Autoglas
MONDIAL DE L'AUTOMOBILE PARIS 2014 - KRIZA JE, ALI...

Njemačka okupacija Pariza!
Objavljeno 7. listopada, 2014.
Na ovogodišnjem Parizu nastupit će 270 izlagača iz 21 zemlje svijeta te će biti predstavljeno više od 100 svjetskih premijera

Pariški salon automobila drži primat među vodećim automobilskim salonima u svijetu.

I ove se godine očekuje milijun i pol posjetitelja, a da će taj broj biti ostvaren, svjedoči i podatak od 10.500 akreditiranih novinara iz 104 zemlje svijeta. Ove se godine sajam održava do 19. listopada na površini od 96.000 četvornih metara, a cijena ulaznice je 14 eura. Nastupit će 270 izlagača iz 21 zemlje svijeta, te će biti predstavljeno više od 100 svjetskih premijera.

Salon automobila u Parizu održava se od 1898. godine pod imenom “Salon de l'Automobile”, a ime “Mondial de l'Automobile” dobiva 1988. To je prvi motorni sajam u svijetu. Inicirao ga je Albert de Dion 1898. i održava se svake dvije godine.

Passat na većini plakata

Upravo zbog svoje veličine i značenja svake se parne godine nestrpljivo očekuje i određuje automobilske modne trendove za sljedeću zimu i proljeće - sve tamo do ženevskog okupljanja.

Ovogodišnji međunarodni salon automobila u Parizu ponovno je okupio sve najvažnije izlagače iz svijeta autoindustrije. Iako su Francuzi domaćini i, što je normalno, malčice posesivni prema domaćim automobilskim markama, čini se kako je sve u znaku Nijemaca, koji su, u neku ruku, okupirali Pariz. Marketinški su definitivno potukli Francuze. Po plakatima na središnjim pariškim ulicama, hodnicima podzemne željeznice ili zgrade pariške zračne luke posjetitelju izvana čini se kao da je u Wolfsburgu ili Berlinu. Sa svih tih plakata vrišti novi VW Passat. Volkswagen je predstavio limuzinsku i karavansku verziju poslovne limuzine Passat, ali i hibridnu inačicu snage 237 KS koja emitira samo 37 g/km CO2. Prevedeno, to vozilo je ekološki vrlo prihvatljivo i gotovo neškodljivo za okoliš. Baterija se uz regenerativno kočenje puni i preko utičnice.

Volkswagen je predstavio i sportsku jurilicu, ultraekonomični XL Sport, čija je karoserija napravljena od ojačanih ugljičnih vlakana, tako da je masa automobila tek 890 kilograma. Taj model ima i izuzetne aerodinamične karakteristike, jer je njegov koeficijent otpora zraka 0,258. Riječ je o dvosjedu dugom 4291 mm, širokom 1847 milimetara, visokom samo 1152 mm, a međusosovinski razmak je 2424 mm. VW XL Sport opremljen je najsnažnijim serijskim dvocilindričnim motorom, 1,2-litrenim V2 benzincem preuzetim iz motocikla Ducati 1199 Superleggera.

Slavni manekeni

Marketing je ključan za buduću prodaju pojedinih modela, pa su se u želji da budu viđeni, posebno pobrinuli u Opelu i Volvu. Tako je posebna poslastica prvog novinarskog dana, kojim je službeno počeo međunarodni salon automobila u Parizu, bila prezentacija pete generacije Opel Corse u kojoj je sudjelovala poznata svjetska ikona i model Claudia Schiffer. Manekenka je inače zaštitno lice Opelove marke.

Volvo je pak iskoristio činjenicu da prvo sportsko ime Švedske kruh zarađuje upravo u Parizu u NK Paris Saint Germaine. Riječ je o kontroverznom nogometašu Zlatanu Ibrahimoviću, koji je satima strpljivo pozirao pokraj novog modela XC 90.

