Novosti
RECEPT ZA RAZVOJ

Kotromanović: Shvatili smo potencijal naše vojne industrije
Objavljeno 30. siječnja, 2015.
U “dijamante” hrvatskog gospodarstva ubrajaju se i tvrtke iz vojne industrije

Vezani članci

POTICANJE DOMAĆE PROIZVODNJE

Slavonski tekstilci i obućari ponovno proizvode za MORH

Unatoč recesiji u hrvatskom je gospodarstvu značajan broj uspješnih tvrtki koje bi, uz nešto više razumijevanja države, mogle ostvarivati još bolje rezultate, rečeno je na okruglom stolu “Dijamanti hrvatskog gospodarstva” u organizaciji Poslovnog dnevnika. Sudionici su istaknuli kako je pritom važno razvijati tradicionalno uspješne sektore, kao i one koji imaju dobru perspektivu, ali i nastojati zaštititi domaću proizvodnju i staviti je u funkciju razvoja gospodarstva.

Kako je rečeno, u “dijamante” hrvatskog gospodarstva ubrajaju se tvrtke iz vojne industrije, prehrambenog sektora, tekstilne industrije, farmaceutike, tvrtke s tradicijom dužom od sto godina te nove tehnološke tvrtke, a svoj uspjeh zasnivaju na različitim strategijama, od uspješne suradnje s državom do stvaranja konkurentnih izvoznih proizvoda. Dobar primjer suradnje s državom, koji dokazuje da je i s ulaskom u Europsku uniju moguće promovirati domaću proizvodnju, suradnja je Ministarstva obrane s proizvođačima vojne opreme.

- Shvatili smo da domaća vojna industrija ima mnogo potencijala i odlučili smo se oduprijeti jakim uvozničkim lobijima i poduprijeti domaće proizvođače, s kojima smo uoči pristupanja Hrvatske EU-u potpisali nekoliko ugovora na sedam godina. Mi živimo od tih ljudi i njihova rada te smo odlučili da ćemo kupiti njihove proizvode pod svaku cijenu. Ako je naša puška 30 posto lošija od uvozne, odlučili smo je kupiti i doraditi, kako bi ona jednog dana bila konkurentna i za izvoz. Upravo to smo napravili s puškom VHS-2 i uspjeli smo je prodati i u inozemstvo - rekao je ministar obrane Ante Kotromanović.

Subeije Kalo iz DOK-ING-a ističe kako ta tvrtka, kao najjači svjetski proizvođač strojeva za razminiranje, uspješno razvija razvija suradnju s MORH-om, ali i s američkom vojskom te vojskama brojnih europskih zemalja. Kalo pojašnjava kako DOK-ING svoj uspjeh duguje prije svega viziji osnivača Vjekoslava Majetića, jer je pronašao usko specijaliziranu nišu koja nije bila zanimljiva velikim proizvođačima. Danas DOK-ING tako opskrbljuje 60 posto svjetskog tržišta strojevima za razminiranje, a sljedeći korak je ulazak u rudarsku industriju.(D.Pav.)

SLATKIŠI IZ ZVEČEVA ZA VOJNIKE U NATO-u

Predsjednik Uprave Zvečeva Marin Pucar priželjkuje da slatkiši Zvečeva uz pomoć Ministarstva obrane dospiju i do ostalih vojnika u NATO-u. “Prehrambena industrija na ovim prostorima razvija se duže od sto godina i drago mi je da se politika vraća industriji. Mi smo gradili tradiciju koja nam je otvorila i vrata Tesca, a događa se da su nam najveće tržišne udjele uzele strane kompanije sa svojim brendovima. Stoga smatram da hrvatsku javnost treba snažnije senzibilizirati, od vrtića je učiti da promovira i odabire domaći proizvod, koji je kvalitetan i osigurava rast gospodarstva”, kaže Pucar.