Novosti
NAJVEĆU KORIST OČEKUJU UGOSTITELJI

Svjetsko bi prvenstvo moglo donijeti prihode od 300 milijuna eura
Objavljeno 12. lipnja, 2014.
Kada je Hrvatska igrala na SP-u u Njemačkoj, najveći proizvođači piva uprihodili su 60 milijuna eura

Vezani članci

SVJETSKO PRVENSTVO

Milanović ide u Brazil

Svjetsko nogometno prvenstvo koje će sljedećih mjesec dana potpuno preuzeti primat nad svim drugim događajima imat će, prema dosadašnjim iskustvima, i znatan utjecaj na gospodarstvo.

Za sada su već profitirali proizvođači televizora i trgovci koji televizore (pa i ostalu tehniku vezanu uz projekciju slike) prodaju. Na svoje će doći i proizvođači i trgovci sportske opreme, dosad prodajući dresove za potrebe navijanja, kasnije kada se bude znao pobjednik, posebno će se tražiti njihovi nacionalni dresovi kao i igrača koji se najviše istaknu. Na lokalnoj sceni svojih pet minuta očekuju - proizvođači piva i ugostitelji.

Puno se novca vrti oko najvažnije sporedne stvari na svijetu. Tako, prema dostupnim podacima, prije osam godina kada je Hrvatska igrala na Svjetskom prvenstvu u Njemačkoj najvećih proizvođači piva u Hrvatskoj zabilježili su prihod od oko 60 milijuna eura. Kada se “naši” nisu plasirali na prvenstvo u Južnoafričkoj Republici, procijenjen je gubitak od 150 milijuna eura za domaće gospodarstvo. Dvije godine kasnije kada smo igrali na Europskom prvenstvu (Poljska/Ukrajina), oni Hrvati koji su ostali kod kuće potrošili su otprilike sto milijuna eura, većinom na hranu i piće. Sada bi ta zarada trebala biti još veća, jer vrlo će malo hrvatskih navijača u daleki Brazil.

Neki izvori ne libe se navesti kako bi u vrijeme Svjetskog prvenstva u nogometu hrvatsko gospodarstvo moglo očekivati prihod na bazi od oko 300 milijuna eura. Naravno, što duže hrvatski reprezentativci opstanu u Brazilu, bit će veći dobitak za mala poduzeća, ali i velike igrače na tržištu.

Ali kada je u pitanju “uspješnost nastupa”, za Hrvatsku kao turističku zemlju vrlo je važna još jedna zanimljiva prognoza. Prema projekcijama, kaže se da što duže njemačka reprezentacija ostane na prvenstvu, to će ih kao turista biti manje na našoj obali. Nažalost za nas, mnogi upravo “Elf” vide u finalu.

Ipak prvenstvo je prvenstvo i ono po toj definiciji jamči bolju posjećenost ugostiteljskih objekata.

- A na nama je da tu veću posjećenost pretvorimo u veću potrošnju. Ipak, realno gledajući, nismo još nijedno prvenstvo dočekali u ovako 'tužnoj općoj situaciji' - iskren je Josip Mihaljević, predsjednik sekcije osječkih obrtnika ugostitelja.

Drugi izvori su ipak optimističniji, prognoziraju i za trećinu veće prihode u ugostiteljskoj djelatnosti. Veća posjećenost bi mogla značiti i dodatno zapošljavanje konobara, šankera...

A već spomenuti, radišni, Nijemci su uveli još jednu inicijativu vezanu uz gospodarstvo, odnosno izbjegavanje gubitka produktivnosti. Jutro poslije nastupa svojih nogometaša kasnije će početi s radnim vremenom. O tome se naši poslodavci nisu izjašnjavali.

Dario KUŠTRO
ŽENE POVEĆAVAJU GLEDANOST

Recentna marketinška istraživanjima agencije Valicon donose zanimljiva saznanja. Naime, kada je nogomet u pitanju, nije novo kako najviše redovnih gledatelja imaju utakmice hrvatske nogometne reprezentacije, te svjetska i europska prvenstva u nogometu. I nije novo kako u svim vrstama utakmica kao gledatelji dominiraju muškarci. Ipak, žene su te koje značajno povećavaju gledanost ovih utakmica. Na tu su spoznaju prvi reagirali proizvođači piva - uvođenjem boca manjeg formata i piva blažeg okusa.

HYPO I NAVIJAČKA ŠTEDNJA

I financijske institucije zahvatila je nogometna groznica. Tako iz Hypo banke uvode posebnu “Navijačku štednju”. Vezana je uz uspjehe Vatrenih u Brazilu. Ukratko, ako hvatska reprezentacija pobijedi u bilo kojoj utakmici, klijenti dobivaju stimulativnu rastuću kamatu - kamata ide gore od 0,20 posto naviše. U slučaju da Hrvatska bude svjetski prvak, kamate rastu za čak 1,50 posto.

Možda ste propustili...