Objavljeno 27. veljače, 2015.
Nathodnik s prometnicom povezivat će Vukovarsku i Hadrijanovu ulicu
Na posljednjim sjednicama Senata Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku i Gradskog vijeća Osijeka usvojene su izmjene i dopune Urbanističkog plana uređenja prostora sveučilišnog kampusa, donesenoga 2003. godine, kojima će to područje poprimiti drukčiji izgled u odnosu na prvotni.
Damir Markulak, prorektor za strategiju razvoja i prostorno planiranje, naglašava kako je to učinjeno nakon detaljne analize situacije s daljnjim smještanjem fakultetskih zgrada na površini namijenjenoj za visoka učilišta u zapadnom dijelu kampusa. “U tom je dokumentu prvotno urbanističko rješenje prvonagrađenog autora, arhitekta Darija Gabrića, uvjetovalo da sve zgrade fakulteta budu sagrađene kao izdužene građevine postavljene na maloj međusobnoj udaljenosti i povezane u kompaktan blok, slijedeći vrlo sličnu arhitekturu za cijeli taj kompleks. Međutim, slijedom različitih razloga taj urbanistički koncept u praksi nije poštovan te je došlo do određenih odstupanja kako u definiranim parametrima, tako i zadržavanju postojećeg studentskog restorana koji je bio predviđen za rušenje. Zato smo zaključili da treba redefinirati prvotno danu urbanističku koncepciju”, objašnjava Markulak.
Stoga je osmišljeno novo idejno-plansko-urbanističko rješenje za preostali prostor predviđen za gradnju zgrada fakulteta, čija će osnovna svrha biti prostorno urediti i sanirati postojeće stanje, a novu planiranu gradnju uklopiti u postojeće izgrađeno okruženje. “Zadatak je povjeren autoru prvotnog urbanističkog rješenja, koji ga je i realizirao te dao novo idejno rješenje prema kojemu se predviđa gradnja još tri nove fakultetske zgrade brutopovršina od 7000 m2 te dvije od 12.000 m2 koje bi bile smještene okomito na novu zgradu Građevinskog fakulteta i od nje osjetno više udaljene nego što je to bio slučaj između novih zgrada Poljoprivrednog i Građevinskog fakulteta. Za sada smo sigurni da će u kampus prvi sljedeći preseliti Pravni fakultet, koji trenutačno djeluje u dvije tuđe zgrade u Radićevoj ulici. Nakon njega to će se isto dogoditi i s Prehrambeno-tehnološkim i Elektrotehničkim fakultetom jer postojeći objekti također nisu njihovo vlasništvo”, dodaje prorektor.
Provedena stručna analiza ukazala je i na druge teškoće i nedostatke dosadašnjeg UPU-a koje bi bilo poželjno riješiti u svrhu osiguravanje normalnog života i rada u kampusu. Pri tome je glavni fokus usmjeren na više frekventniji zapadni dio kampusa u kojemu je otežana prometna i pješačka komunikacija, postoje problemi s parkiranjem, ometanjem izvođenja nastave zbog postojećeg smještaja sportskih terena i slično. Za izrađivača projekta izmjena izabrana je tvrtka Jurcon-projekt d. o. o. iz Zagreba. “Možda i najzanimljivije je da će kampus, prema svemu sudeći, dobiti svojevrsni nathodnik s prometnicom koja će povezivati Vukovarsku i Hadrijanovu ulicu. Grad inzistira na tome, a mi ne želimo da prometnica ugrožava studente ili da promet često bude ometan. Javno izlaganje predloženih izmjena i dopuna održano je 12. siječnja, a konačno je usvojen na nedavnim sjednicama Senata i Gradskog vijeća. Uskoro počinje izrada konkretnih projektnih rješenja”, najavljuje Markulak.
Tomislav LEVAK
ŠTO JE POTAKNULO IZMJENE
Izmjene Urbanističkog plana uređenja potaknute su sljedećim razlozima:
l povećanje broja parkirališnih mjesta;
l omogućavanje deniveliranog pješačkog prijelaza preko spojne ceste Hadrijanova - Vukovarska ulica;
l uklapanje legaliziranih građevina u urbanističko rješenje;
l promjena namjene čestica 18 i 20 u mješovitu;
l objedinjavanje postojeće čestice novog studentskog doma s predviđenom česticom za izgradnju trećeg paviljona u jednu te omogućavanje povezivanja objekata;
l preustroj predviđenog prostora sportskih terena, čime bi se osiguralo jedno igralište za mali nogomet, dva košarkaška / odbojkaška igrališta, tri teniska terena i jedan teren za rukomet;
l omogućavanje izgradnje prijelaznih, privremenih, etapnih ili djelomičnih rješenja svih javnih površina, trgova, pješačkih površina, šetnica i slično bez obveze provođenja urbanističkih ili arhitektonskih natječaja.