Regija
GODIŠNJICA POGIBIJE DJEVOJKE

Brodsko raskrižje “kod Halajka” i nakon godinu dana ostalo je crna točka
Objavljeno 26. srpnja, 2014.
Riječ je o raskrižju brodskih ulica Svačićeve i Rimčeve

SLAVONSKI BROD - Prošlo je godinu dana od pogibije 18-godišnje djevojke na loše riješenom raskrižju slavonskobrodskih ulica Svačićeve i Rimčeve (poznatom kao raskrižje “kod Halajka”), nakon čega su mladi ljudi, prijatelji tragično stradale djevojke, mirno prosvjedujući tražili od nadležnih rješenje koje će spriječiti daljnje nesreće.

- Želimo da nadležne institucije za projekt kružnog toka postanu svjesne koliko je to velik problem i da hitno riješe raskrižje. Mladi očekuju reakciju Grada i Hrvatskih cesta uskoro, a ako ih ne bude, spremni su ponovo prosvjedovati i s većim brojem ljudi - poručili su tada. No i oni su odustali u traženju uzaludnih odgovora kao i neki raniji usamljeni slučajevi koji su upozoravali na nelogičnosti ove gradske crne točke.

- Gradnja kružnog toka u Svačićevoj ulici projekt je u ingerenciji Hrvatskih cesta. Lokacijska dozvola je riješena, no građevinska još nije izdana jer projektni zadaci nisu završeni. Sporne su navodno neke parcele HŽ-a i nekoliko privatnih parcela, što se mora riješiti prije izdavanja dozvole - navodi gradonačelnik Mirko Duspara. Napominje i kako će gradska uprava, nakon što bude podnesen zahtjev za izdavanjem građevinske dozvole, učiniti sve da ona bude izdana što prije.

- Riječ je o državnoj cesti koja je ulica u naselju. Prema nekim saznanjima, Hrvatske ceste rade projekt kružnog toka za koji do kraja godine namjeravaju provesti javnu raspravu, a u gradnju bi se moglo krenuti sljedeće godine - saznajemo od Darka Konjevića, stalnog sudskog vještaka za promet i cestovna vozila, ovlaštenog inženjera za projektiranje i nadzor u cestovnom prometu. Konjević se pita ne bi li bilo bolje semaforizirano rješenje koje je mnogo jeftinije (oko 200.000 kuna, dok rotor nije ispod 500.000).

- U svakom slučaju na ovom raskrižju bi se trebalo intervenirati prekidanjem prometa jer se pokazalo da prometna signalizacija nije dobro i dostatno rješenje - dodaje vještak, upozoravajući na brojne pogreške u projektiranju raskrižja.

- Do prije dvije godine ova državna cesta je bila u ingerenciji Grada, a već prilikom njezine rekonstrukcije prije pet godina, kada je uložen veliki novac poreznih obveznika, znalo se da rješenje nije dobro - tvrdi Konjević.

- Netko sada pere savjest time što je na Svačićevoj ulici postavio prometni znak ograničenja brzine na 30 km/sat. Pravno, prekoračenje brzine više od dva puta tretira se kao alkohol, umišljaj - pa u slučaju nesreće sa smrtnim posljedicama to znači i s olakotnim okolnostima dvije godine zatvora bezuvjetno - dodaje.

Konjević se i danas pita tko je napravio projekt jer bilo kakva intervencija u prometnoj signalizaciji i opremi mora imati i prometni projekt koji je ovdje izostao. A očigledno izostaje i konzultacija struke, neizbježne kako bi se izbjegle slične pogreške.

Marija RADOŠEVIĆ
ŠUTNJA U HRVATSKIM CESTAMA

Unatoč višekratnim upitima, iz Hrvatskih cesta nema odgovora na pitanje u kojoj je fazi rješavanje opasnog raskrižja “kod Halajka”. A pješaci, biciklisti i vozači koji prolaze tim frekventnim raskrižjem, nadaju se da će bar političari u predizbornoj kampanji (koja se već zahuktava) potaknuti pravo rješenje.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike