Autoglas
TOYOTA AYGO I YARIS

Gradski borci stigli u Hrvatsku
Objavljeno 9. rujna, 2014.

Z animljivi automobili, zanimljiva i sama prezentacija. Domaćin je bio nitko drugi do Keiji Ide, veleposlanik Japana u Hrvatskoj, ugostio je novinare i direktora Toyote Adria Akira Kimuru u svojoj zagrebačkoj rezidenciji.

Ugodno smo bili iznenađeni njegovim poznavanjem automobilskog tržišta i modela, veseo, vedar i nasmijan, pokazao se kao sjajan sugovornik.

A vozila koja smo parkirali u njegovom dvorištu bila su šarolika i šarena. Sve verzije neobičnog gradskog Ayga i većina modela i boja Yarisa učinile su ovaj događaj još posebnijim.

Aygo “narastao”

Kad govorimo o Aygu, podsjetimo se kako je to jedan od najdugovječnijih automobila na tržištu, prva generacija je lansirana još 2005. godine. Od početnih devet, došlo se na današnjih 20 konkurenata koji su u međuvremenu ponudili i nešto više. Stoga su dizajneri napravili vizualno odvažan automobil, dok su se inženjeri potrudili da pogonski sklop i sama vožnja pruže pregršt zadovoljstva. Jer, s obzirom na to da je ciljna skupina kupaca mlađa populacija, automobil mora u osnovi biti zabavan. U odnosu na prethodnika je narastao za samo 25 mm, a radijus okretanja od samo 4,8 metara omogućava mu da lako nađe parking u urbanim sredinama. Kapacitet prtljažnika je povećan za 29 na konačnih 168 litara, a redizajnirana peta vrata omogućavaju lakši utovar. Prednji kraj je koncipiran tako da dominira “X” forma koja mu daje jedinstvenu pojavu.

Na stražnjoj strani naglasak je stavljen na trapezoidalan donji dio stražnjeg odbojnika uz bolji pogled unatrag.

Slično kao kod vanjskog dizajna tako je i u unutrašnjosti primijenjeno načelo kombiniranja oblika i grafičkog naglašavanja linija uz korištenje trapezoidalnih oblika.

Tri su osnovna paketa opreme: X, X-Play i X-Wawe uz tri specijalne edicije po dva paketa unutrašnje i vanjske opreme. Kupci će, pored toga, biti u mogućnosti personalizirati svoj novi Aygo šarolikim izborom dodatnih elemenata.

Za pogon se brine temeljito dotjerani trocilindrični 1,0 litreni VVT-i motor sa 68 KS uz Start&Stop sustav. Življi je od prethodnika, dok Toyota deklarira potrošnju od 3,8 litara, što treba zahvaliti i optimiziranoj aerodinamici.

Cijene Ayga kreću se od 67.800 kuna naviše.

Novo lice Yarisa

Temeljito osvježeni Yaris pripadnik je najvećeg automobilskog segmenta u Europi, B segmenta, gdje se godišnje proda 3.700.000 jedinica uz prognozu daljnjeg rasta u dolazećim godinama. Tako su promjene obuhvatile sve bitne cjeline automobila; vanjštinu, interijer, podvozje i motore. S pozicije dizajna vanjski dizajn i izvedba interijera područja su u kojima su napravljena značajna poboljšanja. S tehničke strane cilj je bio poboljšati vozna svojstva novog Yarisa pri tome smanjujući buku u putničkoj kabini.

Radeći na tim područjima, Toyota je novi Yaris predstavila kao snažniji proizvod od prethodnika, ponudila veću raznolikost u izboru za kupce i, naravno, proširila bazu kupaca kojima će biti opcija u izboru novog vozila. S budžetom od 85 milijuna eura, ovaj projekt je daleko iznad onoga što se inače podrazumijeva pod “minor change”, odnosno manje promjene.

Mato PAVLIČEVIĆ
Redizajnirani motor

Ponuda pogona kod Yarisa ista je kao i prije, kupci mogu birati između dva benzinska agregata (1.0 i 1,33), jednog diesela (1.4 D-4D) i hibrida. Motor 1.0 i hibridna verzija doživjeli su značajne promjene. Manji 1.0-litarski benzinac je u potpunosti redizajniran i unaprijeđen je na isti način kao i u NG Aygu. Yaris s ovim benzinskim motorom troši 4,1 l/100 km i emitira 95 g CO2/km. Kod hibrida je poboljšana efikasnost HSD sustava tako da je potrošnja 3.3 l/100 km uz emisiju CO2 od 75 g/km. Cijene benzinskih verzija kreću se od 79.900 kn, dizeli startaju od 101.900, dok za hibrid treba izbrojati od 120.900 kn naviše.

Možda ste propustili...