Regija
OSIGURANI GRAĐANI IMAJU PRAVA KOJA ČESTO I NE ZNAJU

Đakovčanin umalo skupo platio
besplatna stakla za naočale
Objavljeno 23. listopada, 2014.
Uz besplatne leće, moguće je dobiti i manji popust na okvir

ĐAKOVO – Nakon što je kod oftamologa utvrdio kako ima probleme s vidom te dobio “papire” za naočale koje je trebao ovjeriti u “socijalnom” i tako, kako mu je rekao liječnik, ostvariti pravo na besplatna stakla za naočale i manji popust na okvir, Đakovčanin (podaci poznati redakciji) zaputio se u jednu od domaćih trgovina za naočale i optička pomagala koja ima ugovor s HZZO-om. Međutim, ondje nije teklo sve glatko kako je očekivao. Već s vrata, kaže, pitao je primaju li “papire” od HZZO-a, na što je dobio potvrdan odgovor.

- E, super, prijatelj mi je rekao da imam pravo na stakla i popust na okvir, je li to točno? - upitah trgovkinju. - Ne, gospodine, to je bilo nekada davno i više toga nema - odgovorila mi je. - U redu - odgovorih i počnem birati okvire. Nakon što sam odabrao okvir, djevojka mi zaračuna oko 200 kuna stakla i oko 300 kuna okvir, uz 74 kune popusta ukupno. Ukupno 501 kunu. Skoro da sam platio, ali ipak rekoh da ću platiti kada naočale budu kompletirane i gotove za isporuku. Nakon toga ponovno nazovem kolegu i pitam je li on dobro meni rekao za besplatna stakla. Nakon što je provjerio kod trgovca koji u Slavonskom Brodu također ima trgovinu sličnu ovoj u koju sam ja otišao, ponovno me nazove i potvrdi ono što mi je već prije rekao. 'I ti i svi drugi imate pravo na besplatna stakla kod radnji koje su pod ugovorom s HZZO-om', kazao je moj oftalmolog - prepričava svoje iskustvo Đakovčanin.

Obratio se tada ponovno trgovkinji, no ona mu je, kaže, odgovorila kako nema pravo na besplatna stakla te kako mu ona više ne može pomoći jer su njegovi podaci već uneseni u kompjutor.

- Gospođo, ako jedna radnja koja ima ugovor s HZZO-om tvrdi da imam pravo na besplatna stakla, kako onda možete vi tvrditi da u vašoj radnji nemam to pravo, a također imate ugovor s HZZO-om - rekao sam joj, na što je odgovorila kako će, ako mu vrati papire, imati problema - prepričava Đakovčanin.

Na kraju je, kaže, papire ipak uspio dobiti natrag, a na ovaj način želi upozoriti i druge kako ne bi prošli slično kao on.

Što o svemu kažu nadležni, koja to prava ostvaruju pacijenti kada je riječ o problemima s vidom, doznali smo u Službi za odnose s javnošću Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje.

“Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) snosi troškove za kvalitetna stakla (leće) u svim rasponima dioptrija i pripadajuće okvire za naočale prema cijenama utvrđenim u Popisu pomagala (Popis pomagala je sastavni dio Pravilnika o ortopedskim i drugim pomagalima). Na taj način se kombinacijom okvira za naočale i kvalitetnih stakala (leća) postiže potrebna korekcija vida za svaku osiguranu osobu s potrebom za ovom vrstom pomagala. Stakla (leće) mogu biti mineralne ili plastične izvedbe i pružaju UV B zaštitu. Isporuku navedenih pomagala obavljaju ugovorni isporučitelji HZZO-a. Ako osigurana osoba ne može ostvariti pravo na standardna pomagala kod ugovornog isporučitelja pomagala, odnosno ako ugovorni isporučitelj postupa suprotno odredbama ugovora o isporuci pomagala sklopljenog s HZZO-om, HZZO provodi kontrolu kod isporučitelja”, pojasnili su nam u HZZO-u.

Maja MUŠKIĆ
HZZO: Ispitat ćemo slučaj, neka nam se jave i drugi!

“U Đakovu HZZO ima ugovor s četiri isporučitelja očnih pomagala te će, neovisno o nedostatku bitnih podataka (identiteta isporučitelja i identiteta čitatelja), Regionalni ured HZZO-a u Osijeku provjeriti navode iz pisma čitatelja. Također, pozivamo sve čitatelje, naše osigurane osobe, koji nisu mogli ostvariti svoja prava na pomagala kod ugovornih isporučitelja pomagala da se obrate u najbližu područnu službu HZZO-a”, poručuju iz Službe za odnose s javnošću HZZO-a.

HZZO je spreman

na kontrolu radnji koje ne ispunjavaju ugovorne obveze

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike