Kultura
BOŽIĆNI KONCERT U ŽUPNOJ CRKVI PRESLAVNA IMENA MARIJINA

Maestra odlično iskoristila akustiku donjogradske crkve
Objavljeno 24. prosinca, 2014.
Ljubica Vuletić svojim je elegantnim pokretom vodila iz fraze u frazu

U župnoj crkvi Preslavna imena Marijina u osječkom Donjem gradu održan je Božićni koncert solista i zbora Opere HNK-a u Osijeku.

Ravnala je dirigentica i zborovođa, maestra Ljubica Vuletić. Kao solisti nastupili su Vesna Baljak (sopran), Veronika Hardy, gošća koncerta (sopran), Gordana Kalmar (alt), Ladislav Vrgoč (tenor) i Berislav Puškarić (bas). Orgulje su svirali Claude Marco Contini i Igor Valeri. Maestra Vuletić raspolagala je sjajno pripremljenim vokalnim kazališnim izvođačima (zbor, pojačan novim dobro školovanim pjevačima, odlično uvježban) i solistima ujednačenih kvaliteta.

Program je bio podijeljen u dvije cjeline. U prvoj su bila Mozartova “Božićna djela”. Iz Mise Brevis u G-duru KV 140 (za soliste, zbor i orgulje) izdvaja se stavak Kyrie (uz sjajnu artikulaciju fraza, sopranistice Baljak), stavci Sanctus i Benedictus (polifono razrađen zbor i odličan tenor Vrgoč i bas Puškarić) te stavak Dona nobis (odlična altistica Gordana Kalmar). U nastavku Mozartova dijela programa ističu se razrađene zborne izvedbe moteta Regina coeli (polifonizirana izvedba vokalize “Alleluiah”). U nezaboravnoj zbornoj interpretaciji Ave verum corpus KV 618 dinamički je razrađen vokalni korpus, zbor je bio jasne dikcije i odlične tehnike pjevanja. U skladba Veni Sancte Spiritus KV 47 primjećuje se ujednačena kvaliteta solista i zbora i polifoniziran stil, no posebno je imponirao dirigentski uradak. Gošća Veronika Hardy ugodne sopranske boje, uspješno je nastupila u Laudate Dominum K 339 (obradi “O holy night”, A. Adama).

U drugom dijelu koncerta bile su tradicionalne pučke popijevke: Adeste Fideles, White Christmas (sofisticirana umjetnička obrada Continija) i na kraju Christmas Lullaby. Potom su slijedile sjajne obrade Božićnih pučkih hrvatskih skladbi.

I na kraju treba dodati nešto osobito. Prva osoba koncerta ipak je bila dirigentica, maestra Ljubica Vuletić. Svojim elegantnim, “ženskim” pokretom vodila je iz fraze u frazu, gradirajući u skladu s dinamikom (artikulaciju izvedbe je slagala prema tekstu partiture). Na najbolji se način tako izborila za svoje mjesto, u tom nepravedno prozvanom “muškom” poslu. Iz njezinih se pokreta osjećala mekoća linija, ali i odlučnost fraziranja. Osvijetlila je tako maestra Vuletić tajne dirigiranja, ali i ženski pogled na to zanimanje. Pohvala svakako i izboru akustički odličnog prostora. Osijek ima još jedan odličan sakralni koncertni prostor, koji bi trebalo još više i češće koristiti.

Branka BAN

Kao solisti nastupili su Vesna Baljak, Veronika Hardy, Gordana Kalmar, Ladislav Vrgoč i Berislav Puškarić

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

U ETNOLOŠKOM CENTRU BARANJSKE BAŠTINE

Izložba “Tisućljeća među rijekama"

2

IZLOŽBA U GRADSKOM MUZEJU VUKOVAR

Tkanja i tapiserije te slike i crteži sakralne tematike

3

PLESNA RADIONICA

Ilijana Lončar na 19. TREPS-u