Autoglas
MERCEDES-BENZ VITO

Treća generacija s tri pogona
Objavljeno 14. listopada, 2014.
Nova (treća) generacija izgleda dobro i moderno, dolazi s brojnim tehničkim inovacijama, krasi ga dobra nosivost i konkurentna cijena

O d prethodnika je novi Vito u svim izvedbama dulji za 140 milimetara, i to zbog prednjeg dijela koji je prilagođen aktualnim propisima o pitanju zaštite pješaka.

Već na prvi pogled jasno je kako je sve tu podređeno funkcionalnosti. Čvrsti i neobojeni branici sprijeda i straga, dobro zaštićeni kutovi karoserije, prednja i stražnja svjetla su visoko podignuta iznad zone oštećenja u svakodnevnoj gradskoj “borbi”. Ovo je van koji može primiti i trpjeti udarce, pravo oruđe za profesionalce.

Uski međuprostori između elemenata karoserije upozoravaju na odlično odrađen posao u limariji i preciznost izrade. Kao i kod prethodnika, pristup kabini i teretnom prostoru je nizak, a sva vrata, pogotovo bočna klizna se zatvaraju vrlo lagano i precizno, sa zvukom kao da ste zatvorili vrata na E-klasi. Iznutra je najvažnija novost novo vozačevo sjedalo. Komforno, ali ne i mekano, s dobrom bočnom potporom. Prema potrebi pokraj vozača je sjedalo za suvozača ili dvostruka klupa na kojoj je naslon poprilično okomit, i ne baš ugodan za dulju vožnju.

Tri vrste pogona

Funkcionalnosti interijera ovdje je poklonjena velika pozornost, materijali u cockpitu su čvrsti i zrnati, no nema onog osjećaja jeftinoće. Pogled na ploču s instrumentima prikazuje praktičan raspored kontrola, sve je na svom mjestu, kako smo se kod Nijemaca i naučili. U baznom modelu se dobije “obični” plastični trokraki upravljač dok se po želji može doplatiti za kožni ili pak multifunkcionalni s komandama audiosustava i board kompjutora.

Ovo je prvi dostavnjak u klasi koji se nudi s tri vrste pogona; prednjim kod 1.6-litrenog motora, stražnjim kod snažnijih verzija, te po potrebi s 4X4 pogonom. Nudi se s tri karoserijske verzije. Klasični van je i kod nas vrlo popularan, zatim je tu Vito Mixto, koji kombinira prednosti putničkog i teretnog vozila, ima dva reda sjedala i teretni prostor. Posebno je zanimljiv Vito Tourer, s kojim Mercedes ide korak dalje od prethodnika. Nudi se u verzijama Vito Tourer BASE, Vito Tourer PRO dok je najluksuzniji model Vito Tourer SELECT. Namjera je da ove tri verzije mogu pokriti sve vrste putničkog prijevoza, od gradilišta pa do hotela.

Vitina bogata ponuda motora

Ponuda motora je, očekivano, bogata. Za model Vito s prednjim pogonom nudi se poprečno postavljeni turbodizel obujma 1,6 litara, dostupan u dvije verzije: Vito 109 CDI (65 kW/88 KS) i Vito 111 CDI (84 kW/114 KS).

Verzije sa stražnjim pogonom pokreće 2.15-litreni četverocilindraš u tri snage: Vito 114 CDI (100 kW/136 KS), Vito 116 CDI (120 kW/163 KS), i Vito 119 BlueTEC sa 140 kW (190 KS) koji je ujedno i prvi Euro 6 motor u klasi. Uz motore se isporučuje ručni šeststupanjski mjenjač. Automatski mjenjač 7G-TRONIC PLUS s pretvaračem momenta je opcija u 114 CDI i 116 CDI te standard u verziji 119 BlueTEC i Vitu 4x4.

Bez obzira na to o kojem je motoru riječ, servisni intervali su produljeni s 30 na maksimalno 40.000 kilometara, odnosno do dvije godine. Vrijeme za servis izračunava se individualno uz pomoć sustava Assyst, koji će u Europi biti standardni dio opreme. Prema najavama, cijena će biti od 17.990 eura neto u Njemačkoj za bazni panel van.

Da rezimiramo, novi Vito predstavlja ugodno uravnotežen karakter. Za osobe iza upravljača to rezultira opuštenim i, što je također jako važno – učinkovitim stilom vožnje. Pogodak u sridu - rekli bi u Sinju.

Iz Vitorije: Mato PAVLIČEVIĆ
Mjesta za tri europalete

U teretni prostor pristupa se kroz stražnja krilna vrata koja se mogu otvoriti za 270 stupnjeva ili kroz bočna klizna. Podnica je obložena šinama za učvršćenje prtljage, volumen je od 4,65 do 6,49 prostornih metara, dok u najdulju verziju stanu čak tri europalete. Svi tehnički elementi Vita temeljito su modernizirani kako bi se postigla što bolja učinkovitost, tako da je potrošnja u prosjeku za 20 posto manja nego u modelu na odlasku.

Serijska oprema su dva prednja zračna jastuka, Adaptive ESP i Crosswind assist koji neutralizira jake bočne udare vjetra

17.990

eura cijena je za bazni model Vite