Autoglas
MOBILNOST U KORIST KUPCIMA I OKOLIŠU

Nova Fabia će biti 17 posto štedljivija
Objavljeno 12. kolovoza, 2014.

Škoda Fabia, koja će debitirati početkom listopada 2014. godine u Parizu, postavlja nova mjerila o pitanju potrošnje i emisija te će u odnosu na prethodni model biti štedljivija za čak 17 posto.

Na taj način nova će Fabia biti ekološki najprihvatljivija i najekonomičnija Fabia svih vremena. Potpuno novi motori (četiri benzinska i tri dizelska) ispunjavaju normu ispušnih plinova EU 6.

Nova Fabia dobiva potpuno nove motore najnovije generacije, posebno učinkovite po pitanju potrošnje. U ponudi za zemlje EU nalaze se – uključujući varijantu GreenLine – četiri benzinska i tri dizelska agregata. Svi motori ispunjavaju novu normu ispušnih plinova EU 6 te su serijski opremljeni start-stop sustavom i rekuperacijom (obnova energije kočenja). Stupnjevi prijenosa mijenjaju se ručno, ili preko DSG mjenjača.

Ponuđeni benzinski motori su novi 3-cilindarski i 4-cilindarski, bazirani na tehnologiji MQB. 1,0 MPI 3-cilindarski agregati opremljeni su neizravnim ubrizgavanjem, dok se kod 4-cilindarskih motora radi o turbopunjenim TSI motorima s obujmom od 1,2 litre. Spektar snage počinje kod 44 kW (60 KS) i seže sve do 81 kW (110 KS).

Što se tiče dizelskih motora, za novu Fabiju na raspolaganju su tri verzije snage novog common-rail agregata s obujmom od 1,4 litre i isključivo s izravnim ubrizgavanjem i turbopunjenjem. Blok motora 3-cilindarske konstrukcije izrađen je od aluminijske slitine. Spektar snage motora sa samozapaljenjem goriva seže kod Fabije druge generacije od 55 kW do 77 kW. On se, međutim, sada dostiže s obujmom od 1,4 litre, umjesto dosadašnjeg obujma od 1,6 litara. Najštedljivija bit će Fabia GreenLine s motorom 1,4 TDI/55 kW (75 KS), koja će biti dostupna krajem 2015. godine. Zahvaljujući start-stop sustavu, rekuperaciji i gumama s optimiziranim otporom kotrljanja te ciljanim prilagodbama aerodinamičnih svojstava ostvaruje potrošnju od samo 3,1 l/100 km. To odgovara CO2-emisijama od samo 82 g/km.

Time će nova Fabia GreenLine od 2015. godine postati ekološki najprihvatljivija Škoda s konvencionalnim pogonom.

Nova Fabia bit će i za 65 kg lakša nego do sada. Težina praznog vozila (bez vozača) kod osnovne verzije s 1,0 MPI 3-cilindarskim motorom iznosi samo 980 kg.

S trećom generacijom Fabije jasno je definirana budućnost češke marke: ekološki prihvatljiva mobilnost mora i dalje ostati dostupna – u korist kupcima i okolišu.