Novosti
KREŠIMIR KUČKO, PREDSJEDNIK UPRAVE CROATIA AIRLINESA:

Nove linije za Osijek kad nabavimo još zrakoplova
Objavljeno 21. rujna, 2014.
Ova industrija je vrlo osjetljiva i, globalno gledano, većina aviokompanija ima mizeran profit

Početkom ovoga tjedna nacionalna zrakoplovna tvrtka Croatia Airlines proslavila je prvih 25 godina svojeg postojanja.

Novinar Glasa Slavonije bio je na svečanoj proslavi za nekoliko stotina uzvanika, među kojima i niz istaknutih osoba iz Hrvatske i inozemstva. Tom prigodom razgovarali smo s Krešimirom Kučkom, predsjednikom Uprave Croatia Airlinesa.

Iz ove perspektive, koliko možete biti zadovoljni s prvih 25 godina tvrtke?

- Kako smo otprilike istaknuli: tvrtka je dovoljno mlada da bi bila još atraktivna, a dovoljno stara da već ima znanje i iskustvo. Da se bilo čime bavite punih 25 godina i u tome izdržite i uspijete, već je samo po sebi vrijedno pozornosti. Rekao bih da je naš slučaj poseban, jer je naša industrija vrlo osjetljiva i, globalno gledano, većina aviokompanija u pravilu ima mizeran profit. Za našu uspješnu opstojnost prije svega zahvaljujem našim zaposlenicima kojih je trenutačno 982. To nije kurtoazna fraza. Bez njihovog entuzijazma, pogotovo u vrijeme Domovinskog rata kada se stvarala kompanija, ne bi je bilo moguće održati. I ovakav njihov veliki odaziv na našu proslavu, kao i poslovnih partnera iz zemlje i inozemstva, potvrda je da smo radili dobar posao.

Protekle godine, poznato je, prošli ste kroz teške trenutke, odnosno početak restrukturiranja tvrtke. Kako se odvija taj postupak?

- Zadovoljan sam kako se odvija, jer je prošla godina za nas zbilja bila početak jedne velike prekretnice za Croatiju Airlines. Žalosti me samo što se i u javnosti to često krivo interpretiralo, kao da će doći do nakog gašenja tvrtke. Prava je činjenica da je Croatia Airlines "očistila" svoju prošlost, da je kapital sada u plusu i da poslujemo profitabilno. Prema svemu sudeći, kako stvari stoje, i 2014. godinu dočekat ćemo u pozitivi. Nakon što iduće godine završi restrukturiranje, to će biti početak novog uzleta, jer će nam tada biti dopušteno širenje kapaciteta, dakle nabava novih aviona i otvaranje novih linija.

Često se čuju prigovori stanovnika istočne Hrvatske kako su Slavonija i Baranja od strane Croatia Airlinesa prilično zapostavljeni. Konkretno, na jedinom aerodromu u ovom dijelu, Zračnu luku Osijek, imate putničke linije samo tijekom nekoliko mjeseci ljetne sezone. Planirate li ubrzo nešto promijeniti?

- Tijekom ljetne sezone redovito održavamo linije sa Splitom i Dubrovnikom. Također, s našom partnerskom kompanijom Trade Airom od kraja rujna prošle godine održavamo liniju Osijek - Zagreb tri do pet puta tjedno, i to tijekom cijele godine. Naime, mi smo im pomogli da se jave na taj natječaj, a u međuvremenu je to u mnogim medijima pogrešno protumačeno da je konačno srušen monopol Croatije Airlines i slično. I sam vlasnik Trade Aira lijepo je rekao, i ja nemam što dodati – da je naša suradnja dignuta na jednu višu razinu. Mi ih podržavamo u smislu rezervacije i distribucije zrakoplovnih karata. Naravno, voljeli bismo imati više linija za Osijek, to bi bilo moje veselje. Kada se proširi naš zrakoplovni park i pokažu se potreba i interes, dapače, to ćemo vjerojatno i učiniti. Dakle, nove linije za Osijek moguće su kad nabavimo još zrakoplova.

Tomislav LEVAK
Posao obavlja samo dvanaest zrakoplova u floti

Na prezentaciji u sklopu proslave osobno me iznenadio jedan podatak: u floti imate samo dvanaest zrakoplova! Kako s tom brojkom uspijevate redovito povezivati Hrvatsku s 32 europska odredišta u 18 država, a u domaćem prometu glavni grad Zagreb sa šest zračnih luka - Splitom, Dubrovnikom, Zadrom, Pulom, Osijekom i Bolom na Braču?

-Da, u floti trenutačno imamo dvanaest zrakoplova: četiri Airbusa A319, dva Airbusa 320 i šest turboprop zrakoplova Dash 8-Q400. Nije lako poslovati s tom flotom, ali uspijevamo. Naš red letenja, posebice na zrakoplovima tipa Dash, veći je oko 30 posto od svjetskog prosjeka, a pouzdanost i sigurnost je također bolja od prosjeka. Naša tehnika, na koju smo svi ponosni, radi odličan posao. Za nagradu smo im sada napravili i treći hangar, koji će uskoro biti otvoren.

Činjenica je da je Croatia Airlines "očistila" svoju prošlost, da je kapital sada u plusu te poslujemo profitabilno