Objavljeno 10. ožujka, 2015.
Mazda je odlučila „u paketu“ osvježiti crossover CX-5 koji je na tržištu već tri godine i atraktivnu limuzinu Mazda 6 nakon samo dvije godine prodaje
Jasno je kako je razdoblje između pojave novog i redizajniranog modela postalo sve kraće te kako će proizvođači osvježavati vozila već nakon dvije do tri godine. Kod Mazdine perjanice, modela Mazda 6, na prvi pogled promjene će spaziti samo dobri poznavatelj njihovih modela.
“Šestica” je ionako jedna od najatraktivnijih u segmentu pa su dizajneri imali doista težak zadatak napraviti određene kozmetičke korekcije, čak više zbog same izmjene i dodatnog vjetra u jedra ovog modela nego što je on, realni gledano, u bilo čemu zastario. Izvana uočavamo redizajniranu prednju masku, odbojnik i kućišta maglenki iznad kojih su i dvije kromirane lajsne. Nova su stražnja svjetla, dok je na krovu nova antena u obliku peraje.
Najviše izmjena je u interijeru koji je dobio potpuno novu prednju armaturu, također nova je središnja konzola te komande klima-uređaja. Dizajn multimedijskog sustava potpuno je izmijenjen, a sedaminčni ekran sada se nalazi izdvojen, poput tableta, kao kod Mazde 3. Poboljšana su još sjedala i zvučna izolacija, a velika novost je ugradnja elektronske parkirne kočnice, čime je oslobođen prostor na konzoli između prednjih sjedala. Novost je i opcija grijanih stražnjih sjedala. Od unapređenja svakako treba spomenuti ona namijenjena sigurnosti, sustave koji joj aktivno pridonose. To su adaptivna prednja svjetla, nadzor mrtvog kuta, nadzor držanja prometnog traka koji sad i sam zakreće upravljač, nadzor umora vozača, mazda city brake koji sam zaustavlja vozilo pri brzinama do 30 km/h, sustav MRCC koji sam održava razmak od vozila ispred i drugo. Spomenimo i Head-up sustav, veliku novost kod Mazde.
Ponudu motora čine tri benzinska i dva turbodizelska stroja tehnologije Skyactiv upareni s ručnim ili automatskim mjenjačem. Većina verzija dostupna je sa sustavom regeneracije energije kočenja i-ELOOP dok je sustav i-stop (gasi vozilo kod zaustavljanja) standard u svim verzijama. Benzinsku osnovu čini dvolitreni motor SKYACTIV-G u verzijama sa 107 kW/145 KS, odnosno 121 kW/165 KS. Na vrhu ponude benzinaca je 2.5-litreni SKYACTIV-G sa 141 kW/192 KS.
Dizelsku ponudu predstavlja 2,2-litreni SKYACTIV-D motor s common-railom. Na dispoziciji je u verzijama sa 110 kW/150 KS, odnosno 129 kW/175 KS.
Mazda 6 u wagon (Sport Combi) izvedbi sa SKYACTIV-D 2.2 dizelskim motorom dostupna je i s novom generacijom pogona na sve kotače (AWD) koji se ugrađuje i u model CX-5. Sustav je pažljivo prilagođen limuzinskoj karoseriji, pri čemu se naročito vodilo računa da se ponude najbolje performanse i maksimalna učinkovitost vožnje.
Mato PAVLIČEVIĆ
Mazda CX-5
Najprodavaniji Mazdin model na Starom kontinentu je upravo njihov kompaktni SUV koji je za novu modelsku godinu decentno osvježen. To je ujedno i prvi serijski model dizajniran po filozofiji KODO (duša u pokretu), a po kojem je osmišljena čitava nova generacija Mazdi. Sprijeda je ovaj SUV dobio novu masku s pet vodoravnih prečki, nova su svjetla s novim LED potpisom te prednji odbojnik. Stražnja svjetla također su lagano promijenjena i dobila su LED tehnologiju. Od vanjskih izmjena spomenut ćemo novi dizajn 19-inčnih naplataka i dvije nove boje u ponudi.
Iznutra su upotrijebljeni osjetno kvalitetniji i ugodniji materijali, implementirana je elektronska parkirna kočnica čime se dobila 'čistija' konzola između sjedala. Nove su komande klime, a također je i poboljšan vozačev položaj za upravljačem. Sve inovativne elektronski sustave dijeli sa svojom većom sestrom.
I ponuda motora je gotovo jednaka kao i u Mazdi 6, dvolitreni SKYACTIV-G sa 165 KS (FWD), odnosno 165 KS (AWD) te 2,5-litreni SKYACTIV-G sa 192 KS i pogonom na sve kotače. Dizele predstavljaju SKYACTIV-D 2.2 sa 150, odnosno 175 KS. Slabiji je dostupan s pogonom na prednje ili sve kotače, dok je snažniji isključivo AWD.
Kod Mazdine perjanice, modela Mazda 6, na prvi pogled promjene će spaziti samo dobri poznavatelj njihovih modela