Objavljeno 14. studenog, 2014.
- Brendiranje proizvoda počinjemo čim zakopamo prvu lopatu - kaže Pipunić
Vezani članci
SNAGA HRVATSKE HRANE
Osječko Žito pripremilo je 20 projekata koji bi, kada budu realizirani, trebali preokrenuti gospodarsku sliku Slavonije nabolje - otvoriti stotine radnih mjesta za mlade i zadržati ih na ovim prostorima.
Najavio je to, između ostaloga, predstavljajući prije nekoliko dana svoj program “Može li Slavonija globalno?”, na jednom poslovnom skupu Marko Pipunić, vlasnik Žito grupe, koja danas zapošljava oko 1700 radnika.
Financiranje iz fondova EU-a
Riječ je o investicijama u pogone, koji će, kako to Pipunić ističe, biti sagrađeni na ledini, a u njima će se proizvoditi pršuti, salame, sirevi, mliječni proizvodi. Svi bi oni trebali biti financirani iz fondova Europske unije.
Ukupna vrijednost tih investicija iznosit će između 120 i 140 milijuna eura, a u planu je da će donositi najmanje isto toliko godišnjih prihoda.
Ako natječaji iz dugoočekivanog Programa ruralnog razvoja, prema kojem će Hrvatskoj iz proračuna EU-a za razvoj poljoprivrede od 2014. do 2020. biti na raspolaganju 2,3 milijarde eura godišnje, budu raspisani kako je to iz Ministarstva poljoprivrede obećano u prosincu ove godine, radovi će započeti već u siječnju 2015., a prvi objekti završeni za najviše godinu dana.
Ako, pak, natječaji ne budu objavljeni, Pipunić kaže da se više neće čekati, već će krenuti u nove investicije vlastitim sredstvima ili kreditima.
– Mi u Slavoniji ne možemo čekati da vidimo kakva će hrvatska poljoprivreda biti za 15 godina, kako se to moglo čuti neki dan na poslovnom skupu 'Snaga hrvatske hrane'. Mi moramo početi raditi odmah, i stoga smo pokrenuli svoju priču 'Može li Slavonija globalno?'. Smatramo da može, imamo resurse i potencijale, ali trebamo prestati robovati tradiciji. Tradicija je emocija, a emocije neće nitko kupiti. Tržišta na koja mi ciljamo nisu navikla na naše jake okuse hrane, već na one kakvi se proizvode u Italiji, Španjolskoj i Francuskoj, i mi moramo kopirati i izići na takva tržišta da bismo razvili našu regiju. Stranci traže premium proizvode koje mogu konzumirati svaki dan poput pršuta koji nije preslan i ljut te sireve poput Grana padano, tvrdog sira koji može podnijeti i duže transporte - rekao je Pipunić te dodao kako osim stranog tržišta - EU-a, SAD-a, Japana... računa i na domaće tržište, čvrsto obećavši da će domaćem tržištu ponuditi najkvalitetniji pršut i sir po pristupačnoj cijeni.
Istraživanje tržišta već je počelo
Prvi pogoni trebali bi biti sagrađeni na području Čepina uz koje je planirana i gradnja suvremenog prezentacijskog centra kroz koji bi trebalo godišnje proći i do 200.000 turista.
Pipunić tvrdi da Slavonija ima potencijala za proizvodnju dva milijuna komada svinja godišnje, odnosno četiri milijuna pršuta. Kako bi se stekla bolja slika o kolikoj je proizvodnji riječ, navodi kao primjer Italiju, koja na godinu proizvodi 40 milijuna pršuta. U prvoj fazi planirana je proizvodnja oko 150.000 komada pršuta, u drugoj 225.000 komada, odnosno u sljedeće tri godine po 450.000 komada. U pet godina, kaže on, to bi moglo donijeti veliku dodanu vrijednost cijeloj regiji što kroz izravno zapošljavanje, a što kroz uslužne djelatnosti.
Žito trenutno ima šest farmi svinja, a u planu je gradnja još četiri do šest novih farmi te proizvodnju podići na 300.000 svinja.
Istraživanje tržišta već je započelo, a brendiranje proizvoda počet će kad krene gradnja pogona.
Trenutno je u visokoj fazi radova gradnja ceste uz buduće pogone koji će biti usred polja, uz cestu na izlasku iz Čepina koja vodi prema zapadnoj obilaznici. Na svim tim projektima angažirano je bilo više od 50 osoba, najviše u Osijeku, dio ih je bio iz Zagreba, a dio iz Italije.
Zdenka RUPČIĆ
VRHUNSKA PRIČA ZA TURISTE
– Turiste više ne možemo dovoditi u čarde, stare mlinove i slično. Da bi ih što više došlo, trebamo ih dovesti u suvremene prostore vrhunske atraktivne arhitekture s kvalitetnim prezentacijskim dvoranama, a u tim objektima moramo ponuditi vrhunske proizvode i vrhunsku priču. A ako to ne napravimo, pitam se onda gdje će naši mladi raditi - rekao je Marko Pipunić. Dodao je kako im je cilj razviti gospodarstvo, dovesti turiste i zaposliti mlade.
Prvi pogoni trebali bi biti sagrađeni na području Čepina
CILJ
JE RAZVITI GOSPODARSTVO, DOVESTI TURISTE I ZAPOSLITI MLADE