Objavljeno 24. listopada, 2014.
Nelogičnost - umirovljenici plaćaju mjesečnu kartu 20 kuna, a nezaposleni čak 50 kuna
Koncesija GPP-a značila bi otpuštanje djelatnika, poskupljenje prijevoza, ukidanje brojnih linija i pravi kaos u javnom prijevozu na području Osijeka, tvrde predstavnici Sindikata vozača i prometnih radnika GPP-a, inače najvećeg od pet sindikata ove gradske tvrtke, koji su odlučili javno progovoriti o ideji privatizacije ove gradske tvrtke.
- Da bi se izišlo s ovakvim prijedlogom, prvo je trebalo načiniti studiju isplativosti i argumentirano reći zašto bi nešto tako bilo bolje za Osijek. U Hrvatskoj nema ni jednog primjera da je netko takvo nešto učinio, a London i Maribor su vrlo brzo nakon takvog pokušaja odustali i vratili prometovanje javnog prijevoza pod gradsku upravu. To jednostavno ne funkcionira jer su tramvajski i autobusni prijevoz neraskidivi. Naime, koliko smo upoznati, ova ideja bi značila da tramvaji ostanu pod gradskom upravom, a autobusi bi se dali u koncesiju. No, što se događa kada nastane zastoj tramvaja? Nama sada odmah uskaču naši autobusi, kako putnici ne bi satima stajali i čekali prijevoz. No, tko bi i po kojoj tarifi uskakao kada bismo ostali bez autobusa. Kako se može izjaviti da bi netko drugi imao računicu u preuzimanju GPP-a, a Grad je nema. To su apsurdne izjave, ali i uvredljive ne samo za djelatnike GPP-a već i za sve građane Osijeka - kaže Miljenko Benc, predsjednik Sindikata i čovjek koji više od 20 godina vozi tramvaj.
Djelatnici GPP-a napominju i kako imaju konkretne ideje kako pomoći da GPP uspješno posluje, ali im smeta činjenica da gradonačelnik Ivica Vrkić s njima ne želi razgovarati. “Predsjednik NO-a GPP-a Anto Đapić obećao je zauzeti se za naša stajališta”, kaže Benc. Stav sindikalista je da se socijalni cenzus za dobivanje subvencioniranih karata mora provesti drugačije.
- Ne može netko tko ima 4000 kuna mirovine plaćati mjesečnu kartu 20 kuna, a nezaposlena osoba koja nema nikakve prihode 50 kuna, dok primjerice radnik koji radi za 2500 kuna plaća punu cijenu mjesečne karte. To nije socijalna osjetljivost - zaključuje dopredsjednik Sindikat Dražen Granoša.N.Z.Eberhard
1500
kuna navodno bi mogao biti iznos mirovine za koju će biti moguće dobiti povlaštenu mjesečnu kartu
OTVORENO PISMO SVIH PET SINDIKATA
Otvoreno pismo medijima jučer su poslala i preostala četiri sindikata GPP-a. “Kao što je poznato osječkoj javnosti, GPP je proslavio 130 godina postojanja. Sve generacije radnika sudjelovale su u stvaranju ovako značajne gradske tvrtke. Radnici GPP-a najveća su snaga ove tvrtke, a svake godine vozila GPP-a prijeđu milijune kilometara i prevezu 11 milijuna putnika. Molimo sve političke aktere koji odlučuju o sudbini gradskih tvrtki da vode računa o radnicima i svojim građanima”, stoji između ostalog u pismu koje potpisuje svih pet sindikata GPP-a.
Zaposleni u GPP-u izričito su protiv davanja tvrtke u koncesiju