Autoglas
RUŠENJE TRADICIJE

Vozili smo: BMW Active Tourer 218i
Objavljeno 30. rujna, 2014.
BMW monovolumen, s prednjim pogonom i motorom s tri cilindra donedavno je bio nezamisliv, ali Bavarci su spremili iznenađenje...

Serijsko vozilo se ne razlikuje mnogo od koncepta u kojem su uspješno pomireni BMW-ov sportski karakter i monovolumenska forma.

Zagriženi ljubitelji marke s propelerom na nosu reći će kako zato postoji “trojka” karavan, no tržište traži ovakva vozila i dobro je zbog prodajnih brojki imati minivan u ponudi. Zli jezici su prokomentirali kako je na prvi pogled nalik na Kiju Carens, no pri susretu s BMW-om jasno je kako su to dva potpuno različita svijeta, razlika među njima veća je od udaljenosti između Njemačke i Koreje. Vanjski dizajn je prepoznatljiv s “bubrezima” na nosu, bočnom linijom stakala koja se na kraju uzdiže (BMW-ov znak raspoznavanja) te stražnjim dijelom koji je kao preslikan s modela X3. Dodajmo i podatak kako je koeficijent otpora zraka Cx>0,26.

Prostranost interijera

S duljinom od 434 cm i međuosovinskim razmakom od 267 cm vrlo je blizu dimenzije glavnog konkurenta. No, to omogućava i prostranost interijera te prtljažnik osnovnog volumena od 468 litara. Kako bi se povećala praktičnost, stražnji nasloni se mogu dijeliti u omjeru 40:20:40, čime se u konačnici može dobiti volumen od 1510 litara. Osim toga, stražnja sjedala su i uzdužno namjestiva.

Vozačko okruženje je prepoznatljivo BMW-ovsko, sa središnjim grebenom zakrenutim prema vozaču i mnoštvom spretno uklopljenih praktičnih odlagališta za sitnice.

Osjećaju pripadnosti obitelji pridonose i brojni elementi preuzeti iz ostalih modela BMW-a (ploča s instrumentima, upravljač, klima i audiouređaj, kontrolor iDrive sustava, prekidači...).

Isprobali smo verziju s novim, poprečno postavljenim 1,5-litrenim trocilindrašem (da, tri cilindra u BMW-u!) koji s pomoću dva turbopunjača razvija respektabilnih 136 KS. To je dovoljno za sprint do “stotke” za 9,6 sekundi i brzinu od ravno 200 km/h.

Dobar posao

Iako u početku skeptične, zadivio nas je svojim, za trocilindraše atipično, uglađenim radom, dobrim ubrzanjima, elastičnosti i umjerenom potrošnjom goriva u svim režimima vožnje. Može ga se voziti vrlo ekonomično, s prosjekom ispod sedam litara koji na otvorenoj cesti padne i za više od litre, oko 5,6 u prosjeku. Okretni moment od 220 Nm dostupan je već iz niskih okretaja dok su međuubrzanja također solidna, pogotovo kad u četvrtom ili petom stupnju stisnete papučicu gasa kako biste stigli svjetlo na semaforu. Elastičan je poput turbodizela. Zvuk trocilindraša pritom nije grub, već predstavlja melem za uši u odnosu na BMW-ove dvolitrene turbodizele.

Pravo je zadovoljstvo dospjeti s njime na zavojitu cestu, gdje se ponaša poput pravog BMW-a. Ručni šestostupanjski mjenjač je precizan, s dobro odmjerenim prijenosnim odnosima. Ovjes je tih, savršeno izbalansiran između obiteljskog komfora i sporta, vrlo je precizan na upravljaču s pregršt povratnih informacija, a u vožnji stabilan i savršeno drži putanju gotovo do samih granica fizike. Tek kod pretjerivanja nos će malo povući prema vani, a sve dalje će pod svoje uzeti elektronika koja konstantno bdije nad vozilom i putnicima.

Na kraju jednodnevnog druženja s ovim po svemu posebnim automobilom možemo zaključiti kako su Bavarci napravili solidan posao. Zagazili su hrabro u vode kojima još nisu brodili i u konačnici napravili automobil koji je dostojan slavne prošlosti marke s propelerom na nosu. Cijene se kreću od 222.000 kuna naviše.

Mato PAVLIČEVIĆ
Četiri osnovna paketa

Serija 2 Active Tourer ima bogatu osnovnu opremu, četiri su osnovna paketa (Standard, Advantage, Sport Line i Luxury Line), ali i opciju odabira mnogo toga s popisa dodatne opreme. Još je tu nešto preuzeto iz drugih vozila ove marke, sva sila sigurnosnih sustava i sustava aktivne asistencije u vožnji. Sve zajedno čini cjelinu nazvanu BMW Connected Drive. Tako možemo izdvojiti Traffic Jam Assistant, koji pomaže u koloni u ritmu stani-kreni, tu je i prednja nadzorna kamera, Cruise Control, Stop & Go, Collision Warning i City Braking sistem s Pedestrian Warning i City Braking, Lane Departure Warning i Speed Limit funkcijama. Za manje vješte, BMW nudi i naprednu asistenciju pri parkiranju.

Perfomansa i efikasnost

Monovolumenska forma nije jedini BMW-ov novitet. Naime, Active Tourer ima pogon na prednje kotače te ponudu trocilindričnih benzinskih i dizelskih motora. U slučaju testnog vozila riječ je o benzincu s TwinPower Turbo tehnologijom za koju u BMW-u tvrde kako postavlja nova mjerila što se tiče performansi i efikasnosti.