Osijek
ODAHNULI ŠTO ĆE SE RADOVI NA CESTI ZAVRŠITI RANIJE:

Zračna luka: Nije došlo do većeg pada broja putnika, osim na liniji za Zagreb
Objavljeno 1. kolovoza, 2014.
Izuzetno su nam pomogli Grad i GPP uvođenjem besplatnih autobusa - kaže Marinić

Upravu Zračne luke Osijek razveselila je najava iz Hrvatskih cesta kako će radovi na obnovi ceste Osijek - Vukovar, "žili kucavici" koja vodi do osječkog aerodroma, završiti i ranije od planiranog, premda im broj putnika nije značajnije opao u odnosu na utvrđeni plan za ljetnu sezonu.

- Kada su radovi započeti krajem travnja i kada je najavljeno da će trajati puna četiri mjeseca, dakle do kraja kolovoza, plašili smo se da će to imati iznimno negativne posljedice za naš zračni promet. Znam da je obnova bila nužna, ali to se dogodilo u najgorem trenutku za nas - kad smo uspjeli uvesti međunarodnu zračnu putničku liniju Osijek - London te kad su paralelno dvije domaće aviokompanije uvele stalne tjedne veze s četiri hrvatska grada - Zagrebom, Rijekom, Splitom i Dubrovnikom. Građani su, naime, opravdano bili nezadovoljni što, da bi došli do zračne luke, moraju ići mnogima nedovoljno poznatim i neistraženim obilaznim putovima. Srećom, velik pad broja putnika nije se dogodio, a sada se obnovi i našim brigama konačno bliži kraj. Radovi bi, kažu u Hrvatskim cestama, trebali biti završeni do kraja idućeg tjedna - komentira Domagoj Marinić, direktor ZL Osijek.

Veliku uslugu, napominje, napravila im je gradska uprava Osijeka kada je odmah nakon početka radova petkom i ponedjeljkom, u terminima uoči polijetanja i nakon slijetanja uvela besplatne gradske autobuse na liniji Autobusni kolodvor - Zračna luka.

- Mislim da je to uvelike izvuklo situaciju, a mnogi inozemni turisti koristili su i taksislužbu. Djelomice i zato se dogodilo da su nam letovi na ovoj liniji izvrsno popunjeni, stalno u prosjeku između 80 i 90 posto. S druge strane, nerijetko se, osobito u početku, događalo da su se putnici iz Srbije, Mađarske i BiH gubili po obilaznim putovima... Jako je dobra situacija i s tjednim sezonskim letovima nacionalnog avioprijevoznika Croatia Airlines za Split i Dubrovnik, čiji se prosjek popunjenosti također kreće u ovom okviru. Malo je u ljetnim mjesecima opao interes za letove Trade Aira za Zagreb koji se odvijaju čak pet puta tjedno - ponedjeljkom, utorkom, srijedom i četvrtkom i petkom u 6.40 sati, dok se u Osijek vraćaju ponedjeljkom, utorkom, srijedom i četvrtkom u 15.45 sati te nedjeljom u 16.50 sati. Oni su popunjeni tek 30- 40 posto, ali ne brinemo se jer vjerujemo da će se to popraviti završetkom radova i dolaskom jeseni. Naime, letove na toj relaciji imamo tijekom cijele godine, i to triput tjedno - zaključuje Marinić.

Tomislav LEVAK
"Kružna" linija Osijek - Zagreb - Rijeka - Split - Dubrovnik je pravi hit

"Moglo bi se reći da su domaći letovi postali pravi hit tijekom ove ljetne sezone. To se posebice odnosi na 'kružnu' liniju petkom, u koju je zrakoplovna tvrtka Trade Air uključila pet gradova – Osijek, Zagreb, Split, Rijeku i Dubrovnik. Posrijedi su manji zrakoplovi kapaciteta 30 sjedećih mjesta pa na njoj nema slobodnog mjesta gotovo do kraja kolovoza. Tome, naravno, pridonose i niske cijene jer, primjerice, karta za Dubrovnik po povoljnijoj tarifi stoji samo 200 kuna. Problem je što se s istom linijom građani ne mogu i vratiti u Osijek, što je stvar s kojom ćemo se pozabaviti u idućoj sezoni. Bar da se isti zrakoplov vraća u nedjelju pa da ljudi mogu iskombinirati vikend ili više dana na moru", komentira Marinić. Zbog doista niske cijene transporta građanima očito ne smeta ni činjenica što im, da bi, primjerice, stigli do Dubrovnika, treba četiri i pol sata leta, ali uz četiri polijetanja i slijetanja.

Najčitanije iz rubrike