Osijek
ZANIMLJIV PROJEKT

Grade školu po uzoru na finski model obrazovanja
Objavljeno 25. veljače, 2015.

Škola kakvu želimo, naziv je projekta s kojim je Tehnička škola i prirodoslovna gimnazija Ruđera Boškovića sudjelovala u natječaju za projekt mobilnosti nastavnika KA1, Erasmus+, te je odabrana kao jedna od najboljih.

Riječ je o projektu u organizaciji Agencije za mobilnost i programe Europske unije (AMPEU), čije financiranje osigurava Europska unija.

- Ponosna sam na naše rezultate, s obzirom na to da je od 133 predane prijave u AMPEU odabrano samo 16, među kojima je bila i naša, i to s najvišim brojem bodova za kvalitetu projektnih ideja. Naša je škola bila na šestom mjestu u Hrvatskoj, odnosno druga u konkurenciji srednjih, osnovnih škola te vrtića na području Osječko-baranjske županije - kaže prof. Jasna Sudarić, koordinatorica projekta. Dodaje da je program Erasmus+ usmjeren na promicanje stvaranja i podizanja svijesti o važnosti cjeloživotnog učenja te na povećanje međunarodne dimenzije obrazovanja i osposobljavanja.

Zbog čega su se odlučili za ovaj projekt, objašnjava ravnateljica Vlasta Opačak: “Budući da ni posljednji rezultati PISA istraživanja hrvatskog obrazovnog sustava nisu ohrabrujući, cilj ovoga projekta je modernizacija nastave i internacionalizacija škole, kao primjera škole za 21. stoljeće, pri čemu će se naša škola djelomice ugledati na finski model obrazovanja, jedan od najboljih na svijetu”.

A kako to konkretno misle postići? Škola je dobila financijsku potporu za sudjelovanje nastavnika na stručnim seminarima u nekoliko zemalja Europske unije (Španjolska, Portugal, Italija i Finska). Polaznici seminara su ravnateljica, pedagoginja, profesorica hrvatskoga jezika, profesorica stranih jezika, profesorica grafičkog dizajna i profesorica informatike. Evo prvih iskustava.

- Sudjelovala sam na seminaru u Italiji, pod nazivom Grupna dinamika i društvene vještine u razredu. Naučili smo kako poboljšati razrednu klimu, odnose između samih učenika, kao i odnos nastavnik - učenik. To zahtijeva mnogo znanja i vještina, poput vještine komunikacije, vještine prepoznavanja i upravljanja emocijama, pravovremeno prepoznavanje sukoba koje zahtijeva nastavničko posredovanje i još mnogo toga - kaže prof. Sonja Ber.

Dodaje da je naglasak na emocionalnoj inteligenciji, poticanju kreativnosti učenika, stvaranju osjećaja međusobnog povjerenja i sigurnosti, kao i pozitivnog ozračja u razredu. Ukratko, riječ je o vrijednim iskustvima koja će prenijeti kolegama u školi.

Vesna LATINOVIĆ
MREŽNI ALATI U NASTAVI

Nastavnica Mirjam Pušić bila je na stručnom usavršavanju u Španjolskoj. “Na seminaru sam se upoznala s primjenom internetskih društvenih stranica u svakodnevnoj nastavnoj praksi u učionici, u svrhu pripreme aktivnosti koje pridonose kolaborativnom učenju, istraživanju, kreativnosti i ocjenjivanju. Primjena web 3.0 alata omogućava promjenu uloga u nastavnom procesu, gdje nastavnik zadaje zadatke i usmjerava učenike, a oni u mrežnom okruženju samostalno istražuju nastavnu temu te surađuju u kreiranju i dijele prikupljeni sadržaj. Ti sadržaji učenicima ostaju dostupni i nakon završetka sata, zbog čega je primjena ovih alata posebice korisna za predmete za koje udžbenici nisu napisani”, kaže naša sugovornica.

Možda ste propustili...

UDRUGA NE-OVISNOST KROZ EU PROJEKT OSIGURALA VLASTITE PROSTORE

Mišetić: Ovo će podići kvalitetu i razinu usluge našim korisnicima

GDJE U KUPOVINU U NEDJELJU?

Trgovine koje rade 14. travnja

Najčitanije iz rubrike