Polovinom studenog otvorenje obilaznice u punom profilu od Čepinske do spoja s autocestom
Objavljeno 30. listopada, 2014.
Potpuno dovršenje radova, kažu iz HC-a, planirano je “tijekom 2015. godine”
S posljednjim danima ove godine građani će ponovno moći prometovati cijelom dužinom južne osječke obilaznice. Ali samo njezinim starim, sjevernim kolničkim trakom.
Dobra je vijest kako se od polovice studenoga obilaznica u punom profilu, dakle na dva odvojena kolnika i sva četiri prometna traka, otvara od tzv. čvorišta Čepinska (križanje s Ulicom L. B. Mandića) pa sve do spoja s autocestom. Ukupna dužina ovog dijela je 7,5 kilometara.
Ovu najsvježiju informaciju potvrdili su nam u Hrvatskim cestama, koje su investitor ovog građevinskog zahvata, dok su IGH nadzor, a Osijek-Koteks glavni izvođač radova.
Ovim informacijama obistinile su se nevjerice koje su sve otvorenije posljednjih tjedana iskazivali građani izražavajući sumnju da će južna obilaznica biti potpuno dovršena do kraja godine. “Premalo je ljudi na gradilištu, prespor je tempo radova, ponegdje kao da je gradilište zapušteno”, mogli su se čuti gotovo svakodnevni komentari. Na te primjedbe iz HC-a odgovaraju kako su “dinamika izvođenja radova i instalirani kapaciteti u strojevima, opremi i osoblju, s resursima materijala, podređeni ispunjenju planiranih rokova u 2014. godini”.
Ipak, ako ćemo to prihvatiti kao utješnu vijest, obilaznicom će se ponovno moći prometovati u cijeloj njezinoj duljini, bez obzira na to što će se promet od križanja s Mandićevom prema istoku odvijati dvosmjerno. Drugim riječima, prestat će potreba za preusmjeravanje prometa sadašnjim obilaznim pravcima po gradskim cestama.
Do Božića, znači, bit će puštena u promet i tri nova nadvožnjaka - Filipovica, Bosutsko i Vinkovačka, koji su predstavljali i najzahtjevnije građevinske objekte na proširenju južne obilaznice.
Potpuno dovršenje svih radova na ukupnoj dužini od 13,2 km, s puštanjem u promet punog profila južne obilaznice Osijeka kao brze ceste - planira se tijekom 2015. godine.
Dario KUŠTRO
Povremeni zastoji
Na zapadnom dijelu obilaznice trenutno se radi usporedno i na južnom i na sjevernom dijelu kolnika. Preostali radovi ondje se odvijaju pojačanim intenzitetom, i to na ugradnji završnog sloja asfalta te postavljanju prometne opreme - ograda i zidova za zaštitu od buke. Na tom se dijelu promet regulira privremenom signalizacijom, što tijekom dana dovodi do povremenih zastoja.
Obilaznica će u punoj dužini, ali samo na jednom kolniku, biti otvorena za promet do kraja godine