Novosti
SLOŽEN ZAHVAT NA DRAVI

Most se brzinom od 3 m/h približava drugoj obali
Objavljeno 3. srpnja, 2014.
Nakon postavljanja zatega most će dobiti svoju prepoznatljivu vizuru

Na gradilištu mosta preko rijeke Drave kod Petrijevaca trenutno su dvije glavne radne preokupacije. S baranjske strane sve više se uspinje noseći pilon, a s ove slavonske strane počelo je još jedno naguravanje čelične konstrukcije mosta.

Ono je trenutno dosegnulo do polovine Drave, a do kraja ljeta Drava će na ovaj način biti posve premoštena!

Glasova ekipa nazočila je jučer početku nove runde naguravanja, četvrti je to set pomicanja prema naprijed nosive čelične konstrukcije.

- Ali ne očekujte previše, golim okom se ne može vidjeti naguravanje, ono se naime odvija brzinom od tri metra u sat vremena - odmah nas je ''ohladio'' Robert Španović, glavni inženjer gradilišta iz Hrvatskih autocesta, koje su financijer ovog velikog projekta.

No “naguravanje” se ipak odvija na impozantan način. Naime, čelična konstrukcija - dakle središnji dio mosta, onaj koji će bit iznad Drave, sastoji se od ukupno 35 segmenata. Oni se proizvode u pogonima Zagreb Montaže u Šibeniku, odakle se kamionima dovoze na gradilište mosta. Dosad je tu pristiglo 30 od ukupno 35 segmenata. Na pristupnim vijaduktima oni se zavarivanjem spajaju u jednu cjelinu i potom guraju prema naprijed.

Za tu operaciju služe dva cilindra za navlačenje, koji, pojednostavljeno, svaki sa svoje strane vuku raširene šipke, a šipke povlače most. Most, odnosno metalna konstrukcija, koja se povlači postavljena je na teflon, kako bi se spriječilo trenje. U sljedećih 15 dana most će se tako nadviti za novih 150 metara nad Dravom. U ovoj fazi u rijeci su sagrađena dva privremena betonska nosača koja pridržavaju metalnu konstrukciju dok ona ne dosegne do baranjskog pilona. Potom će te konstrukcije biti uklonjene.

Dio mosta i to onaj koji će biti u sredini Drave, već je plavo obojen i tako je prepoznatljiv na gradilištu.

- Nakon završetka drugog, dakle baranjskog pilona te naguravanja metalne konstrukcije preko Drave uslijedit će i postavljanje zatega (sajli, nap.a.) koje će mostu dati njegovu prepoznatljivu vizuru - kaže nam Španović.

U ovom trenutku radi se i na kopnu, u tijeku je nanošenje asfaltnih slojeva na slavonskoj, a uskoro i baranjskoj strani prilaznih vijadukata.

Ovo, trenutno jedno od većih gradilišta mostova i u europskim razmjerima, ušlo je u svoj 1100. radni dan. Bude li se i dalje poštovala planirana dinamika, završetak radova će biti krajem ljeta 2015. godine.

Dario KUŠTRO
KAO DA RADITE U RUDNIKU

I sami radnici priznaju kako je most već i u ovoj fazi za njih dojmljiv. Jedan od njih, angažiran na zavarivalačkim radovima, kaže da, iako je radio na sličnim poslovima u Njemačkoj, nije još vidio ovako “temeljit” most. Pružili su nam mogućnost i da zavirimo u unutrašnjost metalne konstrukcije mosta, kroz koju će se moći prolaziti. “Unutra vam je kao da radite u rudniku”, kaže naš sugovornik.

NAJDUŽI U HRVATSKOJ

Ovaj će most, kada bude sagrađen, sa svojih 2,5 kilometara biti i najduži most u Hrvatskoj. Čine ga tri dijela - po dva usporedna pristupna vijadukta, sa slavonske i baranjske strane, koji su dugi nešto više od kilometra, koji će biti spojeni sa središnjim ovješenim mostom raspona 420 metara. Viseći most sastojat će se od spregnute čelične konstrukcije, armiranobetonskih pilona i zatega. Armiranobetonski piloni u oblika slova A visoki su 75 metara. Most je dio trase međunarodnog koridora 5C.

Poučno gradilište

Od početka građenja, a bilo je to 27. lipnja 2011. godine, ovo gradilište ne prestaje biti i velika izložbena učionica. “Dolaze nam u posjet brojne grupe studenata iz Splita, Zagreba i Osijeka, ali i srednjoškolci građevinskih škola”, kaže Španović.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike