Objavljeno 16. prosinca, 2014.
U proteklih pet godina vidljiv je porast broja srednjoškolaca s teškoćama u razvoju na području cijele Hrvatske pa tako i u Osijeku i okolici.
Međutim, još uvijek nije adekvatno riješeno pitanje obrazovne podrške za tu populaciju. Štoviše, podrška učenicima s teškoćama u razvoju, ako i postoji, prestaje polaskom u srednju školu. Zbog toga učenici s teškoćama u razvoju češće od svojih vršnjaka odustaju od školovanja te su u većem riziku od socijalne isključenosti.
Rekla je to doc. dr. sc. Tena Velki, govoreći na edukativnoj radionici pod nazivom Učimo zajedno i u srednjoj školi, održanoj jučer na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti, u organizaciji tog fakulteta i uz podršku Osječko-baranjske županije. Radionica je okupila velik broj nastavnika i stručnih suradnika koji rade u srednjim školama, a susreću se s problemom da ne znaju kako pomoći djeci s teškoćama, jer za to nisu educirani.
Stoga je cilj ove radionice bio upoznavanje sa situacijom u srednjim školama Osječko-baranjske županije. Na skupu se razgovaralo i o aktualnim kurikulumskim i odgojno-obrazovnim ograničenjima u radu s učenicima s teškoćama. Uz docenticu Tenu Velki, psihologinju, radionicu je vodila dr. sc. Ksenija Romstein, rehabilitator i pedagog. One su polaznicima radionice dale primjere i smjernice za dizajniranje primjerene pedagoške podrške mladima s invaliditetom.
- Problem je u tome što simptomi rastu i poprimaju teže oblike u srednjoj školi, odnosno s porastom dobi mladih oni se intenziviraju, jer se s djecom ne radi na adekvatan način. Nastavnici nisu educirani za rad s djecom s teškoćama, no ulaskom u Europsku uniju pristali smo na inkluzivni rad, odnosno na uključivanje djece s teškoćama u razvoju u redovni školski sustav. Ranije su ta djeca više pohađala Centar za odgoj i obrazovanje Ivan Štark i slične institucije, a danas se radi na tome da se što više integriraju u redovne razredne odjele. I tu nastaje problem, jer ne postoji adekvatna oprema u školi za djecu s teškoćama, ni dovoljno educiranih stručnjaka koji bi s njima radili, kako bi pomogli njihovu integraciju u školi - objašnjava docentica Velki.
Vesna LATINOVIĆ