Objavljeno 8. srpnja, 2014.
“Lutajući” Virovitičanin uspio poletjeti prema Dubrovniku samo zato što je avion kasnio
VIROVITICA – Za nekoliko stotina kuna kupio je Virovitičanin T.B. zrakoplovnu kartu Osijek – Dubrovnik. Nadajući se da će tako lagano i bezbrižno za 45 minuta iz Osijeka stići do Jadrana i hladiti se u modrom moru, u Osijek se iz Virovitice preko Slatine i Donjeg Miholjca uputio tri sata prije polaska zrakoplova, a što je neko normalno vrijeme za dolazak do Klise i prelazak 131 km. Međutim, “muke po avionu” tek tada započinju jer je zbog radova na cesti Osijek - Vukovar došlo do preusmjeravanja prometa na okolna sela Tenju, Ćeliju i Bobotu. Tu se naš čitatelj zbunio, izgubio te jedva stigao na zrakoplov, a da polazak u noćnim satima nije kasnio više od pola sata i da djelatnici nisu bili ljubazni, ne bi toga dana poletio u Dubrovnik.
- Nevjerojatno je da je sve tako loše obilježeno. Mi koji nismo iz Osijeka gotovo da ne možemo pronaći put do Klise i pravi se toliko nepotrebnih kilometara. Ovo da se dogodi u jeku turističke sezone! Obilježite bolje zaobilazni put do Klise da putnici lakše stignu. Mogu si misliti što je tek sa strancima iz Mađarske i Srbije. Što vrijede jeftine karte kada je putovanje do Klise pravi košmar – kaže ljutiti K.T., koji će se, kaže, žaliti i Hrvatskim cestama i Zračnoj luci Osijek.
Naš je list već pisao o rekonstrukciji ceste prema Vukovaru. Od 28. travnja do 31. kolovoza zbog radova na državnoj cesti D2 Osijek - Vukovar na dionici Osijek - Klisa između nadvožnjaka Nemetin i raskrižja D2 sa D418 (skretanje za Zračnu luku Osijek) cesta će biti zatvorena za sav promet. Obilazak je D2 - nadvožnjak Nemetin - Sarvaš - Bijelo Brdo - Dalj - Borovo - Vukovar - Klisa - Zračna luka Osijek, uz privremenu prometnu signalizaciju.
Da bi se donekle smanjile štetne posljedice za poslovanje Zračne luke Osijek, organiziran je i besplatni prijevoz s osječkog Autobusnog kolodvora samo za putnike koji Ryanairom putuju i vraćaju se iz Londona. S osječkog Željezničkog kolodvora može se i nekoliko sati prije poleta aviona prema Dubrovniku, Zagrebu, Rijeci i Splitu mini busom (u vlasništvu Zračne luke), treba se 24 sata ranije najaviti na telefonski broj 031 514 400 od 7 do 14 sati, a cijena prijevoza u jednom smjeru iznosi 30 kuna, u što je uključena i naknada za prtljagu. Toliko, naime, košta i prijevoz sa zagrebačkog Autobusnog kolododvora do Plesa, a npr. prijevoz s dubrovačke zračne luke do središta košta 35 kuna. Postavlja se pitanje zašto prijevoz nije besplatan za sve putnike, a ne samo za one koji lete za London?
- Grad subvencionira prijevoz putnicima za međunarodne letove dvaput tjedno. Velika je i potražnja za odlaskom u London. Bilo bi neekonomično da sufinanciraju i jutarnji prijevoz ili noćni za domaće letove. Zračna je luka odlučila po simboličnoj cijeni voziti putnike iz grada do aerodroma ako se najave 24 sata ranije – ističe Domagoj Marinić, direktor Zračne luke Osijek.
Upravo za London Stansted iz Osijeka putuje puno stranaca i iz Mađarske i Srbije, a oni se najčešće i gube. Kako smo čuli od stanovnika Bobote, stranci često zalutaju i u obližnja polja. Doznajemo da se informacije na telefon 060 339 339 naplaćuju čak 1,74 kn po minuti iz fiksne mreže te 2,96 kune iz mobilne.
- Imaju tih nekoliko zrakoplova i sve naplaćuju, od informacija do parkinga koji je nemilosrdno skup. Imaju gotovo tristo parking mjesta, a naplaćuju 5 kuna po satu i ne odgovaraju za štete na autima ili nestanak. Za sedam dana parkiranja naplaćuju 120 kuna, a dodatno gorivo koje sam potrošio obilazeći sela po Slavoniji od Osijeka do Klise otišlo je u zrak?! – nastavlja naš čitatelj naglasivši da su bar u vrijeme ove zbrke oko cesta mogli ukinuti naknadu za parkiranje. Parkiranje se plaća isključivo gotovinom, nakon čega putnici imaju 15 minuta za napuštanje parkirališta. U luci postoji aerodromska policija i do sada nije bilo oštećenja vozila.
Slobodan KADIĆ
Na zahtjev bez plaćanja parkinga
- Nikada nismo dobili nijednu pritužbu na parking, ali svakome ćemo izaći ususret pa na zahtjev i nećemo naplatiti parkiranje ako stranka zatraži priznanje dodatnih troškova. Znamo da je putovanje sada veliki problem, i to osjetimo na svojoj koži. Jedva čekamo da se završi rekonstrukcija ceste. Telefon koji se naplaćuje nekako smo naslijedili, ali ipak na našim web stranicama preporučujemo da putnici mogu zvati i broj 031 284611, što je broj naše novootvorene putničke agencije - zaključio je Domagoj Marinić, direktor Zračne luke Osijek.
U prvih pet mjeseci ove godine usluge Zračne luke Osijek koristilo je
6.813
putnika, a lani u istom razdoblju samo
108
putnika