Ekonomija
PRIJEVOZ LEŽEĆIH PUTNIKA

U osječkoj tvrtki Air Pannonia prepoznali rupu u tržištu i uložili u zračni prijevoz pacijenata, pozivi već stižu
Objavljeno 28. kolovoza, 2014.
Tvrtka Air Pannonia prevozit će i organe

Osječka tvrtka Air Pannonia ponovno pomiče granice poslovanja i nameće se kao pionir još jednog aspekta poslovanja u zraku.

Naime, ova je tvrtka svoj zrakoplov Beechcraft King Air C 90 osposobila Lifeport sustavom za prijevoz pacijenata, čime postaje jedina tvrtka na prostoru od Rumunjske do Austrije koja nudi zrakoplovni Medevac prijevoz. No, u Air Pannoniu napominju kako nije riječ o “letećoj hitnoj pomoći”, jer tu vrstu djelatnosti mogu obavljati samo zavodi za hitnu medicinsku pomoć, nego o prijevozu stabiliziranih pacijenta kojima je nužan ležeći položaj za premještaj u drugu zdravstvenu ustanovu, ili za povratak kući.

Oprema za hitnu pomoć

- Mi ćemo prevoziti isključivo stabilne pacijente i nije riječ o hitnom prijevozu unesrećenih pacijenta, poput onog koji helkopterima obavlja Zavod za hitnu medicinsku pomoć Splitsko-dalmatinske županije ili HGSS. Naša ideja je tzv. air-ambulance prijevoz bolesnika. To su primjerice ljudi koji su se u Hrvatskoj našli na proputovanju ili odmoru i tu su se razboljeli, a nakon otpuštanja iz domaće bolnice ne mogu se na klasičan način vratiti u svoju državu, nego im je potreban ovakav prijevoz, a koji nerijetko pokrivaju inozemna osiguranja - objašnjava Domagoj Vlašić, iz osječke tvrtke Air Pannonia.

No, zbog činjenice da je riječ o putnicima koji su još uvijek narušena zdravlja, ovakvi zrakoplovi opremljeni su svom opremom za hitnu pomoć, a koju bi u zrakoplovu pružao liječnik i medicinski tehničar.

- Smisao ovog zrakoplova je pomoći i Ministarstvu zdravlja i to kod prijevoza organa za transplantaciju, a to su do sada radile uglavnom strane zrakoplovne tvrtke. Također imate situacije kada je potrebno prevesti bebu u inkubatoru, primjerice iz Dubrovnika u Zagreb, a to su do sada radili zrakoplovima Vlade RH, budući da nije bilo takvih zrakoplova s AOC certifikatom sukladno zahtjevima EU regulative. U razmacima od pola sata do 45 minuta naš avion može biti u Dubrovniku, Budimpešti, Beogradu, Sarajevu, Zagrebu, Zadru ili Ljubljani. Uzmemo li u obzir i veliki broj gastarbajtera osiguranih putem svojih matičnih osiguranja u Švicarskoj, Francuskoj, Njemačkoj i Austriji, a koji gravitiraju prema Hrvatskoj, Srbiji, BiH i Turskoj te broj nesreća koje se događaju svakodnevno, smatramo kako je zaista bilo prijeko potrebno ponuditi opremu i avion za potrebe prijevoza bolesnika do svojih matičnih osiguravajućih bolnica i države - objašnjava Vlašić.

Ne brinu za posao

S obzirom na to da je vrijednost aviona oko pola milijuna američkih dolara, a oprema koju su kupili stoji dodatnih 65.000 američkih dolara, ovakav poslovni iskorak neki drže riskantnim. No, u tvrtki Air Pannonia objašnjavaju kako su zapravo prepoznali rupu na tržištu.

- Za posao uopće ne brinemo, jer ako ne bude prijevoza u Hrvatskoj, sigurno će ga biti na tržištu Europske unije. Već sada imamo ponudu za jednogodišnji zakup zrakoplova, a isto večer nakon što je vijest prvi put objavljena u medijima, imali smo poziv iz Njemačke za prijevoz putnika. Ovo je projekt na kojem smo radili gotovo devet mjeseci i vjerujte, sagledali smo sve aspekte poslovanja i sigurno ušli u ovaj projekt - zaključuje Vlašić, koji za prvo polijetanje s pacijentom čeka još samo dopuštenje Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo.

Nefreteta Z. EBERHARD
SERVISIRANJE AVIONA I PILOTSKA AKADEMIJA

Vlasnik tvrtke Air Pannonia je obitelj Vlašić, koja je svoju prvu zrakoplovnu operaciju Air Tractor d.o.o. (koja je i danas operater 11 aviona) osnovala 1993. godine. Ova tvrtka danas obavlja i servisiranje aviona, a 2009. osnovali su pilotsku akademiju “Pannonia Pilot School”, sa sjedištima u Sloveniji i Hrvatskoj. Matični aerodrom za obuku je aerodrom Osijek. Pored ovog projekta tvrtka trenutačno ulaže i u otvaranje EASA part 147 organizacije na aerodromu Cerklje, u Sloveniji, gdje se planira izvođenje obuke mehaničara za B 2, B 1.1, B 1.2, B 1.3, B 1.4 i type ratinga za King Air seriju, Cessne Ciation i DHC-4 Twin Otter letjelice.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike