Osijek
BEZOBZIRNA BORBA

Nude police autoosiguranja agresivno, zavaravajuće i uz izmišljene nagrade i bonuse
Objavljeno 14. srpnja, 2014.
Osiguravatelji lažnim ponudama krše tri odredbe Zakona o zaštiti potrošača

Kao jednu od rijetkih beneficija ulaska u EU građani često ističu jeftinije autoosiguranje. No, svjedoče Osječani, ušteda u ovom segmentu nije zagarantirana zbog zavaravajuće i agresivne poslove prakse osiguravajućih kuća.

Konkurencija u svijetu autoosiguranja u Hrvatskoj nikada nije bila jača pa su od početka godine sve osiguravajuće kuće krenule s reklamnim kampanjama u kojima se osiguranicima nude razni bonusi, popusti i dodatne usluge. Uz to, mnoge od njih, kako bi zadržale postojeće klijente, nude svoj proizvod preko telefona, a ovom prilikom, upozoravaju Osječani, nude i ono što u ponudi nemaju.

- Telefonski su mi ponudili policu po posebnoj cijeni koja je kao “nagrada” za moju osmogodišnju vjernost za stotinjak kuna jeftinija od cijene koju sam inače plaćala. Uz to, obećano mi je da, ako ostanem njihov klijent, sljedeće godine, za deset godina vjernosti dobivam poseban bonus koji će cijenu police umanjiti za još dodatnih stotinjak kuna. No, na dan isteka lanjskog autoosiguranja u poslovnici me dočekalo neugodno iznenađenje. Polica koju su mi nudili po sniženoj cijeni nije se mogla ugovoriti ako uz nju ne ugovorim i još neko dodatno osiguranje koje me koštalo točno onoliko koliko je iznosio moj tzv. nagradni popust! Ljutita, ali zatečena u situaciji u kojoj mi za par sati istječe osiguranje, a radno vrijeme počinje za 15 minuta, policu sam ipak kupila, ali duboko ogorčena - priča Osječanka koja je slučaj prijavila i savjetovalištu za potrošače “Potrošačkog foruma” iz kojega objašnjavaju kako ovakvo ponašanje osiguravajućih kuća nije usamljeni slučaj, kao i da nije u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača.

- U ovom slučaju osiguravajuća kuća prakticirala je zavaravajuću i agresivnu poslovnu praksu te čin zavaravajućeg propuštanja. Zavaravajuća poslovna praksa podrazumijeva da se potrošaču “serviraju” netočne informacije koje ga potiču da donese odluku o kupnju koju inače ne bi donio, dakle zavaravajuće propuštanje, te se ta ista informacija namjerno prešućuje, a agresivna poslovna praksa podrazumijeva stvaranje lažne predodžbe da je potrošač osvojio, ili da će osvojiti, bezuvjetno ili uz ispunjenje određene činidbe, određenu nagradu ili neku drugu odgovarajuću korist, kada u stvarnosti nikakva nagrada ili druga odgovarajuća korist nije predviđena - objašnjava Dunja Mak iz “Potrošačkog foruma”.

Dodaje kako je najbolji lijek protiv ovakvog ponašanja osiguravatelja promjena osiguravajuće kuće.

Ivana SOLAR
KAKO SANKCIONIRATI OSIGURAVATELJE?

Iz “Potrošačkog foruma” objašnjavaju kako oni koji dožive situaciju iz ovakve priče imaju zakonsku osnovu i puno pravo slučaj prijaviti tržišnoj inspekciji koja potom ima ovlasti istražiti slučaj i osiguravatelja sankcionirati. Oni pak koji se naknadno žele osloboditi tereta police za koju smatraju da su preplatili zbog zavaravajućeg i agresivnog poslovanja ili zavaravajućeg propuštanja mogu najprije podnijeti zahtjev samom osiguravatelju s obrazloženjem, a ako odgovor osiguravatelja ne bude povoljan, osiguranik se može za pomoć obratiti pravobranitelju za osiguranje koji djeluje pri Hrvatskom uredu za osiguranje.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike