Ekonomija
PRIJEVOZ LEŽEĆIH PUTNIKA

U osječkoj tvrtki Air Pannonia prepoznali rupu u tržištu i uložili u zračni prijevoz pacijenata, pozivi već stižu
Objavljeno 28. kolovoza, 2014.
Tvrtka Air Pannonia prevozit će i organe

Osječka tvrtka Air Pannonia ponovno pomiče granice poslovanja i nameće se kao pionir još jednog aspekta poslovanja u zraku.

Naime, ova je tvrtka svoj zrakoplov Beechcraft King Air C 90 osposobila Lifeport sustavom za prijevoz pacijenata, čime postaje jedina tvrtka na prostoru od Rumunjske do Austrije koja nudi zrakoplovni Medevac prijevoz. No, u Air Pannoniu napominju kako nije riječ o “letećoj hitnoj pomoći”, jer tu vrstu djelatnosti mogu obavljati samo zavodi za hitnu medicinsku pomoć, nego o prijevozu stabiliziranih pacijenta kojima je nužan ležeći položaj za premještaj u drugu zdravstvenu ustanovu, ili za povratak kući.

Oprema za hitnu pomoć

- Mi ćemo prevoziti isključivo stabilne pacijente i nije riječ o hitnom prijevozu unesrećenih pacijenta, poput onog koji helkopterima obavlja Zavod za hitnu medicinsku pomoć Splitsko-dalmatinske županije ili HGSS. Naša ideja je tzv. air-ambulance prijevoz bolesnika. To su primjerice ljudi koji su se u Hrvatskoj našli na proputovanju ili odmoru i tu su se razboljeli, a nakon otpuštanja iz domaće bolnice ne mogu se na klasičan način vratiti u svoju državu, nego im je potreban ovakav prijevoz, a koji nerijetko pokrivaju inozemna osiguranja - objašnjava Domagoj Vlašić, iz osječke tvrtke Air Pannonia.

No, zbog činjenice da je riječ o putnicima koji su još uvijek narušena zdravlja, ovakvi zrakoplovi opremljeni su svom opremom za hitnu pomoć, a koju bi u zrakoplovu pružao liječnik i medicinski tehničar.

- Smisao ovog zrakoplova je pomoći i Ministarstvu zdravlja i to kod prijevoza organa za transplantaciju, a to su do sada radile uglavnom strane zrakoplovne tvrtke. Također imate situacije kada je potrebno prevesti bebu u inkubatoru, primjerice iz Dubrovnika u Zagreb, a to su do sada radili zrakoplovima Vlade RH, budući da nije bilo takvih zrakoplova s AOC certifikatom sukladno zahtjevima EU regulative. U razmacima od pola sata do 45 minuta naš avion može biti u Dubrovniku, Budimpešti, Beogradu, Sarajevu, Zagrebu, Zadru ili Ljubljani. Uzmemo li u obzir i veliki broj gastarbajtera osiguranih putem svojih matičnih osiguranja u Švicarskoj, Francuskoj, Njemačkoj i Austriji, a koji gravitiraju prema Hrvatskoj, Srbiji, BiH i Turskoj te broj nesreća koje se događaju svakodnevno, smatramo kako je zaista bilo prijeko potrebno ponuditi opremu i avion za potrebe prijevoza bolesnika do svojih matičnih osiguravajućih bolnica i države - objašnjava Vlašić.

Ne brinu za posao

S obzirom na to da je vrijednost aviona oko pola milijuna američkih dolara, a oprema koju su kupili stoji dodatnih 65.000 američkih dolara, ovakav poslovni iskorak neki drže riskantnim. No, u tvrtki Air Pannonia objašnjavaju kako su zapravo prepoznali rupu na tržištu.

- Za posao uopće ne brinemo, jer ako ne bude prijevoza u Hrvatskoj, sigurno će ga biti na tržištu Europske unije. Već sada imamo ponudu za jednogodišnji zakup zrakoplova, a isto večer nakon što je vijest prvi put objavljena u medijima, imali smo poziv iz Njemačke za prijevoz putnika. Ovo je projekt na kojem smo radili gotovo devet mjeseci i vjerujte, sagledali smo sve aspekte poslovanja i sigurno ušli u ovaj projekt - zaključuje Vlašić, koji za prvo polijetanje s pacijentom čeka još samo dopuštenje Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo.

Nefreteta Z. EBERHARD
SERVISIRANJE AVIONA I PILOTSKA AKADEMIJA

Vlasnik tvrtke Air Pannonia je obitelj Vlašić, koja je svoju prvu zrakoplovnu operaciju Air Tractor d.o.o. (koja je i danas operater 11 aviona) osnovala 1993. godine. Ova tvrtka danas obavlja i servisiranje aviona, a 2009. osnovali su pilotsku akademiju “Pannonia Pilot School”, sa sjedištima u Sloveniji i Hrvatskoj. Matični aerodrom za obuku je aerodrom Osijek. Pored ovog projekta tvrtka trenutačno ulaže i u otvaranje EASA part 147 organizacije na aerodromu Cerklje, u Sloveniji, gdje se planira izvođenje obuke mehaničara za B 2, B 1.1, B 1.2, B 1.3, B 1.4 i type ratinga za King Air seriju, Cessne Ciation i DHC-4 Twin Otter letjelice.

Možda ste propustili...

SVJETSKA TRŽIŠTA TRAŽE KVALITETU

Izvoz ljekovitog bilja povećan za 25 posto

PPOVEZIVANJE POTREBA RAZLIČITIH SEKTORA

BTravel ostvario prihode od 65 mil. kuna

ZAŠTIĆENI PROIZVOD BRŽE PRONALAZI PUT DO TRŽIŠTA

Promet izvornim proizvodima u EU-u veći je od 50 milijardi eura

Najčitanije iz rubrike