Objavljeno 23. siječnja, 2015.
Nastupio je nekonvencionalni trio mladih slobodnih umjetnika
OSIJEK - U sklopu Osječke muzejske glazbene srijede u atriju Glavne straže Muzeja Slavonije u Osijeku (u organizaciji Muzeja Slavonije i UAOS-a) održan je koncert Trija Solenza. Nastupio je nekonvencionalni trio mladih slobodnih umjetnika - sopranistica Arijana Marić-Giglijani (Sarajevo, 1979.), klarinetist Bruno Philipp (Zagreb, 1978.) i pijanist Ivan Batoš (Split, 1979.).
Koncertni program Trija Solenza bio je oslobođen stega i naslijeđenih akademskih pravila. U slobodnom izboru programa slušali smo djela suvremenih skladatelja, kako hrvatskih, tako i svjetskih. Skladbe Davora Bobića (dvije osječke praizvedbe), dvije izvedbe mađarskog skladatelja B. Kovacsa i jedna skladba mlade splitske skladateljice Olje Jelaske. Kao trio nastupili su tri puta (sopran, klarinet i klavir), kao duo (u različitim kombinacijama, sopran, odnosno klarinet i klavir) šest puta, kao solisti dva puta (klavir i klarinet).
Koncertni program trija Solenza sastojao se iz smjelo izabranih djela mladih suvremenih hrvatskih autora. Kao trio izveli su Bobićevu skladbu “Primi me” u kojem se izdvaja nastup sopranistice Marić-Gigliani (impresivnog raspona glasa, parlato, tzv. govorni štim pjevanja, muzikalno), smjelost i znanje klarinetista Philippa (korištenje dramaturških efekata ekspresivnosti stečeno u francuskoj školi) uz izgrađenu osobnost pijanista Batoša (s već viđenim iskustvom primjerice zagrebačkog Muzičkog biennala). Dojmilo se i izvođenje Bobićeve druge skladbe “Mezuzah Capriccio” (za klarinet i klavir). Izdvaja se širina skladateljeva poznavanja instrumentacije, npr. uporaba dva klarineta (sjajni klarinetist Philipp) i korištenje avangardnih efekata (tipa glisanda).
Drugi značajni moment u izboru Trija Solenza je predstavljanje mađarskog skladatelja B. Kovača (također s dvije skladbe starozavjetne teme “Sholem alekhem...” (klarinet i klavir), odnosno “Hommage a Manuel de Falla” (za klarinet solo).
Treći dio koncepcije koncerta Trija Solenza bio je izvođenje skladbe Olje Jelaske “Cvijet šalonski” (za glas, klarinet i klavir). Ova se skladateljica prvi put predstavila biblijskim temama.
Na kraju se može zaključiti da je vrhunac uspješnosti ovog koncerta bilo izvođenje Bobićevih skladbi i kontemplativne Jelaskine kompozicije. Koncertni program je završen izvođenjem kompozicija glazbenih autoriteta: Verdija, Brahmsa, Schumanna, Debussyja, De Falle i Piazolle). Branka Ban
Koncertni program bio je oslobođen stega i naslijeđenih akademskih pravila