Tehno
TEST: ELM327 OBD2

Kako “diše” vaš automobil?
Objavljeno 24. listopada, 2014.
Uz pametni telefon ili tablet te ELM327 OBD2 priključak i aplikaciju uđite u samo srce svojeg limenog ljubimca

Broj automobila, kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj, u konstantnom je porastu. Danas gotovo nema obitelji koja ne posjeduje vlastiti automobil, a neke obitelji i više njih.

Dok stvari dobro rade, nije potrebna prevelika briga, no kada se pojavi problem – nastaju problemi i za nas. Postoje dvije mogućnosti – odlazak u servis i plaćanje popravka, ili pak vlastiti angažman i moguće samostalno rješavanje problema ili bar informiranje o njemu. Uz današnju tehnologiju možete saznati kompletno stanje i kako “diše” motor vašeg limenog ljubimca. O čemu pričamo? - pitate se. Saznajte u nastavku.

ELM327 OBD2 za komunikaciju

Iza pomalo kriptične oznake, profesionalcima i entuzijastima odmah će biti jasno o čemu je ovdje riječ. Naime, ELM327 predstavlja sučelje koji omogućava komunikaciju drugih uređaja s automobilom korištenjem standardiziranog OBD2 priključka koji se u većini automobilima nalazi još od kraja 90-ih godina. Dakle, gotovo pa većina današnjih automobila na cestama posjeduje ovakav priključak, a broj modela i proizvođača automobila koji ga koriste broji se u tisućama. Sukladno tome, velika je vjerojatnost da i sami imate OBD2 priključak u vozilu. Što onda radi ELM327 sučelje? S tehničke strane, ELM327 je PIC18F2480 mikrokontroler s programom koji otprilike funkcionira tako da s računala zaprimi komandu i zatim je pretvori u oblik koji je propisan OBD2 standardom i pošalje prema vozilu putem K i L komunikacijske linije ili CAN sabirnice, ovisno o tome koja se podvrsta OBD2 protokola koristi (inače, ELM327 IC podržava 12 podvrsta komunikacijskih protokola). Prevedeno, ništa drugo nego omogućava drugim uređajima da iskoriste ovaj priključak (OBD2) i ostvare komunikaciju s vozilom. Praktično, zar ne? Osim što će se povezati s vozilom, ELM327 priključak će se pomoću bežične Bluetooth veze povezati s drugim uređajem i biti svojevrsni posrednik između vozila i drugog uređaja. Ovaj drugi uređaja zapravo može biti bilo koji uređaj koji ima mogućnost pokrenuti kompatibilnu aplikaciju i povezati se s pomoću Bluetooth veze. Jasno, takvih uređaja je puno, a generalno, najčešće su to pametni telefoni, tableti, računala i prijenosnici, ali i neki drugi, specijalizirani uređaji za ovu namjenu. ELM327 je samo sučelje, a samih uređaja zasnovanih na ovome sučelju je zaista puno. Razlike između njih ipak postoje, od kvalitete izrade, do popratnih komponenata. Mi smo se stoga pri ovome testu ipak obratili profesionalcima u K-Dijagnostici, koji su dostupni na www.kdijagnostika.hr ili u nama blizu, u Osijeku. K-Dijagnostika nudi brojne priključke, a nama su za potrebe ovog testa ustupili ELM327 BluetoothMinipriključak koji se ističe svojim majušnim dimenzijama i naravno mogućnošću bežičnog povezivanja. Ako niste sigurni koji biste uređaj uzeli i hoće li se moći povezati s vašim vozilom, svakako toplo preporučamo posjet i upit ekipi K-Dijagnostike.

Ništa bez aplikacija

Kada ste se opremili konektorom, pametnim telefonom ili tabletom, posljednji preostali korak je odabir aplikacije. Aplikacija za ovu namjenu postoji zaista puno. Dovoljno je tek na Internetu ili u GooglePlay trgovini aplikacija utipkati OBD2 i brojne aplikacije će se pojaviti. Među svima njima ističe se nekoliko popularnih, koje su zapravo najpotpunije, ujedno i mogućnostima najnaprednijima. Od odabranog „društva“ našu pozornost najviše je privukao Torque Pro. Ova aplikacija dostupna je u dvama izdanjima – običnoj, koja je ujedno i besplatna, te Pro inačici za koju smo se i sami odlučili, a koja stoji više no opravdanih i povoljnih pet dolara (oko 30 kuna). Za ovu cijenu dobiva se jedna od najnaprednijih aplikacija koja će iskoristiti puni potencijal ELM327 priključka. Koje su mogućnosti ove aplikacije zaista je teško nabrojiti, a neke od osnovnih su iščitavanje svih parametara vozila, odnosno onih parametara gdje vozilo ima nekakav senzor. Ostali smo zapanjeni količinom podataka kojoj možemo pristupiti u našem automobilu, a neki od njih su dakako potrošnja goriva, talk, temperatura, napon, položaj kvačila, prijenos na kotače, sile koje djeluju, okretaji motora, količina usisa zraka, količina CO2, itd. Gotovo nesaglediva količina podataka je za tren dostupna, a svakako će privući zanimanje svakog entuzijasta, ali i prosječnog korisnika kojemu će pomoći da vozi bolje i štedljivije. Druge osnovne mogućnosti su one poput dijagnostike automobila – ovo je upravo ono što smo spomenuli u uvodu. Ako se upali nekakva lampica ili vam je nešto neobično u radu vozila, aplikacija će s pomoću ELM327 konektora obaviti testiranje, informirati vas o problemu te ga u konačnici i programski maknuti. Naravno, ako je riječ o većem problemu, bit ćemo sugerirani otići i na servis automobila. Nadalje, aplikacija može testirati motor vozila te vidjeti u kakvom je stanju, koliku snagu isporučuje, i raditi brojne druge radnje koje smo do sada viđali samo u profesionalnim servisima ili pak tvornicama automobila.

K-Dijagnostika

Ako vas dijagnostika vozila i napredno komuniciranje s automobilom zanima, preporučamo posjet K-Dijagnostici u Osijeku ili na službenim stranicamawww.kdijagnostika.hr. Uz cijenu ELM327 BluetoothMini priključka od kakvih 200 kuna, te aplikacijom poput Torque Pro, zaista svatko može biti sam svoj majstor.

Marin REŽIĆ
Najčitanije iz rubrike