Osijek
MOGUĆE KONCESIJE IZAZVALE BURU

Đapić: Koncesija za GPP ne dolazi u obzir
Objavljeno 21. listopada, 2014.
Đapić je stava da GPP može opstati smanjivanjem broja subvencioniranih karata

Prijedlog HNS-a o davanju GPP-a u koncesiju, kao mogućeg rješenja za krpanje proračunske rupe, koja će nastati usvoji li se najava porezne reforme prema kojoj bi Grad Osijek ostao bez 40 milijuna kuna u proračunu 2015. godine, podigao je veliku buru među radnicima te tvrtke, ali i uzdrmao odnose u koaliciji na vlasti.

Naime, pet sindikata GPP-a danas će se zajednički obratiti osječkoj javnosti, kako bi iskazali svoje oštro protivljenje prijedlogu HNS-a o privatizaciji. U najvećem GPP-ovom sindikatu, onome vozača i prometnih radnika, kažu kako je riječ o ideji koja bi bila jednako loša i za 360 zaposlenih u ovoj tvrtki, kao i za sve građane grada Osijeka.

Svoje oštro pritivljenje ovakvoj ideji jučer je javno iznio predsjednik Nadzornog odbora ove tvrtke i predsjednik Gradskog vijeća Anto Đapić, koji je između redaka najavio i raspad koalicije ako bi se ustrajalo na privatizaciji GPP-a. - Moram priznati da sam ostao šokiran konferencijom HNS-a jer smatram da prvo trebamo usuglasiti stavove unutar koalicije, a tek onda izlaziti s bilo kakvim prijedlozima prema javnosti. Osobno sam stava da iz krize treba iznaći izazov i tražiti rješenje. Smatram da su sve gradske tvrtke i ustanove zajedno s Kuhačevom 9 jedinstven sustav i ne može se jednu tvrtku izdvojiti kao neželjeno dijete. I treba jednom reći da GPP ne radi s minusom zato što se njime loše rukovodi, već zato što subvencionira prevelik broj putnika. Mi smo 90-ih godina godišnje prevozili 22 milijuna putnika, sada prevozimo tek 11 milijuna, a pola od njih ima subvencionirane karte. U Osijeku imamo 7500 umirovljenika koji mjesečnu kartu plaćaju 20 kuna, a mnogi od njih imaju mirovinu višu od 3000 kuna. Takvo subvencioniranje si ne može priuštiti ni zagrebački ZET, a ne GPP. Treba konačno napraviti socijalnu sliku Grada, a ne voditi politiku uravnilovke prema kojoj svi dobiju besplatne udžbenike ili jeftine karte zato što su u mirovini. Zašto bi primjerice moja unuka dobila besplatne udžbenike? Treba pomoći onima koji su uistinu socijalno ugroženi, a ne razbacivati sredstva. Stoga ističem da nikakve koncesije GPP-a ne dolaze u obzir. Gradske tvrtke treba reformirati bilo da se osnuje holding ili naprave uštede, ali ne otpuštanjem radnika ili smanjenem plaća, već racionalnijim upravljanjem. U vrijeme kada se cijela Hrvatska usprotivila monetizaciji autocesta treba biti oprezan s izjavama o privatizaciji, jer je to politički autogol - bio je oštar jučer Anto Đapić.

Upravo zbog “kize oko GPP-a” za jučer navečer je najavljen i sastanak koalicije, koju je Đapić najavio stavom da je privatizacija GPP-a granica preko koje ne mogu prijeći u smislu opstanka koalicije.

Nefreteta Z.EBERHARD
Protiv rasprodaje imovine i pravaši

Protiv privatizacije GPP-a i dječjih vrtića priopćenjem se oštro suprotstavio i osječki HSP. “Takav prijedlog uvertira je za rasprodaju gradske imovine od strane vladajuće garniture u Gradu Osijeku kojoj HNS-ovci pripadaju. Dati u koncesiju GPP i pola gradskih vrtića s obrazloženjem da će zbog zakonskih izmjena poreza na dohodak Grad Osijek ostati bez dijela prihoda, traženje je alibija za loše poslovanje gradskih poduzeća”, drže u HSP-u te ističu da je iz iskustva dosadašnjih koncesija poznato kako građani od koncesionara mogu očekivati samo skuplje usluge od dosadašnjih. U HSP-u Ante Starčević drže da je u gradu na vrhuncu kriza upravljanja gradskim poduzećima.

GOGO: Subvencije nužne

“GOGO je iznenađen najavama davanja u koncesiju GPP-a, Športskih objekata i 50 posto dječjih vrtića. Navedene gradske tvrtke, objektivno, ne mogu raditi prema važećim cijenama bez gradskih subvencija. To je potpuno prirodno”, navode u toj stranci kritizirajući to što su gradska poduzeća opterećena političkim kadroviranjem. Zbog toga od gradske uprave GOGO traži da trgovačka društva prvo očisti od “političkih podobnika” na izmišljenim radnim mjestima, a tek nakon toga pokrene širu stručnu raspravu o mogućim privatnim partnerima.

11 milijuna putnika

prevozi GPP godišnje

U Osijeku imamo 7500 umirovljenika koji mjesečnu kartu plaćaju 20 kuna

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike