Autoglas
JAČI, ŠTEDLJIVIJI I ATRAKTIVNIJI

Vozili smo: Redizajnirani Audi Q3 & Q3 RS
Objavljeno 5. siječnja, 2015.

Od predstavljanja u jesen 2011. godine prodan je u više od 400.000 primjeraka, a redizajnom je poboljšan vanjski dizajn te su uvedeni brojni tehnološki noviteti.

Premium karakter redizajniranog modela Audi Q3 vidljiv je na prvi pogled. Audijevi dizajneri usavršili su detalje coupeovskih linija s karakterističnim zaobljenim stražnjim krajem. Dominantne vodoravne linije sprijeda i straga naglašavaju širinu vozila i modelu Q3 osiguravaju izražajan nastup.

Redizajnirana Singleframe rešetka u potpunosti definira prednji kraj automobila. U vrhu ponude dva nova Q3 paketa opreme design i sport nalaze se S line paket, S line S line exterieur paket, Audi exclusive design paket i Audi exclusive design exterieur paket.

Redizajnirana prednja svjetla serijski dolaze sa Xenon plus tehnologijom i LED dnevnim svjetlima. Opcijska LED prednja svjetla posebno su snažna i energetski učinkovita. Audi ih nudi u kombinaciji s dinamičkim pokazivačima smjera integriranim nova LED stražnja svjetla. Ovi intuitivni pokazivači smjera sekvencijalno se pale unutar dvije desetinke sekunde iznutra prema van u smjeru u kojem vozač želi skrenuti.

Smanjena potrošnja

MMI navigacijski plus sustav je napredno rješenje za informiranje i zabavu, kojem je idealnan nadomjestak Audi connect sustav koji uključuje telefon u automobilu i spaja Q3 na internet. Putnici mogu koristiti integrirani WiFi hotspot za surfanje internetom ili slanje i primanje mailova. Istodobno vozač može koristiti prilagođene connect usluge koje uključuju web radio music stream, online prometne informacije, te navigaciju uz pomoć Google Earth i Google Street Wiev aplikacija.

Nove tehnologije su u konačnici dovele do toga da je potrošnja goriva smanjena za 17 posto, dok motori imaju i do 10 konjskih snaga više. Perjanica ponude je model Q3 RS čiji je 2.5-litreni TFSI benzinac osnažen za čitavih 30 KS i sada ima golemih 340 „konja“ uparenih sa 7-stupanjskim S tronic automatskim mjenjačem.

Šest motora

Ponuda motora za Audi Q3 sastoji se od tri turbodizelaša TDI i tri turbo TFSI benzinca čija snage se kreće između 120 i 220 konjskih snaga. Pritom obnovljeni Q3 raspolaže s dva potpuno nova motora koji su dobila prefiks „ultra“, a radi se o 1.4-litrenom TFSI benzincu sa 150 KS koji ima opciju isključivanja dva cilindra pri nižem broju okretaja (CoD) i 2.0-litrenom TDI agregatu s također 150 KS. Naravno, isprobali smo oba motora na lokalnim cestama u okolici Muenchena, ali i na autocesti gdje nije bilo ograničenja brzine pri čemu smo se oduševili uglađenim i tihim radom motora, voznim svojstvima, ali preciznim mjenjačima, bilo da je riječ o 6-stupanjskom ručnom ili automatskom mjenjaču sa šest ili sedam stupnjeva prijenosa. Ultra 2.0-litreni TDI uz 150 KS ima okretni moment od čak 340 Nm i potrošnju od samo 4,4 l/100 km što je ekvivalent emisiji CO2 od samo 114 g/km CO2.

Uz ova dva „ultra“ motora kupcima su na raspolaganju još jedan 2.0-litreni TDI sa 184 KS sa 6-stupanjskim ručnim ili 7-stupanjskim S tronicom u kombinaciji s quattro pogonom. Uz 1.4-litreni TFSI benzinac u ponudi su još 2.0-litreni TFSI turbobenzinci izlazne snage 180, odnosno 220 KS, a oba dolaze sa 7-stupanjskim S tronicom i quattro pogonom, a jedina razlika je što slabiji motor ima 320 Nm okretnog momenta, a jači 350 Nm. Perjanica ponude je 2.5-litreni TFSI 5-cilindarski turbobenzinac sa 340 KS koji se ugrađuje isključivo u RS verziju Audija Q3.

Obnovljeni Audi Q3 se nudi u 15 voznih verzija, s i bez quatttro pogona, te ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, kao i sa 6 ili 7-stupanjski S tronic automatskim mjenjačem. Prodaja redizajniranog Q3 u Njemačkoj počinje u veljači, a početna cijena će mu biti 29.600 eura.

Mato PAVLIČEVIĆ
Bolid u koži SUV-a

Istovremeno s modelom Q3 redizajniran je i model Audi RS Q3. Ovaj kompaktni SUV visokih performansi sada je još vatreniji i dinamičniji nego ikada prije. Njegov 2,5-litreni, 5-cilindrični motor sada razvija snagu od 250 kW (340 KS) i okretni moment od 450 Nm. Također, sada zadovoljava Euro 6 standard emisija. Ovaj top-model Q3 linije sada ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,8 sekundi sve do elektronski ograničene brzine od 250 km/h. RS ispušni sustav s podesivom zaklopkom, još više pridonosi prepoznatljivom zvuku ovog 5-cilindričnog motora. Sedamstupanjski S tronic mjenjač, koji snagu prenosi na quattro pogonski sklop preko hidrauličke višelamelne spojke (5. generacija), također je redizajniran kako bi se osigurale još brže promjene stupnjeva. Niži prijenosni stupnjevi su kratki za sportskiji odziv na gas, dok je sedmi stupanj produžen radi uštede goriva.

Audi Q3 nudi bogatu sigurnosnu opremu. Uz Audi ide assist sustav, a žuti LED indikator u kućištu vanjskog retrovizora se pali kada se u mrtvom kutu nađe drugo vozilo. Audi active line assist sustav uključuje videokamere koje prepoznaju oznake vozne trake te ovaj sustav lagano intervenira pri upravljanju i pomaže vozaču da se vrati u voznu traku. Sustav prepoznavanja znakova detektira ograničenja brzine, ali od sada i znakove zabrane prolaska, sve uz grafički prikaz na ekranu putnog računala.

29.600

eura početna je cijena redizajniranog Audija Q3