Objavljeno 22. srpnja, 2014.
I ako je lanjskog listopada napunila sedamdeset godina, i dandanas na spomen Cathérine Deneuve većina će zaključiti: jedna od najzanimljivijih, najljepših klasičnih glumica svih vremena.
Njezina je ljepota često nazivana i "hladnom", decentnom, no nema vjerojatno nikog tko na njezinom liku ne bi zadržao pogled, još manje ima onih koji bi za nju rekli da je ružna.
A na testu smo imali novu generaciju kompaktne Mazde 3 u sportsedan izdanju. Perla bijele boje. Elegancija tri volumena. Lijepa, moderna maska. Ne napadna, ne pretjerana. Jednak je takav bio i stražnji kraj, a bočna linija je mnoge navela na pomisao kako je riječ o za broj većoj šestici. Unutrašnjost je vrlo decentna. Materijali vrhunske kvalitete, udobna sjedala, na dodir osjetljivi ekran se poput "tableta" izdigao iz armature. Instrument-ploča vrlo jednostavna. Vanjština i unutrašnjost baš poput Denevue.
Raskošan motor
Ono što nam je pružilo nemalo zadovoljstva je benzinski motor snage 120 "konja". Već smo skoro zaboravili na takve raskošne motore. Obilje litara, ne previše snage. Sjajan okretni moment. Užitak vožnje pomaže vrlo precizni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. Jako dobro - zaletjeti se, juriti pa krotiti automobil prebacivanjem u niži stupanj prijenosa. Kočiti mjenjačem. Bez muke, s velikim zadovoljstvom.
Sjajno je i podvozje. Vrlo precizno, sposobno odgovoriti na najveća iskušenja. Tjerali smo automobil, k tome i ponešto drugačije arhitekture, jer se na istom podvozju izbacuje treći volumen, do granica dobrog ukusa za cestovnu vožnju. Sve je podnosio skoro s ignoriranjem fizike. Krasili su slični elementi Mazdu 3 i u prethodnoj generaciji, no danas su motor i podvozje dovedeni na uistinu visok stupanj suglasnosti. Iznad očekivanog za kompaktnu klasu. A novorazvijena "skyactiv" tehnologija jednom sasvim dinamičnom motoru pridružuje i neveliku potrošnju. Naš se prosjek zaustavio na 6,4 litre. Pazili smo, no u temperamentnijim situacijama, na Jadranskoj magistrali prema Senju, ili na autocesti teško se suzdržati tako da je u tim situacijama potrošnja značajnije iznad sedam litara. Nije to mnogo. Jer je užitak velik.
Dugovječnost
Cijena Mazde 3 u ovako pristalom, bogatom i k tome sedanskom izdanju je 155 tisuća kuna. Doplatno su tu bili još i bijela perla boja te navigacija pa je pribrojiti trebalo dodatnih 8 tisuća kuna. Na kraju dakle 163 tisuće. Malo je to više od nekog željenog prosjeka za kompaktnu klasu, k tome s benzincem a ne dizelašem, no kako se dobiva "malu šesticu", može proći. Uostalom Mazda s pravom nosi epitet dugovječnosti i pouzdanosti tako da poneka tisuća više, nužno i ne mora biti problem, odnosno kroz eksploataciju će se vrlo vjerojatno vratiti.
Klasičari - teško da možete naći nešto pristalije. Ostali, pronađite se u nekim drugim oblicima, u filmovima u kojima ne glumi Cathérine Deneuve nego njezine mlađe, temperamentne, često i razuzdane kolegice. Koliko će im potrajati karijera, koliko će dugo biti zanimljive redateljima i gledateljima? Ne dugo, vrlo vjerojatno.
163
tisuće kuna puna je cijena
MOTOR - Dinamični benzinac pruža obilje zadovoljstva
ZAPREMINA1998 ccm
SNAGA120 KS
OKRETNI MOMENT210 Nm
DIMENZIJE4580/1795/1450 mm
MEĐUOSOVINSKI RAZMAK2700 mm
UBRZANJE8,8 s
MAKS. BRZINA198 km/h
POTROŠNJA4,3/6,5/5,1 l
EMISIJA CO2119 g/km
PRTLJAŽNIK419 l
TEŽINA1275 kg
GUME205/60 R16
MOTOR, PODVOZJE, OPREMA
OTVOR PRTLJAŽNIKA, PREGLEDNOST STRAGA