Zdravlje
VJEŽBANJE NE MORA BITI DOSADNO

Kada vidite prve rezultate i napredak, sav trud će se isplatiti
Objavljeno 15. rujna, 2014.

Vježbanje nam pomaže da izgledamo i osjećamo se bolje, da budemo zadovoljniji, puni samopouzdanja i, što je najvažnije, redovito i svjesno vježbanje pomaže u očuvanju i unapređivanju zdravlja.

Već smo govorili o svim prednostima vježbanja, o brojnim pozitivnim učincima na zdravlje i psihu, ali kako u moru programa odabrati program baš za vas?

Mislite da vi baš niste tip za vježbanje i ne vidite smisao u tome, ali opet ste svjesni da trebate početi vježbati. Probali ste nešto pa vam se nije dalo i tako unedogled. Jeste li se zapitali da možda jednostavno niste pronašli program i voditelja koji vam odgovaraju? Vježbanje ne mora biti dosadno, na vježbanje se ne biste trebali tjerati. Samo treba znati dobro odabrati vrstu programa i pronaći čar u vježbanju. Kada vidite prve rezultate i napredak, sav trud će se isplatiti!

Koji ćete program vi odabrati ovisi prvenstveno o vašim afinitetima, zdravstvenom stanju, slobodnom vremenu, voditelju, centru koji odaberete.

Karakteri

Ako ste temperamentni, naravno da će vas privući žestoki programi. Kada netko odabire aerobne programe, u velikoj većini prednost im daje upravo zbog goleme količine energije koju određuje tempo glazbe te zanimljivosti sata. Jednostavne koreografije, složene, bez koreografija. Vi tražite ZNOJ! Ako imate viška energije i želite ju ispucati, skinuti kilograme, osjetiti vruće ritmove, definitivno ćete biti razočarani sporom izvedbom na joga satu ili detaljima u pilatesu. Stoga, tražite program gdje ćete vas glazba ponijeti i gdje ćete iz dvorane izići mokri, s upalom mišića, ali sretni.

Ako ste mirniji te prvenstveno želite učvrstiti mišiće, osloboditi se bolova i problema s kralježnicom, postići gipkost i ravnotežu tijela, te se osloboditi stresa, svakako probajte pilates, jogu ili vježbe za kralježnicu na kojima se najčešće i rade kombinacije pilatesa i joge. „Brzi programi“ i glasna glazba vjerojatno vam neće sjesti nakon napornog posla ako tražite mir. Zato se na satovima nižeg intenziteta naglasak stavlja i na opuštanje uma i posvetu samo svom tijelu.

Zdravstveno stanje

Ako mislite kako ste jednostavno prestari kako biste početli vježbati ili je vaše zdravstveno stanje ograničavajući faktor u odabiru programa, dobra vijesti je da se u posljednje vrijeme nudi široki spektar programa koji više nisu privilegij samo za mlade i zdrave, već svatko može pronaći odgovarajući program za sebe. U svakom slučaju, kod takvih programa bitno je pronaći voditelja koji je stručnjak (fizioterapeut, kinezioterapeut ) za navedene programe. Ne treba zaboraviti da odgovarajući način vježbanja i dobro odabrani program može pozitivno utjecati na vaše zdravlje dok neodgovarajući može višestruko štetiti. Mi smo i poznati po takvim programima (Kinezi Mix i Fizio Fit)

Slobodno vrijeme

Ponekad je slobodno vrijeme presudan faktor. Netko više voli odvježbati ujutro, „riješiti se treninga“ i nositi pozitivu i dobru volju nakon jutarnjeg vježbanja cijeli dan. Netko opet više voli sve obaviti i na samom koncu dana odvježbati i otići spavati. Nekome paše odmah nakon posla doći u dvoranu. Supervijest je da baš zbog toga imamo i jutarnje programe i večernje kako bismo svima izašli ususret.

Voditelj

Ne zaboravite, ime programa ponekad ne mora značiti ništa. Često prevlada "osobni štih" koji daje sam voditelj. Bez obzira na to koliko vam opis zvučao odlično, kod nekoga ne dobijete ono nešto što ste tražili. Ako imate sreću da pronađete voditelja koji zna što radi, koji zna napraviti raznolike trenige i koji će vas uspjeti motivirati na redovite dolaske, upravo to može biti prevadavajući faktor za ostanak na nekom programu godinama. Osim toga, često se pokrenu prijateljstva među vježbačima, koja se prenose i izvan dvorane.

Neka ovaj tekst potakne promjenu u vašem životu, napravite dobro djelo za svoje tijelo i pokrenite se! Odluka o našem zdravlju, ljepoti i spremnost da živimo slobodan i sretan život u našim je rukama, stoga odmah krenite u potragu za vašim voditeljem i savršenim programom!

Martina SLIVONJA, bacc.physioth.
Možda ste propustili...

NJEGA RUKU NAROČITO JE VAŽNA ZIMI

Riješite se zanoktica

PRETILOST EPIDEMIJA NOVOG DOBA

Šetnja nakon obroka sačuvat će dobru liniju