Prema mišljenju mnogih novinara, najveća zvijezda pariškog salona automobila hibridna je verzija prototipa Lamborghinija Asteriona s benzinskim V10 agregatom snage 910 KS te s elektromotorom. Ta jurilica isključivo na struju može prijeći 50 kilometara, što je odličan rezultat. Kupaca će biti, ali izbirljivijih i onih dubljeg džepa. Kada uđe u serijsku proizvodnju, taj najnoviji Lamborghinijev model neće stajati manje od milijun eura, i to najvjerojatnije bez poreza.

Jurnjava ili ekologija?

Ljubitelji jurnjave uz bok Lamborghiniju stavit će Ferrari 458 speciale A. Nova otvorena jurilica iz Maranella proizvest će se u 499 primjeraka, a za podizanje krova potrebno je samo 14 sekundi. Ima čak 605 KS i treba mu samo tri sekunde da dostigne 100 km/h te tek 9,5 sekundi do 200 km/h. Cijena je oko 300.000 eura.

Inače, sportski su automobili istisnuli ekološka vozila iz izložbenog prostora ovogodišnjeg pariškog autoshowa. Nove sportske modele su osim Ferrarija i Lamborghinija predstavili i Bentley te Mercedes. To je svojevrsni odmak od prošlogodišnjeg Frankfurta, u kojem su mnogi predstavili neki oblik električnih vozila kako bi pomogli smanjenju emisije ugljičnog dioksida. Prema svemu sudeći, noviteti “jurnjave na mišiće” bit će kraćeg daha, pa bi ovogodišnji Pariz, zbog jačanja propisa za zaštitu okoliša, mogao biti posljednji trzaj prije nego što se industrija vrati dizajniranju čišće tehnologije.

Jedan od atraktivnijih automobila je i nova generacija mazde, MX-5, a riječ je o dvosjedu s krovom koji se otvara. Japanci su kod ovog modela, predstavljenom prije mjesec dana u Barceloni, primijenili svoju revolucionarnu SkyActiv tehnologiju, pri čemu se smanjuje težina automobila i motora, a istodobno povećava snaga bez turbopunjača.

Iako je globalna kriza, autoindustrija je svjesna činjenice da u top-sajmove treba ulagati i ne žaliti novca. Kupaca automobila uvijek je bilo, a bit će ih nadalje, tako da sudbina Pariza nije ugrožena. Najavili su to svi proizvođači, a poruka je u pravilu ista - vraćamo se s još boljom ponudom 2016. godine!

Priredio: Milan BUGARIĆ
Samozatajni Francuzi

Francuski su aduti bili pak značajnije izraženi na Citroenovom prostoru, koji promovira i svoju novu, luksuznu, marku DS, i Peugeotovom, čija se zona interesa jako naglašava kako u ekološkoj karakteristici njihovih motora tako i u sportskim iskoracima. Renault je bio nešto tiši u modelskoj liniji, ali je s druge strane novinare silno privuklo lice nekadašnjeg F1 prvaka Alaina Prosta, koji je došao podržati Renault u ovim, gospodarski gledano, ni najmanje lakim vremenima.

Nikad manje manekenki!

“O.K., auti su super, stvarno moćno izgledaju, ali gdje su cure, pobogu!” zborili su mnogi novinari koji već godinama pohode pariški sajam automobila. Na mala vrata došlo se do informacije da se na pariškom Tjednu mode, koji se održao neposredno prije automobilskog showa, prosvjedovalo protiv ustaljenog modnog poretka. Riječ je o negodovanju zbog eksploatacije manekenki, u svakom smislu. To se preslikalo na autoshow, na kojem nikad nije bilo manje prezenterica uz automobile. Trend se, istina, uočava već godinama, no sada je kulminirao. Postoji, vjerovali ili ne, čak i kod Talijana, koji su se koncentrirali na američku autoindustriju.

Možda ste propustili...

CX-80 UDOBNOST, PRAKTIČNOST I SVESTRANOST

Nova perjanica Mazde sa 7 udobnih sjedala

TALIJANSKA POLICIJA POHVALILA SE SA NOVIM "KONJEM U SVOJOJ ERGELI"

Lamborghini Urus za policajce

POPULARAN GRADSKI AUTOMOBIL

Povoljnije do Toyote Axgo X