Regija
TV OPERATERU NIJE VRATIO OPREMU U 15 DANA

Odšteta za kasnije vraćeni
receiver i daljinski - 3000 kn
Objavljeno 30. siječnja, 2015.
Nisam pročitao sitna slova u ugovoru, ali odšteta je ipak prevelika - kaže Darko Grigić

ĐAKOVO – Da je važno čitati i najsitnija slova u ugovoru svjedoči primjer Đakovčanina Darka Grigića, koji je odlučio raskinuti ugovor s Total TV-om nakon njegova isteka. Međutim, zbog nejasnoća nije na vrijeme vratio opremu, a sad ga spomenuta kuća tereti za čak 3000 kuna za naknadu štete. Grigić je, valja naglasiti, opremu (receiver i daljinski upravljač) vratio s kašnjenjem, ali dug je ostao.

- Dvije godine sam bio pretplatnik Totalne televizije, odnosno Total TV-a. Nakon što mi je istekao dvogodišnji ugovor, a tijekom kojeg sam uredno plaćao sve račune, nisam na vrijeme vratio opremu, ali sam ju vratio, i to o svom trošku, što smatram da nisam trebao. Mišljenja sam da opremu nisam trebao ni skidati sam, budući da ju nisam sam ni postavljao, nego tvrtka Chip elektro. Mjesec dana nakon toga dobio sam račun na tri tisuće kuna, koji se odnosi na, kako su napisali, nastalu štetu. Žalio sam se tri puta, svaki put žalbu su mi odbili. Rekao sam i da ću platiti zatezne kamate za vrijeme u kome je oprema ostala kod mene, a eventualno je mogla biti proslijeđena nekom drugom korisniku, ponudio sam i potpisivanje novog dvogodišnjeg ugovora, ali su i to odbili. Oni stoje pri svome da ja tu neku štetu tešku tri tisuće kuna moram platiti - kaže Grigić.

- Bojim se da će mi sjesti na plaću, ali ne znam zbog čega. Imam i potvrdu da sam opremu vratio, za što me se tereti? Oni su imali svoje kooperante koji su opremu postavili, kakva je logika da ju nakon isteka ugovora moram sam skinuti i o svom trošku vraćati? - pita se Grigić dodajući kako se pod opremom podrazumijevaju receiver i daljinski upravljač.

- Kako je Chip elektro postavljao opremu, otišao sam k njima nakon isteka ugovora i zamolio ih da dođu po nju, ali su mi rekli da više nemaju koncesiju za Đakovo, odnosno da s Totalnom Televizijom nemaju ugovor. Moj je problem što nisam pročitao sitna slova u ugovoru na osam stranica, nisam po ugovornoj obvezi opremu vratio u 15 dana, ali sam ju vratio. Što im dugujem? - pita se Grigić, čiji su računi, kaže, dok se koristio uslugama Total TV-a, iznosili nešto više od 80 kuna.

- Važno je reći i da su mi račune slali na moju adresu Franje Račkog 32, a odgovore na žalbe nisam dobio. Poslao sam im mail, pa su rekli kako su odgovor ispostavili na adresu Franje Račkog 21, koja uopće nije moja. Ne znam kako su došli do toga - ogorčeno se pita Grigić.

Savjet za ovaj slučaj zatražili smo u Savjetovalištu za potrošače u Osijeku kod pravne savjetnice Dunje Mak.

- Potrošačima uvijek savjetujem neka im ne bude teško detaljno pročitati cjelokupni ugovor, uključujući i sva sitna slova jer u tom se dijelu nerijetko nalaze važne odredbe koje ih mogu spasiti od situacija poput ove. Na žalost, rok od 15 dana na koji je potrošač pristao svojim potpisom je istekao, međutim mišljenja sam da je praksa po kojoj se u takvim slučajevima potrošačima naplaćuje iznos od 3000 kuna nepoštena te u čl. 31. Zakona o zaštiti potrošača izričito zabranjena jer potrošača dovodi u ekonomski izrazito nepovoljan položaj prema trgovcu - pojašnjava Mak.

- Prilikom raskida ugovora trgovac je trebao potrošaču dati cjelovitu i transparentnu informaciju o raskidu (jednako kao što mu mora podastrijeti cjelovitu informaciju prilikom sklapanja ugovora), u suprotnom je riječ o zavaravajućem propuštanju iz čl. 34. Zakona o zaštiti potrošača. Savjetujem da, ako već nije, potrošač svoj daljnji prigovor uputi Povjerenstvu za reklamacije potrošača koje djeluje pri tvrtki, a čiji su članovi i predstavnici udruga za zaštitu potrošača. Povjerenstvo ima rok od 30 dana za odgovor, a ako i tim odgovorom bude nezadovoljan, slobodan je pisanim se putem obratiti i trećestupanjskom tijelu - Hrvatskoj regulatornoj agenciji za mrežne djelatnosti. Također može potražiti i mišljenje tržišne inspekcije Ministarstva gospodarstva - savjetuje Dunja Mak.

Maja MUŠKIĆ
Total TV: Ugovorni rok je 15 dana

“Sukladno Općim uvjetima poslovanja, iznos od 3000 kn odnosi se na satelitski prijamnik u iznosu 2700 kn te 300 kn za NDS karticu. Isto je navedeno u članku 4. za satelitski prijamnik te članku 5. za satelitsku karticu: 'Po raskidu pretplatničkog ugovora, pretplatnik se obvezuje da će satelitsku opremu vratiti u ispravnom stanju Total TV-u na adresu koja je navedena u pretplatničkom ugovoru, u roku od 15 dana od dana raskida pretplatničkog ugovora, ili da će, ukoliko to nije moguće zbog neispravnosti, oštećenja ili uništenja, u istom roku nadoknaditi njezinu protuvrijednost. Ako pretplatnik ne vrati satelitsku opremu ili ne nadoknadi njezinu protuvrijednost u naznačenom roku, pretplatnik se obvezuje platiti ugovornu kaznu u iznosu od 2700 kuna. Total TV također zadržava pravo ovakvom pretplatniku obračunati i naplatiti zakonsku zateznu kamatu na dug, s čime je pretplatnik upoznat i suglasan'”, navodi se u odogovoru Total TV-a koji potpisuje Petar Bošnjak, Supervisor call centra. “Ako pretplatnik ne vrati karticu u naznačenom roku (15 dana, nap. a.), obvezuje se platiti ugovornu kaznu u iznosu od 300 kuna”, dodaje se u odgovoru. “Detaljnom provjerom, dopis je poslan na adresu koja je navedena za dostavu računa: Franje Račkog 32”, ustvrdili su iz Total TV-a.

Dunja Mak

pravna savjetnica u Savjetovalištu za potrošače

Praksa naplate 3000 kuna nepoštena je te u čl. 31. Zakona o zaštiti potrošača zabranjena

Možda ste propustili...

U BELOM MANASTIRU PEDESETAK OSOBA U SAMOIZOLACIJI

Gradski stožer Civilne zaštite dijelio je maske

Najčitanije iz rubrike