RAZGOVOR: NOVI/STARI V. D. INTENDANTA OSJEČKOG HNK
Objavljeno 24. veljače, 2015.
OSIJEK - Na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća prihvaćen je prijedlog Kazališnog vijeća HNK u Osijeku da se glumcu Miroslavu Čabraji produži mandat vršitelja dužnosti intendanta, koji obavlja od 26. veljače 2014. Danas (utorak, 24. veljače) takav će se prijedlog naći (i, izvjesno je, usvojiti) i na 13. sjednici Skupštine Osječko-baranjske županije kao drugog osnivača i vlasnika HNK. To, kao i aktualne financijske teškoće HNK, bile su povod za kratak razgovor.
Kako gledate na produženje vašeg mandata? Je li vam to čast ili (prevelik) teret?
- Prvo, zahvaljujem i Kazališnom vijeću i Gradskom vijeću, a vjerujem i Županijskoj skupštini, što su prepoznali moj predani rad i ponovno mene predložili za ovu važnu i odgovornu funkciju. Bilo bi loše da se praktički “u pola posla” prekida mandat. Naime, ako i Županija potvrdi ovaj prijedlog, već u srijedu (sutra, 25. veljače, nap.a.) trebalo bi se sastati Kazališno vijeće i raspisati natječaj za redovitog, stalnog intendanta. On će trajati 30 dana, a kada uključimo i ostalu proceduru i žalbeni rok, vjerujem da će sve biti okončano do kraja svibnja. Naravno, ako se usuglase i Grad i Županija oko budućeg imena.
Kako vam je u dvojnoj ulozi, glumca i intendanta, u kojoj ćete biti najmanje još tri mjeseca?
- Na početku mi je bilo dosta teško. No, to sam prebrodio, uz potporu obitelji i dobrih suradnika. Mislim da se sve ovo vrijeme nije događao nekakav zastoj u slučaju kad sam ja igrao ili pripremao neku ulogu, u bilo kojoj produkciji.
Možda je i bespredmetno pitanje, ali ipak: kako je raditi u HNK-u u ovim financijskim uvjetima?
- Naravno, ne možemo nikako reći da je lagano. Međutim, svjesni smo da je situacija u gradu takva kakva jest i tomu se možemo i moramo prilagoditi. Eto, s obzirom na to da je Grad usvojio četverogodišnji financijski plan i okvir, a njega će gotovo sigurno usvojiti i Županija, prema kojemu se godišnja izdvajanja za HNK smanjuju za ukupno čak četiri-pet milijuna kuna, napravili smo plan ušteda koji ćemo prezentirati i gradonačelniku i županu. Želimo da shvate da se ne ponašamo rastrošno, već se pokušavamo zadržati u okvirima naših mogućnosti te plana i produkcije koje je usvojilo Kazališno vijeće.
Možete li otkriti što sadrži taj “paket ušteda”?
- Kao prvo, mi se nadamo, a takve konkretne naznake i obećanja postoje, da će se rebalansima gradskog i županijskog proračuna već u proljeće određena sredstva vratiti nama. Kada nam se to vrati, moći ćemo vidjeti što i kako dalje. Što se tiče 'paketa ušteda', ne bih ga iznosio preko medija prije nego što ga prezentiramo njima. No, mogu reći da sve ono gdje su kolektivno štedjeli Grad i Županija, uskladit ćemo se s njima, pa ćemo štedjeti i mi.
Dobro, je li točno da ćete odigrati manje premijera u 2015. od predviđenog broja?
- Na žalost, točno je. U skladu sa situacijom, Kazališno vijeće se sa sedmoprogramskog prebacilo na petoprogramski premijerni okvir. Dakle, u ovoj godini imat ćemo pet umjesto sedam premijera. Još se nismo odlučili koja će dva naslova otpasti. Točnije, neće otpasti, već će biti prolongirani za 2016. No, primjerice, sve ćemo učiniti da ove godine bude postavljen balet 'Vragolasta djevojka' jer nam balet donosi dosta profita, a scenu i kostime posudit ćemo od HNK u Zagrebu i time apsolutno uštedjeti. Tomislav LEVAK
Možda se javim na natječaj
Hoćete li se javiti na natječaj za 'redovnog' intendanta? - Mnogi me pitaju, a ja iskreno u ovom trenutku još ne znam. Još važem između toga da budem glumac ili intendant. U ovom trenutku bliže sam tomu da ostanem glumac. To je moja prirodna uloga.