Novosti
OVE ŠKOLSKE GODINE BEZ OCJENA NA POLUGODIŠTU

Učenici kojima se nisu zaključivale
ocjene na polugodištu su uspješniji
Objavljeno 5. rujna, 2014.
Struka je i dalje podijeljena - jedni su za zaključivanje, drugi protiv

Vezani članci

VLADA SUFINANCIRA PRIJEVOZ SREDNJOŠKOLACA

Za prijevoz učenika 90 milijuna kuna

Hoće li se u novoj školskoj godini 2014./2015. nastaviti s praksom da se učenicima ne zaključuju ocjene na polugodištu, ili će se škole vratiti na stari sustav ocjenjivanja na polugodištu?

Na ovo pitanje izravno je odgovorio Vedran Mornar, ministar znanosti, obrazovanja i sporta: “Ništa se neće mijenjati, tako da se na polugodištu i u novoj školskog godini neće zaključivati ocjene”.

Naime, od kada je ukinuto zaključivanje ocjena na polugodištu, svjedoci smo brojnih rasprava u kojima je struka, pa i javnost, podijeljena oko efikasnosti ove mjere i njezinog učinka na kvalitetu odgojno-obrazovnog sustava.

- Nerijetko smo, pa i posljednjih dana, u javnosti mogli čuti stavove nekih roditelja, ravnatelja i nastavnika kako je nezaključivanje ocjena na polugodištu dovelo do lošijeg uspjeha učenika. Međutim, ako pogledamo usporedni pregled uspjeha učenika školske godine 2011./2012. – godine u kojoj se zadnji put ocjene zaključivalo na polugodištu i školske godine 2012./2013., odnosno 2013./2014., godine u kojima zaključivanja ocjena na polugodištu nije bilo, vidjet ćemo da takve tvrdnje nisu utemeljene - pojašnjava prof. Sabina Glasovac, pomoćnica ministra znanosti, obrazovanja i sporta.

Tako je iz podataka koju su preuzeti iz e-Matice 1. rujna 2014., a ustupili su nam ih iz resornog ministarstva, vidljivo poboljšanje uspjeha učenika u školskim godinama u kojima se ocjene na polugodištu nisu zaključivale.

Štoviše, dodaje Glasovac, može se govoriti o tome da su učenici kojima se nisu zaključivale ocjene na polugodištu u školskoj godini 2012./2013., odnosno 2013./2014. generalno gledajući ostvarili bolji uspjeh u odnosu na školsku godinu 2011./2012., u kojoj su se ocjene na polugodištu zaključivale.

Evo konkretnih primjera iz analize ocjena koje su učenici postigli u prethodnim školskim godinama. U školskoj godini 2011./2012 opći uspjeh (prosjek) u osnovnoj školi iznosio je 4,22, prvu godinu nakon ukidanja zaključivanja ta se brojka neznatno povećala na 4,23, da bi u prošloj školskoj godini 2013./2014. iznosila 4,27.

Slično pokazuje analiza ocjena srednjoškolaca. Tako je prije ukidanja zaključivanja (2011./2012.) opći uspjeh iznosio 3,52, prvu godinu nakon ukidanja zaključivanja (2012./2013.) ta je brojka neznatno pala i iznosi 3,51, dok je u upravo završenoj školskoj godini došlo do povećanja prosjeka općeg uspjeha koji iznosi 3,63 posto.

Međutim, iako statistika pokazuje da je uspjeh učenika u prosjeku nešto bolji sada, kada se ne zaključuju ocjene na polugodištu, ministar upozorava da se iz toga ne može zaključiti da je razlog boljem uspjehu upravo nezaključivanje ocjena na polugodištu.

- Struka je prilično podijeljena, jedni su za zaključivanje, drugi protiv. Stoga smatramo da ovu problematiku treba i dalje pratiti i praviti analize kako bismo došli do relevantnih zaključaka - istaknuo je ministar Mornar.

Vesna LATINOVIĆ

ŠKOLSKA GODINA BROJ UČENIKA OPĆI USPJEH OPĆI USPJEH PROSJEK 2011./2012. 344279 4,31 4,22 2012./2013. 336747 4,32 4,23 2013./2014. 331523 4,35 4,27

3,6 %

porastao je prosjek općeg uspjeha prošle školske godine

Najčitanije iz rubrike