Autoglas
SUBARU WRX STI

Rođen da bude sportaš
Objavljeno 14. srpnja, 2014.

Z a razliku od konkurenata, kojih je sve manje, Subaru WRX nije preinačeni kompakt, već je potpuno iznova zacrtan i konstruiran automobil. Doslovno od prvog poteza perom.

Osim toga, za razliku od prošlog modela, koji je imao pet vrata, novi WRX STi ponovno dolazi kao sedan. Vanjskim dimenzijama ostao je gotovo jednak prethodniku, a najviše je profitirao međuosovinski razmak, koji je povećan za 25 milimetara, tako da su time poboljšani komfor i prostranost, s naglaskom na više prostora za koljena putnika straga.

Novi dizajnerski smjer Subarua i ovdje je vidljiv, moderan i atraktivan automobil privlači poglede na cesti. Iznutra je dosta nalik na model XV, no brojni sportski elementi već na prvi pogled daju do znanja kako je ovo sve osim “obične” limuzine. Pozadina sportskih instrumenata je crvena, nova je i njihova grafika, kao i pokazivač tlaka turbopunjača. Naravno, tu su i neizostavna sportska sjedala, sportski upravljač i aluminijske papučice.

Motor je u osnovi ostao isti, no poradilo se na dostupnosti okretnog momenta, koji je sad na na raspolaganju u većem opsegu okretaja, od 2000 do 4000.

Četverocilindarski boxer s turbom obujma je 2457 ccm i razvija 300 KS pri 6000 okretaja, uz okretni moment od 407 Nm. U kombinaciji sa sportskim šestostupanjskim ručnim mjenjačem za sprint do “stotke” WRX-u trebaju 5,2 sekunde, uz najveću brzinu od 255 km/h. Ako je to uopće bitan podatak za ovakav automobil, proizvođač deklarira prosječnu potrošnju od 10,4 l/100 km.

No sirova snaga ovdje je oplemenjena brojnim dodatnim sustavima kako bi se automobil podesio baš na onaj način koji odgovara stilu ili želji vožnje.

Dakle, vozač određuje hoće li mu prednji ili stražnji pogon biti dominantan te od simetričnog pogona 50:50 varira do 41:59 posto. To se događa u ručnom modu, a kod automatskog rada sustav sam ublažava posljedice prebrzog ulaska u zavoj i eventualno gubljenje kontrole nad vozilom, prebacujući dio okretnog momenta na osovinu koja se brže vrti. Radi što oštrije i brutalnije vožnje sustavi za stabilnost vozila (VDC) i kontrolu trakcije (TSC) mogu se isključiti, ali samo djelomično, jer u određenom trenutku elektronika preuzima kontrolu od vozača. Za bolje kočenje zadužene su Brembo kočnice.

Iz Subaru Italije, koja je uvoznik za Hrvatsku, najavljuju kako im je cilj do kraja ove godine na tržištu Italije, Slovenije, Hrvatske, Austrije, Češke i Grčke prodati 100 primjeraka WRX STI-ja. Cijena osnovnog modela WRX STI-ja kod nas je 458.890 kuna sa svim državnim davanjima, koja nisu malena.

Mato PAVLIČEVIĆ
TRI NAČINA VOŽNJE

Sustav SI-Drive omogućuje tri različita načina. Prvi je Intelligent (I), koji omogućava normalnu vožnju, drugi je Sport (S), koji pruža puno više snage i užitka, a Sport Sharp (S#) izvlači iz motora automobila maksimum i pretvara ga u raketu na kotačima. Središnji diferencijal DCCD (Driver Control Center Differential) pruža potporu simetričnom pogonu na sve kotače. Uz prednji Helical i stražnji Torsen diferencijal može se konfigurirati način vožnje prebacujući elektromehaničkim putem dio okretnog momenta na prednju ili stražnju osovinu.

Motor: četverocilindrični boxer, DOHC, 16V, Euro 6

Obujam: 2457 ccm

Snaga: 300 KS/221 kW – 6000 o/min

Moment: 407 Nm – 4000 o/min

Gume: 245/40 R18

Potrošnja goriva: grad 14 l/100km, izvan grada 8,4 l/100km,

kombinirano 10,4 l/100km

CO2: 242 g/km

0-100km/h: 5,2 s

Najveća brzina: 255 km/h

Cijena: 458.890 kuna