Osijek
ZRAČNA LUKA OSIJEK

Marinić: Pregovaramo o linijama prema Münchenu, Frankfurtu, Zürichu...
Objavljeno 29. rujna, 2014.

Primiče se kraju ovogodišnja ljetna sezona Zračne luke Osijek, najuspješnija nakon završetka Domovinskog rata, bar što se tiče broja i frekvencije putničkih letova. To je bio povod za kratak razgovor s Domagojem Marinićem, direktorom ZL Osijek.

Koji su planovi ZL Osijek za zimsku sezonu koja službeno nastupa krajem listopada, bar što se tiče letova?

- Završetkom ljetne sezone završit će i redovite tjedne linije prema Londonu, a već su okončane one prema Splitu, Rijeci i Dubrovniku. U zimskoj sezoni ostat će nam putnička linija prema Zagrebu, i to triput tjedno. Njezin točan raspored bit će uskoro objavljen, a ostalih najava za zimske letove nema. Osim naše primarne djelatnosti, prihvata i otpreme zrakoplova, fokus aktivnosti nam je na razvoju naše putničke agencije Zračna luka, u sklopu koje smo osmislili putničke aranžmane, s naglaskom na jesenske "city break" ture, uključujući, naravno, i Osijek. Njih ćemo uskoro predstaviti i pokušati promovirati i prodati preko naših partnera u inozemstvu, ponajprije u Njemačkoj i Velikoj Britaniji.

Već duže vodite pregovore oko uvođenja novih linija od ožujka 2015., odnosno početka nove ljetne sezone. Možete li nam otkriti bar nešto?

- Prioritet su nam inozemne linije koje su kao najprofitabilnije i najzanimljivije označene u poslovnoj studiji koju nam je izradila kompanija Intervistas. To su svakako München i Frankfurt u Njemačkoj, Zürich u Švicarskoj i Beč u Austriji. Oko njih ciljano pregovaramo sa zrakoplovnim prijevoznicima i sada smo u finalnim pregovorima i, nadamo se, potpisima ugovora. Vjerujemo da ćemo bar dvije od ove četiri destinacije uspjeti dogovoriti za iduću ljetnu sezonu, uz Ryanair i London koji svakako ostaju. U sljedećoj ljetnoj sezoni nastavlja se i Zagreb, opet u pojačanoj frekvenciji, kao i Split, Dubrovnik i Rijeka. Pokušat ćemo povećati i broj letova prema jadranskim destinacijama, osobito prema Rijeci, koja je izuzetno dobro prihvaćena.

Imate li nekih novosti oko poboljšanja kargo-prometa?

- Mogu reći da su čak i u Zagrebu, primjerice u Agenciji za investicije i konkurentnost te u nekim drugim državnim uredima, ugodno iznenađeni interesom za ZL Osijek. Naime, mi smo kao zračna luka zaprimili već pet pisama namjere za neki od oblika suradnje iz domene kargo-prometa i drugih djelatnosti koje se mogu raditi na aerodromu. Tu nam je zapeo za oko interes jedne njemačko-engleske kargo-kompanije koja već radi na području Italije, a kod nas bi napravila bazu za Hrvatsku i ovu regiju. Ne bih unaprijed otkrivao detalje. Osim toga, imamo dosta interesa i za pilotske škole na našem aerodromu, kao i nekih kompanija koje bi kod nas napravile hangar za održavanje zrakoplova. Konkretnije ću otkriti nakon potpisa ugovora. Nama je, naravno, cilj proširivati djelatnosti. No, budući da je naša zračna luka kategorije 4-D, odnosno da možemo primati i zrakoplove najviših kategorija, cilj nam je osigurati i njihov prihvat.

Realno, postoji li u skoro vrijeme šansa da Osijek uvede i neke interkontinentalne i prekooceanske letove?

- Ranije ili kasnije, svakako da. Kao što vidite, situacija je sve bolja i sve više se otvara. Sve je više interesa za nas, jer partneri polako prepoznaju potencijal našeg položaja i onoga što nudimo. Imamo namjeru organizirati i letove ili bar veze prema Americi, Australiji i drugim interkontinentalnim destinacijama.

Tomislav LEVAK
I DALJE RACIONALIZACIJA

Kakvo je trenutno stanje u ZL Osijek? Planirate li, primjerice, povećanje ili smanjenje broja zaposlenika?

- Stanje je stabilno, uredno poslujemo i isplaćujemo plaće i ostale materijalne troškove za 44 djelatnika. Nema najava nikakvih otpuštanja, ali nam je u svakom slučaju cilj racionalizacija, odnosno optimiziranje ili maksimalno iskorištenje potencijala naših djelatnika i radnih mjesta. Pojednostavljeno rečeno – želimo da svaki radnik zaradi svoju plaću. Recimo, ne trebamo spasilačko-vatrogasnu službu s devet radnika, ali to ne znači da netko od njih nije iskoristiv na nekom drugom radnom mjestu. Nova zapošljavanja bila bi nam potrebna u komercijali i marketingu, ali ne znam kad ćemo to moći.

Potrebne su nam i konvencionalne kompanije

Kada ćemo uspjeti privući nove niskotarifne kompanije nakon Ryanaira? Pričalo se nešto o Wizzairu koji navodno odlazi iz Zagreba i Beograda.

- Toplo se nadam da ćemo to moći izvesti. Ne razgovaramo samo s Wizzairom, nego i s Easyjetom, ali i nekim konvencionalnim prijevoznicima. I to nam je jako zanimljivo, pogotovo jedna dobra i jaka tvrtka poput njemačke Lufthanse. Naime, studija Intervistasa pokazala je da nam gravitira dobar dio mogućih interkontinentalnih putnika, a baš za to trebaju nam konvencionalne kompanije.

Najčitanije iz rubrike