Osijek
ČELNIK GPP-A O NOVOM CJENIKU VOZNIH KARATA

Brezovac: U velikoj mjeri
ispravili smo neke očite nepravde
Objavljeno 26. siječnja, 2015.
Korekcija cijena provedena je zbog pravednije razdiobe tereta gospodarske i društvene krize

Puno prašine diglo se oko novog cjenika GPP-a, koji na snagu stupa s prvim danom veljače.

Ipak, u GPP-u kažu kako se novim cjenikom ide u smjeru “usklađivanja cijene sa socijalnim statusom građana” te korigiranju nekih starih nelogičnosti i nepravde. Direktor GPP-a Alan Brezovac ističe kako određenim skupinama cijene ostaju iste, i to uz dodatne pogodnosti, a građanima koji su uz nove, znatno niže, cijene goriva očekivali niže cijene karata poručuje da će se eventualne uštede usmjeriti u vozni park i poboljšanje usluga.

Očekuje se veći prihod

Na snagu od 1. veljače stupa novi cjenik usluga. Koji je razlog za korekcije cijena?

- Korisnici niz godina upućuju utemeljene prigovore zbog toga što dio umirovljenika starijih od 65 godina s mirovinama većim od tri tisuće kuna mjesečni prijevoz plaća 20 u I. i 30 kuna u II. zoni. Istovremeno su nezaposleni s naknadom većom od 500 kuna sa Zavoda za zapošljavanje morali su plaćati kao i zaposleni - gotovo 12 puta veći iznos. A znamo da su plaće zaposlenih često ispod tri tisuće kuna, pa i znatno manje. Korekcija cijena provedena je zbog pravednije razdiobe tereta gospodarske i društvene krize u skladu s materijalnim položajem i društvenim statusom korisnika. Cilj je socijalno uravnoteženiji sustav s nešto većim opterećenjem onih koji imaju više, ujednačen pristup nezaposlenima, koji će odsad plaćati isti iznos neovisno o naknadi Zavoda uz istodobno zadržavanje najniže cijene prijevoza u odnosu prema drugim velikim gradovima. Očekujemo i nešto veći prihod, koji ćemo vratiti kvalitetnijom uslugom.

Kako će se nove cijene odraziti na poslovanje tvrtke?

- U ovom trenutku teško je, ako ne i nemoguće, licitirati iznos očekivanog rasta prihoda. Dolazi ljepše vrijeme, kada se građani rjeđe koriste javnim prijevozom pa ćemo o učincima korigiranih cijena moći konkretnije razgovarati nakon tri mjeseca, kada napravimo konkretne analize. Zasad možemo jamčiti da ćemo očekivani rast usmjeriti na održavanje dotrajalog voznog parka i smanjenje nagomilanih gubitaka, nastalih zbog dugogodišnjeg održavanja nerealno niske cijene prijevoza usprkos drastičnim poskupljenjima naftnih derivata.

Navodi se kako je novi cjenik socijalno osjetljiv, na koga će se nove cijene odraziti pozitivno, a kome prijevoz poskupljuje?

- Umirovljenici s najnižim mirovinama i dalje će dobivati besplatne kartice, ista cijena ostaje i za đake te putnike s vrijednosnim karticama. Nešto više plaćat će umirovljenici s mirovinama većim od tisuću kuna, zbog uvođenja jedinstvenog umirovljeničkog cenzusa. Smanjit će se pogodnosti za studente kojima prijevoz sufinancira Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta. Nezaposleni primatelji naknade sa Zavoda za zapošljavanje mjesečno će izdvajati za oko 200 kuna manje, a oni bez naknade za 20 kuna više. Prije nego što kažete da je to nelogično, želim naglasiti da je to uvjerljivo najpovoljniji prijevoz nezaposlenih u usporedbi s drugim velikim gradovima. Uspijevamo zadržati najniže cijene prijevoza u državi, i to prema različitim osnovama, jer Grad Osijek pokriva značajan dio materijalnih troškova Gradskog prijevoza putnika.

Uvedena dnevna karta

Prvi put GPP uvodi dnevnu kartu. Koliko ona košta i koja je ciljana populacija?

- Namijenjena je povremenim korisnicima naših usluga i turistima koji imaju potrebu za više vožnji tijekom jednoga dana. Dnevna karta po cijeni od 35 kuna može se neograničeno koristiti u obje zone i na području svih općina gdje prometujemo.

Kako se na poslovanje odražava znatan pad cijena naftnih derivata, kolike su ostvarene uštede?

- Dugogodišnje održavanje i nerealno niske cijene prijevoza - praćeni kontinuiranim rastom cijena naftnih derivata - ostavili su dubok trag u poslovanju tvrtke. Potraje li ovaj kratkotrajan, premda značajan, pad cijena goriva sljedećih 12 mjeseci, potencijalne uštede mogle bi dosegnuti milijun kuna.

Što GPP poduzima da poboljša uslugu i približi se putnicima?

- Vrijeme vožnje s presjedanjem u oba smjera produžili smo s 45 na 60 minuta, što odsad mogu koristiti putnici s vrijednosnim karticama, kao i oni s kartom kupljenom u vozilu. Uveli smo dnevnu kartu, ujednačenjem cijene osigurali najjeftiniji prijevoz nezaposlenih među velikim gradovima, uveli pravedniji umirovljenički cenzus neovisan o dobi, očuvali besplatan prijevoz umirovljenika s najnižim mirovinama, zadržali povlaštene cijene učeničkog prijevoza i vrijednosnih kartica na dosadašnjoj razini.

Kakvo je stanje voznog parka i koje je iduće planirano značajnije ulaganje?

- Namjeravamo sukladno s mogućnostima ulagati u održavanje, ponajprije autobusnog voznog parka. Obnova vozila i ulaganja u infrastrukturu u pravilu su orijentirana prema vanjskim izvorima financiranja i EU fondovima.

Kakve su reakcije putnika na proširenje tramvajske mreže kroz Višnjevac?

- Uglavnom pozitivne reakcije prati stotinjak novoizdanih mjesečnih kartica, otkako je otvorena ta dionica. Trenutno razmatramo mogućnosti poboljšanja usluge djelotvornijom integracijom autobusnog i tramvajskog prometa na tom području.

Ivan SEKOL
NI JEDNA KOREKCIJA CIJENA NIJE IDEALNA

Ni jednom korekcijom cijena ne možemo stvoriti idealne odnose u društvu, koje samo po sebi nije idealno. Mislim da smo ipak u velikoj mjeri ispravili neke očigledne nepravde. Putnici s vrijednosnim karticama, umirovljenici s najnižim mirovinama i učenici – koristit će se našim uslugama pod jednakim uvjetima kao i dosad, ali uz neke dodatne pogodnosti. Nezaposleni su izjednačeni pa oni koji primaju naknadu sa Zavoda više ne plaćaju punu cijenu mjesečne kartice, nego povlaštenu.

milijun kuna

mogle bi biti potencijalne uštede GPP-a zbog pojeftinjenja goriva

Možda ste propustili...

NA DAN PARLAMENTARNIH IZBORA

Trgovine koje rade 17. travnja

GRAD OSIJEK I HRVATSKO NARODNO KAZALIŠTE U OSIJEKU

Zajedno u obnovi zgrade HNK-a

Najčitanije iz rubrike