Objavljeno 13. prosinca, 2014.
Rezultati istraživanja MasterIndex, koje je kompanija MasterCard u suradnji s GfK centrom za istraživanje tržišta provela tijekom listopada, pokazuju kako hrvatski građani planiraju blagdanska putovanja u inozemstvo te za kakvu vrstu kupnje koriste bankovne kartice dok putuju.
Prema istraživanju 28 % građana ove zime planira inozemna putovanja. Približno 27 % ispitanika planira novogodišnje putovanje u neki od europskih gradova, dok će ih 33 % europske gradove posjetiti tijekom adventa. Njih 17 % planira otići na skijanje, a samo 3 % planira novogodišnje putovanje izvan Europe. Oko polovine ispitanika na novogodišnjim i skijaškim putovanjima planira ostati pet do sedam dana. Mlađi su ispitanici, do 29 godina starosti, više zainteresirani za adventska i novogodišnja putovanja za razliku od onih starijih. Skijaška putovanja su najpopularnija u dobnoj skupini od 30 do 39 godina.
Kod organiziranja putovanja 40 % ispitanika smatra internet najboljim načinom rezerviranja smještaja, 26 % smatra da nema potrebe za rezerviranjem smještaja prije putovanja, a 20 % osobno odlazi u putničke agencije kako bi organizirali putovanje. Iako je gotovina za 40 % ispitanika preferirani način plaćanja putovanja, istraživanje pokazuje pozitivan trend u korištenju debitnih kartica, porast s 16 % na 19 % u odnosu na prethodnu godinu kao i internet-bankarstva, s 12 % na 15 % u odnosu na prethodnu godinu.
“U praktičnost i sigurnost kartičnog plaćanja korisnici se najbolje mogu uvjeriti kad putuju u zemlji i inozemstvu. Kod kartičnog plaćanja nema potrebe za nošenjem velike količine gotovine ili za brigu o promjeni valute novca. U slučaju krađe kartice, potrebno je odmah prijaviti njezin nestanak banci izdavatelju koja će u tom slučaju blokirati karticu i zaštititi sredstva na računu”, rekla je Sanja Žigić, MasterCard Country Manager za Hrvatsku.
Kad je u pitanju prilika u kojoj ispitanici koriste kartice za plaćanja u inozemstvu, 52 % ispitanika tijekom putovanja najčešće koristi kartice za kupnju odjeće, cipela i darova, dok ih čak 48 % ispitanika koristi za kupnju goriva. Približno 34 % ispitanika kartice na putovanjima koristi za kupnju hrane i pića u supermarketima, a 32 % njima plaćaju smještaj.(M.R.)