Autoglas
U SKLADU S TRADICIJOM

Test: Renault Laguna DCI 4Control
Objavljeno 12. kolovoza, 2014.
Laguna nudi prostrani interijer, divovski prtljažnik, udobna stražnja sjedala te široka i prostrana sjedala sprijeda

Uvijek je lijepo vratiti se za upravljač Lagune. S obzirom na njene odlike teško je ne zapitati se zašto nije češći odabir kupaca automobila srednje klase, jer je riječ o atraktivnom i tehnološki zanimljivom Francuzu.

Laguna možda nije vruć novitet na automobilskom tržištu, ali je uvijek lijepo sjesti za njen upravljač. Štoviše, doima se kao da nikada nije bila bolja pa bi je svakako trebalo staviti u uži izbor prilikom odabira automobila srednje klase, osobito karavana. Ono što ovaj model čini posebnim jesu Renaultove moderne tehnologije kojih ima u izobilju. Jedna od najboljih i onih koje direktno utječu na vozna svojstva, ali i sigurnost jest sustav 4Control. To je tehnologija upravljanja na četiri kotača kod kojih se kut zakretanja stražnjih kotača prilagođava brzini vožnje. Pri brzini do 60 km/h stražnji se kotači zakreću u suprotnom smjeru od prednjih kotača, a kod brzina iznad 60 km/h stražnji se kotači okreću u istom smjeru kao i prednji. Time vozilo dobiva na stabilnosti, ali se i pojednostavljuje manevriranje u gradu. Brz tempo može pratiti i motor, turbodizelski dCi obujma 2,0 litre sa 150 KS, koji je u testnom modelu bio opremljen ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa koji jednako dobro prati vozačke zahtjeve od mirne i lagane vožnje, pa do održavanja visokih putnih prosjeka. S obzirom na to da je riječ o doista velikom automobilu, onda i potrošnja od 7,1 litre u prosjeku nije mnogo. Iznenađuje tek vrlo tvrdo namješten ovjes, zbog kojeg se vozilo minimalno naginje u zavojima, ali i dosta tvrdo upija neravnine. Laguna nudi još i prostrani interijer koji podrazumijeva divovski prtljažnik, udobna stražnja sjedala na kojima ima dovoljno mjesta i za visoke osobe te udobna, široka i prostrana sjedala sprijeda. Prtljažnik preklapanjem stražnjih sjedala postaje potpuno ravan i prikladan za prijevoz dugih tereta. No, s obzirom na to da je presvučen u meku i finu tkaninu, podrazumijeva se da se ne radi o radnom automobilu. Korisni su i brojni pretinci u vozilu, ili kukice za učvršćivanje tereta. Doista, u Renaultu su pazili da svaki detalj bude funkcionalan. Uzevši sve u obzir, cijena je itekako zanimljiva, s obzirom na to što sve nudi ovaj sjajan karavan.

Tekst i foto:Mato Pavličević

Motor:4-cilindarski turbodizelski

Obujam:1995 ccm

Snaga:110 kW/150 KS @ 4000 o/min

Okretni moment:340 Nm @ 2000 o/min

Mjenjač:ručni, 6 brzina

Dimenzije:4805 x 1810 x 1450 mm

Prtljažnik:510/1595 l

Maksimalna brzina:210 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h:10,0 s

Potrošnja:4,6/5,2/6,3 l/100 km

Na testu:6,5 l/100 km

Emisija CO2:120 g/km

Cijena:235.770 kn