Osijek
ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA SAMO JE MRTVO SLOVO NA PAPIRU

Osječkoj obitelji bespravno
iskopčali struju, a pomoći
ne može ili ne želi nitko!
Objavljeno 26. srpnja, 2014.
Osječka obitelj bez struje je već dva tjedna jer osporava dugovanje

Osječka obitelj je očajna, zbog duga koji je u postupku osporavanja već dva tjedna živi bez struje. U zamrzivačima im je propalo uskladišteno meso, prisiljeni su kupati se kod susjeda, a o televizoru ili rashladnom uređaju mogu samo sanjati!

Na ovaj slučaj upozoravaju posredno, preko osječke udruge za zaštitu potrošača Potrošački forum. Kažu, ne žele otkrivati svoj identitet jer bi im djetetu bilo neugodno da vršnjaci znaju kako se nema gdje oprati. Ali, šutjeti ne mogu.

- Sve je počelo kada smo iznenada dobili uplatnicu s dugom za struju na čak 58 tisuća kuna, iako se nikada nije dogodilo da nismo platiti račun za struju. Kada smo se u šoku otišli žaliti pružatelju usluge, rekli su nam da smo mi godinama plaćali samo procijenjenu potrošnju (paušale), ali ne i redovnu potrošnju. Kako mi nikada nismo dobili nikakvu uplatnicu na tu razliku, jednostavno smo mislili da su naše paušalne mjesečne rate takve da odgovaraju našoj potrošnji ili da čak rate i preplaćujemo. Nismo prihvatili dugovanje, pokrenuli smo proceduru osporavanja tog duga, te nastavili redovno podmirivati svoje obveze. No, pružatelj usluge nas je zbog osporavanog duga bez puno rasprave isključilo iz mreže! - priča ogorčena žena koju su na rubu očaja nedavno primili u Savjetovalištu Potrošačkog foruma te joj pokušali pomoći da ostvari svoje pravo na isporuku struje za vrijeme postupka osporavanja dugovanja koje joj jamči Zakon o zaštiti potrošača.

No, u nevjerici nastavlja priču Dunja Mak iz Savjetovališta, umjesto da ženi pomognu, i pravnici iz Potrošačkog foruma naišli su na zid gdje god da su se okrenuli.

- U poslovnici pružatelja javne usluge nam je službenik rekao kako smo u pravu, ali da su isključili struju jer je “direktor tako naredio”(!?), a u Tržišnoj inspekciji da oni nemaju mehanizme za pomoći iako po zakonu pružatelja javne usluge mogu za ovakvo ponašanje kazniti novčanom kaznom od 10 do 100 tisuća kuna. U HERA-i su uputili poziv da im gospođa (koja nema struje da upali računalo) osobno pošalje prigovor e-mailom na koji se oni obavezuju odgovoriti u roku od 30 dana! Svi smo iznimno šokirani! Čemu zakon, ako se krši, a da nitko ne snosi posljedice?! Što rade institucije koje trebaju biti na usluzi potrošačima u nevolji kada hladno ostavljaju obitelj bez struje mjesec dana dok se namišljaju kakvim dopisom odgovoriti na njihov e-mail? - kaže Mak.

Zaključuje i ispred Savjetovališta upozorava - ova je priča tek ogledni primjerak kako u Hrvatskoj samo donošenje “europskih” zakona ne znači ništa kada se na implementaciji ne radi puno ili ne radi uopće. A i time je i jasna poruka potrošačima da se njihove interese u praksi ne štiti tako lako.

Ivana SOLAR
ZAKON JE JASAN

U dijelu Zakona o zaštiti potrošača (čl.27, st.1-4) koji se odnosi na obustavljanje pružanja javne usluge stoji da: “Ako se račun trgovca koji pruža javnu uslugu osporava u sudskom ili izvansudskom postupku, a potrošač uredno podmiruje sve sljedeće nesporne račune, trgovac koji pruža javnu uslugu ne smije potrošaču obustaviti pružanje usluge do okončanja navedenoga sudskog ili izvansudskog postupka, osim u slučaju da je potrošač raskinuo ugovor s trgovcem koji pruža javnu uslugu.” Također, tu se napominje i kako ako do obustave protivno ovome članku dođe, da ona mora odmah po obavijesti potrošača biti prekinuta o trošku pružatelja javne usluge.

UPLATNICA

S DUGOM ZA STRUJU IZNOSI NEVJEROJATNIH 58.000 KUNA

Možda ste propustili...

FAKULTET PRIMIJENJENE MATEMATIKE

Diploma koja jamči brz nalazak posla

UDRUGA NE-OVISNOST KROZ EU PROJEKT OSIGURALA VLASTITE PROSTORE

Mišetić: Ovo će podići kvalitetu i razinu usluge našim korisnicima

Najčitanije iz rubrike