je bilo malo čudno pa sam telefonski prvo pozvala kćerku, koja stanuje u blizini, ali kojoj također nije bilo poznato da HEP nudi takvu mogućnost. Ona mi je rekla da pričekam i da ništa ne potpisujem, jer će ona prvo kontaktirati HEP i javiti mi se za nekoliko minuta. Doista me nazvala i rekla da su joj u HEP-u kazali da taj prodajni predstavnik nije iz HEP-a te je tražila da razgovara s mladićem. Nakon kraćeg razgovora mladić mi je rekao da mi je kćerka rekla da ipak to potpišem, što sam i učinila, te je odmah otišao. Ubrzo nakon toga stigla je i kćerka, kojoj sam rekla da sam napravila kako mi je ona kazala i potpisala dokument, no tek tada smo obje shvatile da je u pitanju bila teška muljaža, jer je ona mladiću zapravo rekla neka nikako ne potpisujem taj dokument te kako zna da on nije onaj za kojeg se predstavlja i neka napusti moju kuću. Pojurile smo tada za njim i pronašle ga u susjednoj ulici. Kada je kćerka zatražila na uvid dokument koji sam potpisala, htio joj je dati samo njegovu kopiju, a ne i original. Dobila ga je tek nakon što je akvizitera uspjela zadržati do dolaska policije, koju je bila prisiljena pozvati i kojoj su akviziter i njegov kolega s kojim radi u paru bili već otprije poznati - prepričava nam svoje neugodno iskustvo, još uvijek u šoku, starija stanovnica s područja Belišća (podaci poznati redakciji).
Svojim primjerom čitateljica je željela upozoriti i svoje starije sugrađane, posebno one nedovoljno informirane, da bez osobe od povjerenja ne potpisuju nikakve dokumente, pogotovo ako im se već na prvi pogled učini nešto sumnjivim. Drži također da nije problem što akviziteri nude svoje proizvode građanima, ali smatra da je krajnje drzak i nemoralan način na koji je to u njezinu slučaju odrađeno - prijevarom, gdje se naivne starije građane nastoji nasamariti i pošto-poto im nametnuti nešto što zapravo uopće ne žele i što im nije na pravi način bilo prezentirano.
- To bi se trebalo strogo kažnjavati kako se i drugi prodajni predstavnici ne bi poveli za njihovim primjerom - smatra ona.
“Izražavamo žaljenje zbog navedenog slučaja te pozivamo nezadovoljne kupce da se obrate našoj službi za korisnike kako bismo zajedno riješili problem. Naime, RWE Energija potpisala je ugovore s nekoliko tvrtki o zastupanju u prodaji električne energije u dobroj vjeri da će zastupnik obavljati povjereni posao profesionalno i korektno te da ni u jednom trenutku neće širiti neodobrene, neistinite, nepotpune, zavaravajuće ili dvosmislene informacije, koje mogu dovesti do nezadovoljstva ili prigovora potencijalnog ili stvarnog kupca. Za svaku povredu ove obveze definirana je novčana kazna za zastupnika prodaje.
Napominjemo da nakon svakog potpisanog ugovora djelatnici iz našeg call centra upućuju kontrolni poziv kupcu koji je potpisao ugovor kako bismo utvrdili je li ugovor potpisan u skladu s procedurom. Dakle, građani odmah mogu prijaviti kontroloru sve nepravilnosti koje su eventualno učinjene pri potpisivanju ugovora. Ako se dogodi da zastupnik neistinito informira kupca te s njim potpiše ugovor, kupac ima pravo prijaviti slučaj službi za korisnike RWE Energije te će protiv prodajnog predstavnika biti pokrenut stegovni postupak. Kupac ima pravo raskinuti takav ugovor bez navođenja razloga u roku od 14 radnih dana od sklapanja ugovora.
Što se pak tiče konkretnog slučaja, internom istragom utvrdili smo da je došlo do nesporazuma između našeg prodajnog agenta i korisnice. Međutim, sporni ugovor je na zahtjev korisnice storniran na licu mjesta te je vraćen korisnici, bez ikakvih materijalnih posljedica za nju”, priopćio je Mladen Čorda, voditelj marketinga i odnosa s javnošću RWE Energija d.o.o.
Lidija ANIČIĆ
RWE: Primjedbe javite na besplatni telefon 0800 8777
“Svi potrošači mogu u bilo kojem trenutku preko besplatnog telefona 0800 8777 provjeriti status svih naših prodajnih predstavnika ako postoji bilo kakva sumnja u njihov identitet”, navodi se u službenom priopćenju RWE Energije. Iz tvrtke još poručuju da na navedeni broj telefona građani mogu dojaviti primjedbe i kritike na rad akvizitera, kao i postaviti sva druga pitanja, te da će upiti biti riješeni u najkraćem mogućem roku.
Za svaku povredu
radne obveze definirana je novčana kazna za zastupnika, kažu u RWE-u