Novosti
PONOVNO DOBRA SEZONA

Oko 200.000 Hrvata, krizi unatoč, odlazi na skijališta
Objavljeno 3. siječnja, 2015.
Austrija, Slovenija, Francuska i Italija i dalje su najpopularnija odredišta

Početak nove godine tradicionalno je među Hrvatima vrijeme za odlazak na skijanje, a čini se kako duboka gospodarska kriza nije utjecala na približno 200.000 ljubitelja snijega koji će i ove godine na planinske vrhove Austrije, Slovenije, Francuske, Italije...

Poklopili su se datumi ove godine sve i za majstore spajanja vikenda s neradnim danima pa se tako ove sezone, uz malo planiranja, na skijanju može provesti punih sedam ili čak osam dana, a da se na to potroši upola manje dana godišnjeg odmora.

Upravo vrijeme nakon Nove godine, a prije početka nastave i jest najpopularnije među skijašima, a ponuda u tim danima praktički je rasprodana.

Iz tvrtke Kompas doznajemo kako se u “hrvatski tjedan” još može ugurati samo one koji su spremni prihvatiti neki aranžman u zadnji tren, nakon eventualnih odustajanja.

- Skijaških aranžmana prodali smo na razini prošle sezone, možda i nešto više, a ponuda u vrijeme školskih praznika je rasprodana. Najpopularnija je Austrija, što je kod nas već tradicija, a najčešće se ide na sedmodnevna putovanja. Kada govorimo o cijenama, pravila nema i sve ovisi o željama i mogućnostima skijaša. Kod skijanja je znatno više faktora nego kod, recimo, ljetovanja, pa i cijene jako variraju. Neki se radije odlučuju na apartmane, a drugi preferiraju hotele, a kategorija, udaljenost i konfiguracija staza značajno mijenjaju cijenu - rekla nam je Ljiljana Lukić iz agencije Kompas.

Nešto bolju sezonu od prijašnje bilježe i druge agencije, a zanimljiva je činjenica da gospodarska kriza i nije značajnije utjecala na skijašku populaciju koja je ostala vjerna zimovanjima. Brojka od 200.000 Hrvata koji odlaze na skijanje spominje se godinama, bez značajnijih oscilacija. Iako je o cijenama nezahvalno govoriti, recimo da se za prosječno 4000 kuna po osobi može sedam dana skijati uz apartmanski smještaj u Austriji. Naravno, može se proći i nešto povoljnije, ali zimovanje može ostaviti i puno veću rupu u novčaniku.

Vrhunac vala odlaska na skijališta očekuje se upravo ovog vikenda, kada će sigurno biti gužvi na graničnim prijelazima.

Ivan SEKOL
Prtljažnik pun hrane

Odabere li se apartmanski smještaj, prilikom odlaska na skijanje značajno se može uštedjeti ponesu li se zalihe hrane, što je vrlo popularno među Hrvatima. Zamrznute sarme, kobasice, slanina i razne konzerve tako su uobičajen sadržaj prtljažnika kada se kreće na skijanje, a s obzirom na to da hrana na skijalištima nije jeftina, dnevno se može uštedjeti i nekoliko desetaka eura po osobi zaobiđu li se restorani.

Unatoč dobroj promociji, srpska su skijališta nezanimljiva Hrvatima

S tri velika zimska centra i 17 manjih, uz rast smještajnih kapaciteta više kategorije, Srbija se bacila na razvoj zimskog turizma. Tamnošnja turistička zajednica dosta je novca uložila i u oglašavanje u Hrvatskoj, no rezultati nisu očekivani. Znatan je pomak uspostavljanje izravnih letova Air Serbie između Zagreba i Beograda. Statistika bilježi rast broja turista iz Hrvatske: u Srbiji je u 10 mjeseci 2014. boravilo 51.500 gostiju iz Hrvatske, čime je hrvatsko tržište postalo peto najvažnije emitivno tržište za turizam Srbije. No, u domaćim agencijama tvrde da se interes za Kopaonik ne može mjeriti s interesom za austrijska i talijanska skijališta.