Regija
ZA NEKE OGLASE NISU ZAINTERESIRANI NI NEZAPOSLENI

“Menadžer prodaje” najobičniji
je prodavač koji po vratima
kuca od kuće do kuće
Objavljeno 21. kolovoza, 2014.
U zanimanju komercijalist(ica) u prodaji posao tražilo 1,1 posto nezaposlenih, a u zanimanju zastupnik osiguranja 0,04 posto

ĐAKOVO – Hrvatska je s jučerašnjim danom, izvijestio je Hrvatski zavod za zapošljavanje, imala 293.174 nezaposlene osobe kojima se nudi zapošljavanje na 5495 slobodnih radnih mjesta. Nakon konobara, prodavači su najtraženija zanimanja, stoji na HZZ-ovom webu. A kako i ne bi kada se velik dio oglasa za traženje radnika odnosi upravo na djelatnike u direktnoj prodaji, terenske prodavače, prodajne agente, terenske komercijaliste – prodavače, prodavače osiguranja, TV/tele-paketa, struje, djelatnike u prodaji preko call centara..., a čijim su pozivima, posjetima na kućni prag, hodanjem od vrata do vrata krajnji korisnici već zasićeni, što zbog njihove brojnosti, što zbog besparice. Uvelike je splasnuo prijašnji interes nezaposlenih da kroz takve poslove dođu do primanja pa na oglase gdje se nudi “izvrstan rad s još izvrsnijom zaradom kroz direktnu prodaju”, samo odmahnu rukom. Poglavito se to odnosi na starije nezaposlene, dok mladi, poglavito studenti, u ovim poslovima vide (privremenu) šansu do drugog posla.

Nezaposleni novinar: Dobivam samo takve oglase!

- Registriran sam pri jednom portalu što oglašava oglase za zapošljavanje i stižu mi samo takvi oglasi - za djelatnika u direktnoj prodaji struje i teleusluga. Svi ti poslovi sada su umotani u nazive poput “menadžer prodaje” što primamljivo zvuči, a zapravo je riječ o najobičnijem prodavaču po kućama! Prava je poplava tih oglasa. Iako tražim posao, ne javljam se na njih. Istina, osim honorarnog, u tim oglasima nudi se i stalni radni odnos, neki navode i odlične plaće, no ne navode se norme koje moraš zadovoljiti, a koje su nedostižne. Znam to iz iskustva drugih koji su to radili. Kažu kako te norme stalno rastu, a plaće padaju pa ni oni sami više, usprkos isksutvu, to više ne mogu pratiti. Pa da i ne padaju, norme su koncipirane tako da su nedostižne pa su cifre plaća iz snova, kao i često navedeni stimualtivni dio i mogućnost napredovanja također nedostižni, kaže nezaposleni novinar iz Đakova Danijel Geošić (32) s 8,5 godina staža u novinarstvu.

– Osim toga, za posao iz tih oglasa traži se i prethodna obuka. Moj susjed je probao s prodajom osiguranja no, osim prethodne obuke, tražili su i da se o svome trošku opremi – da kupi odijelo, jer na posao mora dolaziti u njemu. Znači, već u startu imate trošak, a nemate mogućnosti jer ste bez posla. S druge strane potencijalni kupci nemaju više ni novca ni živaca za to pa tim prodavačima najčešće zatvaraju vrata ili poklope slušalicu - kaže Danijel.

O brojnosti tih oglasa svjedoči i pogled na trenutačnu ponudu na portalu MojPosao. Primjerice, od 20-ak oglasa za traženje radnika u Osječkoj županiji gotovo polovina ih se odnosi na terenske prodavače, posao oko osiguranja i slično, u Požeškoj od ukupno osam oglasa takvih je pet, u Brodskoj trećina, u Virovitičkoj gotovo polovina, a u Vukovarskoj također trećina.

HZZ: Prodavač na vrhu 10 najtraženijih zanimanja

- Što se tiče oglasa u kojima se traže prodajni predstavnici i prodajni agenti, do 18. kolovoza bila su objavljena takva 442 oglasa, što je četiri posto od ukupnog broja objavljenih oglasa, njih 12.115, kaže Gabrijela Peradenić iz službe Marketinga MojPosao.

- Tijekom srpnja 2014. deset najbrojnijih zanimanja među traženim radnicima na tržištu rada su prodavač, konobar, medicinska sestra, čistačica, diplomirani ekonomist, komercijalist, kuhar, administrativni službenik, radnik u održavanju i radnik na proizvodnoj liniji, odgovaraju na naš upit u HZZ-u. U Zavodu ističu da je do kraja srpnja u zanimanju komercijalist(ica) u prodaji posao tražilo svega 1,1 posto nezaposlenih osoba od ukupnog broja nezaposlenih (296.094), znači njih svega 3204. Još su porazni podaci kod zanimanja akviziter(ka) u kojem je posao tražio samo jedan nezaposleni, a za zastupnika osiguranja njih 123, što je samo 0,04 posto od ukupnoga broja nezaposlenih u RH. U zanimanju telefonist/ica posao je tražilo 458 nezaposlenih - 0,15 posto od ukupnog broja nezaposlenih u RH. Podaci su to koji govore sami za sebe.

Suzana ŽUPAN
Osam posto oglasa za prodavače

Gabrijela Peradenić iz službe Marketinga portala MojPosao kaže da je za Osječko-baranjsku županiju dosad bilo objavljeno 78 oglasa za posao prodajnog predstavnika. To je osam posto od ukupnog broja oglasa objavljenih za zanimanja prodajni predstavnik i agent prodaje Prodajni predstavnici najviše su se tražili u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji, a slijede Primorsko-goranska i Istarska županija.

“Oči i uši na terenu...”

Kao prema pravilu, oglasi za zapošljavanje prodajnih predstavnika traže uvjete za Supermana. U uvjetima ističu komunikacijske i prodajne sposobnosti i slično. Tako tvrtka koja traži terenske komercijaliste – prodavače za uvjete, navodi: “Izražene komunikacijske i prodajne vještine, proaktivnost, samostalnost i upornost”, ali i: “Vi ćete biti naše oči i uši na terenu…” Drugi poslodavac za uvjete navodi: “Minimalno pet godina iskustva u prodaji, osmosatno radno vrijeme koje obuhvaća tri do pet prezentacija dnevno, izvrsne mogućnosti zarade za visoko motivirane prodavače, izvrsne komunikacijske vještine; izuzetna okretnost u usmenom izražavanju te lako snalaženje u svim vrstama kontakata - dinamičnost, brzina i efikasnost u radu i obavljanju svakodnevnih zadataka. Visok radni kapacitet i energija, orijentiranost na ostvarivanje planova i ciljeva, sposobnost brze i dobre procjene situacije”.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike