HŽ modernizira poslovanje: Uskoro kupnja karata na automatima, internetu, mobitelom
Objavljeno 29. rujna, 2014.
I kondukteri će za kontrolu i prodaja karata koristiti 580 mobilnih terminala
VIROVITICA – Ukidanjem nerentabilnih linija te izmjenama voznog reda troškovi poslovanja HŽ Putničkog prijevoza smanjeni su za stotine milijuna kuna. Slavoniju još uvijek boli što je sada ne samo međunarodno nego i u domaćem prometu sve više odsječena od ostatka regija. Putnici su nezadovoljni jer su ukinuti vlakovi prema Pečuhu, Budimpešti…, ali i neki vlakovi prema Zagrebu, noćni vlak Vinkovci – Zagreb, lokalni vlakovi Osijek – Virovitica sada ne voze svaki dan. Djelatnici HŽ-a nedavno su prosvjedovali zbog najave ukidanja noćnih vlakova na relaciji Split – Zagreb. S nestrpljenjem se očekuje novi vozni red koji će svjetlo dana ugledati u prosincu te nagađa koja će iznenađenja sada donijeti.
- Prije putovanja dobro se informiram na internetu i proučim vozni red jer je važno putujem li npr. vikendom ili radnim danom. Telefonom nikada ne zovem jer je to preskupo, imaju neko posebno naplaćivanje takvih poziva pa za telefonski račun nakon zvanja njihovih informacija „moram podići kredit.” Vlakovi bi trebali biti jeftiniji i neke bi linije trebalo marketinški oglasiti i ponuditi neke akcijske cijene – kaže čitatelj T. B. iz Virovitice ogorčen cijenama i voznim redom.
Mnogi vlakovi zjape prazni, a upravo bi se aktivnijom marketinškom kampanjom mogle ponuditi jeftinije cijene za noćna putovanja pa bi vlakovi bili puniji, a HŽ zadovoljniji. No uvijek postoji „ali“ kada su državne željeznice u pitanju. Da je u pitanju privatno vlasništvo, već bi postojali razni marketinški projekti kako privući što više putnika i popuniti prazna mjesta jer s njima i bez njih vlak prometuje i stvara troškove. Bolje je povratnu kartu ponuditi i za sto kuna nego da su vagoni prazni. Zašto se toga nitko nije sjetio ili bar nije želio sjetiti pa do ukidanja linija možda ne bi ni došlo.
Ono što bi uskoro moglo pozitivno iznenaditi putnike Hrvatskih željeznica dugo je najavljivana modernizacija prodaje karata za vlak. Iz HŽ-putničkog prometa objavili su da investicijama nastoje povećati broj putnika i prihode. Zato uskoro nabavljaju četrdesetak motornih vlakova i uvode sustav ISPRO (integralni informatički sustav prodaje i rezervacija karata u unutarnjem i međunarodnom prijevozu) kojemu je cilj uvođenje online prodaje i rezervacije karata, prodaje preko pametnih kartica i aplikacije za pametne telefone, prodaje na stabilnim automatima u sedam najfrekventnijih kolodvorai preko mobilnih terminala – doznajemo na web-stranici HŽ-a. Za desetak mjeseci sustav će biti implementiran, a investicija je vrijedna 43,3 milijuna kuna. Stabilni automati bit će bezgotovinski i u svako doba dana na njima će se moći kupiti prijevozna karta koristeći kartice. Četiri stabilna automata bit će postavljena u Zagrebu, a po jedan na kolodvorima u Splitu, Osijeku, Vinkovcima, Rijeci, Varaždinu i Slavonskom Brodu. U planu je proširenja automata i na druga prodajna mjesta. I kondukteri će za kontrolu i prodaja karata koristiti 580 mobilnih terminala. Na kolodvorima će se također zamijeniti način prodaje karata na blagajnama i postaviti nova 222 terminala. Uvest će se i 150.000 smart kartica koje će zamijeniti postojeće kartonske iskaznice za mjesečne i godišnje karte, a koristit će se i kao prepaid kartice.
- HŽ Putnički prijevoz ulaže i u sustav LOGIS (integralni sustav za inteligentni nadzor i naprednu analizu efikasnosti korištenja voznog parka koji će optimizirati upravljanje ljudskim potencijalima i željezničkim vozilima) kojemu je cilj praćenje realizacije prijevoza u realnom vremenu te informiranje putnika o kašnjenjima vlakova, ali i pristup širokopojasnom internetu za korisnike usluga – poručuju iz HŽ-a.
Slobodan KADIĆ
Ukidanje vlakova Split – Zagreb
Od 30. rujna do 14. prosinca Zagreb i Split bit će povezani samo jednim parom dnevnih vlakova, dok će nakon 14. prosinca na toj relaciji voziti još jedan par dnevnih vlakova. Tako će Zagreb i Split opet biti povezani s dva para vlakova koji će voziti svakodnevno, kao što je to bilo i prije donošenja odluke o sezoniranju. Tijekom ljetne sezone ti gradovi bit će povezani s četiri para vlakova (dva dnevna i dva noćna vlaka).
Uvest će
150.000 smart kartica koje će zamijeniti postojeće kartonske iskaznice za mjesečne i godišnje karte